wat kan het zijn...ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

wat kan het zijn...ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 17:40

In september voelde ik mij absoluut niet goed:enorm moe..rare hoofdpijn door mijn hele hoofd, dus beetje rustg aan gedaan.
Na een weekje vakantie in oktober geen verbetering. :(
De hoofdpijn zat echt op mijn hoofd, op mijn achterhoofd, voorhoofd en ik bleef zo moe.
Na die vakante kwam er ook spierpijn bij..vooral mijn bovenbenen/knieén/nek en soms ook armen en handen.
Het hield maar aan.

Dus naar de dokter geweest en bloed geprikt..kwam uit dat mijn TSH (schildklier) niet goed was. Niet heel overdreven maar ook niet goed. Ik kon over twee maanden weer bloed laten prikken. Dit was in november.

Nu de laatste weken ging het weer beter..hoofdpijn veel minder, maar af en toe. Niet meer zo moe, kan weer gewoon alles doen. En mijn spierpijn is ook wat minder frequent.
Maar nu gister had ik wat pijn in mijn nek en ontdek ik een bobbeltje onder de huid, onder mijn oor, bij mijn kaak. Dus net in mijn hals zeg maar. Bobbeltje is denk ik 1.5 centimter en doet pijn als ik erop druk.

Ik begin me toch wel wat zorgen te maken. Die hoofdpijn klopte al niet erg bij schildklier en dan nu zo´n bobbeltje.
Ik ben overigens niet verkouden ofzo, wel een gevoelig oor.Niet echt oor zelf, maar precies ervoor.

Iemand die iets weet? :)

just_kiki

Re: wat kan het zijn...ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:41

gewoon morgen even afspraak maken bij de dokter :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:44

Kan het geen opgezette klier zijn? ik had ook precies dezelfde dingen, en bij je schildklier en pfeiffer (wat ik heb) gaan de klieren in je nek op zetten, ik heb ook zo'n bobbeltje in me nek, zit er echt al anderhalf jaar, ook pijnlijk, maar volgens mijn dokter een klier.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:44

Is het niet dat "losse"bobbeltje wat eigenlijk iedereen bij zijn kaak heeft?
Ik heb dat ook zeg maar bij mijn onderkaak.
Kan het gewoon heen en weer bewegen en tot nu toe heeft iedereen dat..
Of is het echt iets anders?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:45

Klinkt als een opgezette klier, dus maak je niet te druk, en maak gewoon een nieuwe afspraak met de dokter.
Ben je op Lyme getest?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 17:56

CM_ schreef:
Klinkt als een opgezette klier, dus maak je niet te druk, en maak gewoon een nieuwe afspraak met de dokter.
Ben je op Lyme getest?

bij het bloedprikken ja, maar dat schijnt niet heel goede test te zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:26

klinkt idd als een opgezette klier....
Dat kun je bij heel veel dingen krijgen.
Je schildklier zit als het goed is wat lager en meer aan de voorkant dus dat zal dat bobbeltje niet zijn, maar het kan er wel mee te maken hebben... Ik zou me niet te spectaculaire dingen in mijn hoofd halen, maar een extra afspraak met de HA is wel handig lijkt me :)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:11

Ik heb ook altijd last van bobbeltjes en na bloedprikken bleek toch dat ik niks had .. het kunnen klieren zijn die bij een langdurige verkoudheid oid op gaan zetten , na een tijdje gaan ze vanzelf wel weer weg.. Tis juist goed dat ze er komen want dat betekend dat je klieren goed aan het werk zijn...

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:36

justin4ever schreef:
Is het niet dat "losse"bobbeltje wat eigenlijk iedereen bij zijn kaak heeft?
Ik heb dat ook zeg maar bij mijn onderkaak.
Kan het gewoon heen en weer bewegen en tot nu toe heeft iedereen dat..
Of is het echt iets anders?

Waar zit dat bobbeltje? Ik heb nergens zo'n los bobbeltje. :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:22

Slik je een schildklier hormoon?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:38

Dat is wel precies de plek waar een lymfeklier zit. Als je ook last van je oor heb, is dat wel te verklaren. Als ik een wondje of een zeer oor heb, of verkouden, dan speelt die klier bij mij ook op.

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:52

Ik had ook zon bobbeltje onder mijn oor bij de kaak. Na de dokter geweest en toen zat er een ophoping van oorsmeer in het oorkanaal. Heeft niet de klachten van oorontsteking maar het bobbeltje deed wel pijn. Moest toen een week druppelen om het soepel te maken. Na die week hadden ze mijn oor uitgespoten en de ophoping was weg. Het bobbeltje was er snel na verdwenen. Maybe dat jij daar ook last van hebt.

Bij mij was de oorzaak dat ik mijn oren te schoon hield waardoor het niet uit eigen beweging na buiten kon.