Slechte weerstand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Slechte weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:39

Hoi,
2 maanden geleden heb ik een nogal heftige longontsteking gehad... Ik heb 2 weken rond de 40 graden gehad, en toen dat weg was gewoon mijn leven weer hervat, hoewel de ontsteking nog niet 100% weg was, maar ik voelde me relatief goed.
Ondertussen nog een paar check-ups gehad en een rontgenfoto en een week of 2 a 3 geleden ben ik genezen verklaard,

Maar nu heb ik (denk ik?) een bijholte ontsteking... Ik heb geen hoge koorts, maar het varieert tussen de 37,5 en 38,5 en ik voel me onwijs ziek. Heb vandaag to 17.30 in mijn bed gelegen en geslapen... Toen ik wakker werd was ik er van overtuigd dat het max. 1 a 2 uur kon zijn :') .

Dikke issues op school want ze hebben dit jaar aanwezigheidsplicht ingevoerd, maar ze hebben nog geen procedures voor bij ziekte {:) , dus dat wordt weer rompslomp met de examencomissie, want anders word ik uitgesloten van mijn toetsen wat automatisch betekent dat ik ook geen propedeuse kan halen -O- Hopelijk gaat het lukken.

Enfin, wat ik me afvroeg is of dit normaal is. Dat mijn weerstand verzwakt is door mijn longontsteking en dat het nu logisch is dat ik vatbaarder ben voor andere ziektes... Of dat het handig is om naar onderliggende oorzaken te zoeken..? Ik had voor mijn longontsteking wel al 3 maanden keelpijn en geel slijm.. Maar dat zei volgens de eerste huisarts (die mijn Longonsteking ook voor een griepje aanzag >;) ) niet zoveel.
Had er zelf ook niet zo'n last van, wilde er toendertijd wel een afspraak voor maken omdat het mij persoonlijk niet zo goed leek. Maar toen konden ze me pas ergens na 2 weken inplannen, dus toen had ik ook zo iets van 'laat maar'.... Maar dit verandert de zaak wel. Helemaal omdat ik hiervoor 9 jaar nooit koorts of verhoging heb gehad.
Thanks alvast, iig

Thats_Me

Re: Slechte weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:12

Ja, het is normaal dat het lang duurt voordat je weer helemaal op en top fit bent. Kan wel een jaar duren of langer voordat je weer helemaal de oude bent qua conditie en helemaal goed voelen. Als je klachten blijft houden wat betreft te hoge temperatuur/koorts toch even langs de huisarts. Kan zijn dat er nog wat aan de hand is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:29

Ik kan je iig aanraden om supplementen bij te slikken voor je weerstand. Zelf heb ik een potje cat's claw van de Erica (die zit op Hoog Catharijne tegenover de Mediamarkt). Hier zit dus cat's claw in en echinacea en nog wat kruiden. Maar vooral die twee schijnen heel erg goed te zijn voor je weerstand.
Ik was laatst ook, voor mijn doen, flink ziek. Koorts, hoofdpijn enz. Maar na 3 dagen was ik van de ergste klachten af. Of dat nou echt per se aan die pilletjes lag laat ik even in het midden, maar kwaad kan het niet.

Wel heel rot voor je dat je steeds zo ziek bent :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:41

Ja, klopt. Ik moet morgen sowieso de HA opbellen omdat ik wel met iets aan moet komen zetten bij de examencomissie, maar aangezien ik nogal veel verschillende HA's heb gehad en ik nogal gewend ben dat ze ALLES baggataliseren vroeg ik me af of ik er even op moest staan dat ze verder onderzoek verrichten voor mijn weerstand. Mgoe. Ik zie het morgen wel, deze HA heeft het met mijn longontsteking iig heel netjes afgehandeld (veel controles enzo) iig.

Ik geloof wel dat dit los staat van mijn longontsteking aangezien ik gewoon weer in een klap heel ziek (gevoelsmatig dan hè, niet in de zin van dat ik er dood aan ga ofzo :') )ben geworden. Maar het heeft er vast wel mee te maken.
Dat ik qua conditie ed. ingeleverd had was wel al duidelijk ja, helaas . Geluk bij een ongeluk is dat het nooit al te best is geweest en er dus ook niet héél veel in te leveren viel :') .... Maar rot is het wel, want ik liep in de periode er na wel continu tegen een hoop grenzen aan. En omdat ik zo slim was om meteen weer naar school te gaan, werd dat dus ook gewoon van me verwacht... Wat tot nog meer onbegrip van mijn docenten ed. leidde. Denk dat al het gezeur en gestress ook niet een al te beste invloed heeft gehad op mijn weerstand.

Ik drink nu wel zo'n echinae force drankje idd, en Erica's ken ik wel. Zie mezelf alleen nu effe niet helemaal naar de stad gaan, maar als ik me iets beter voel mss handig om even een iets in te slaan voor het geval dat.. :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:47

Na zo'n ziekte kan het idd lang duren voordat de boel weer op peil is.Je hebt waarschijnlijk AB gekregen...super spul maar funest voor je immuunsysteem later.Dat moet weer opgebouwd worden.(Herstellen van een longontsteking op zich neem ook als snel een week of 6/8 in beslag voordat je weer wat op conditie komt en daarna langzaam opbouwen )

Wat je evt kunt doen is je bloed laten testen op Vit.B12 en D...vooral D is enorm belangrijk voor je weestand...die zou best eens laag kunnen zijn (moet tussen de 50-150 zitten en eigenlijk is rond de 100 ideaal)

Vit.B12 kunnen via injectie (via HA) of smelttablet (Vit B12 complex van BioVitaal)
VitD...Colecalciferoldrank...dit is ook op recept verkrijgbaar.

Heb het er verder ook met je HA over wat je kan doen om je weestand te verhogen.

Mocht je een bloedtest overwegen neem dan tenminste 6 weken geen suplementen die dat bevatten waar je op wilt gaan testen,anders krijg je een foute uitslag ;)

Beterschap hoor... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:59

Nou, gisteren was het weer feest. Eergisteren voelde ik me al ziek en koortsig, maar had ik alleen lichte verhoging. Gisteren de hele dag zitten bibberen als een gek, steken overal, hoofdpijn en mijn spieren die helemaal strak stonden van de 'kou'. 's avonds liep de koorts in hoog tempo op en had ik ineens 39,5 + Hartkloppingen en een soort van rare flauwtes waarbij ik licht in mijn hoofd werd en de wereld ineens heel onwerkelijk leek. Soms voelde ik dat zelfs in mijn oren. Heel gek.
Verder had ik al een paar dagen een bloedsmaak in mijn mond, dus dat was ook wel een beetje gek.

iig, voel ik me nu alweer een stuk beter en heb ik alleen verhoging en hele erge hoofdpijn.... snap der helemaal niets van. Tentamenstress zal de trigger wel geweest zijn, want deze 2 weken heb ik weer toetsen... Die ik echt met geen mogelijkheid mag missen -O- Naar dit.
Morgen toch maar even een afspraak maken met de HA ...