Suikergehalte 4 na eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Suikergehalte 4 na eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 04:44

Hallo iedereen.

Ik heb afgelopen 2 weken 2 x een laag suikergehalte gehad.

Tenminste dat denk ik.

Na de flinke kerst maaltijd voelde ik mij heel erg trillerig en niet lekker.
Mijn moeder heeft suikerziekte en dacht laat ik eens kijken wat je suiker is.
Die was exact 4.
Afgelopen week weer het zelfde, ik had net een half uurtje 2 oliebollen op met flink wat poedersuiker.
En ineens voelde ik mij weer misselijk en enorm trillen.
Echt niet lekker, dus ik dacht ik ga even liggen, mijn moeder weer mij prikken en had ik weer 4.
2 dextro snoepjes en een half uurtje later voelde ik mij weer helemaal fit en had toen 5,6.

Dus toch maar eens gebeld naar de HA.
Kreeg de assistente, mijn verhaal gedaan en nee, 4 was niet te laag.
Ik heb duidelijk verteld dat ik flink gegeten had en daarna dus z'n laag gehalte had.
Nee, dat kon heel goed, was geen probleem.
Het kon alleen zijn dat ik mij niet lekker voel bij 4, maar het was geen probleem.

Nu ben ik toch wel benieuwd wat jullie hiervan vinden?
Klopt het wat de assistente tegen mij zei?

Op internet vind ik tegenstrijdige verhalen hier over.

Bambolina

Re: Suikergehalte 4 na eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 05:20

Klopt volgens mij niks van.. suikergehalte verschilt per mens zoals de gemiddelde bloed druk of temperatuur kan verschillen. Sommige mensen hebben van nature een lagere of juist hogere bloeddruk dan gemiddeld en hebben daar geen last van, andere mensen zijn daar juist heel gevoelig op, zo is het met suiker geloof ik ook.. Wat voor jou een normaal gehalte is en kan die assistente van een afstand helemaal niet beoordelen. Een te laag suikergehalte kan knap gevaarlijk zijn dus als jij je niet goed voelt gewoon naar de HA gaan dus! Daar is ie voor. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 08:23

4 is op zich een normaal gehalte
maar ts waarom prik je pas na het eten?
prik eens voor al die zoetigheid

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:41

Ik heb het ook bij vlagen. Zo heb ik een periode gehad dat ik absoluut geen fruit bij mijn ontbijt moest eten, want dan werd ik duizelig en kreeg ik hoofdpijn. Het is weer overgegaan, niet druk om maken zou ik zeggen. Gewoon een beetje letten op wat je naar binnen werkt, niet te enthousiast met suikers :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:24

ik heb ook wel eens een suikerdip, vooral als ik niks gegeten heb en wel gesport heb. Dan zit ik ook echt te shaken en vreet ik, zodra ik kan, alles aan zoetigheid op wat in mijn buurt komt := dan pas stop ik met trillen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:28

Ken je je bloeddrukwaarden?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:46

Om een goede waarde na het eten te krijgen, moet je een uur na de maaltijd pas prikken. Weet niet hoelang je na de maaltijd prikt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:27

Ja, ik weet dat het niet normaal is om te prikken na de maaltijd.
Maar ik prik nooit.

Mijn moeder wilde even weten wat mijn waarde was omdat ik trillerig was.

Normaal prik ik natuurlijk nooit.

Overigens was het ongeveer 1 a anderhalf uur na het eten.

Met die oliebollen was het een half uur.

Aankomend weekend ben ik vrij en dan wil mijn moeder curve prikken?

Ik ken mijn eigen bloed waarden niet, ik weet alleen dat ik standaard een te lage bloeddruk heb, maar daar voel ik mij lichamelijk wel prima mee.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:35

4 is niet normaal hoor, zeker niet na het eten. als nuchtere waarde kan het nog net, maar na het eten is het zeer! laag. de normaal waarde is 5,7 ongeveer.
zou toch eens een afspraak maken bij de huisarts. daarbij ook aangeven dat haar assistente doorgeeft dat 4.0 na een flinke maaltijd normaal is...

5,6 na 2 dextro is ook nog redelijk laag, normaal geeft dextro een enorme boost en zal het rond de 10 moeten zijn.
bij suikerpatienten die rond de 3 a 4 zitten en zich niet lekker voelen geven wij ook 1 dextro, meet je daarna zit hij vaak al boven de 13. deze mensen zijn er uiteraard bekend mee en reageren heftiger op dextro.
zou het even laten checken. als je een metertje hebt dan zou ik zeggen 1 dag een dagcurve.
nuchter, om 12:00, om 17:00 en om 21:00 en deze waardes doorgeven aan je arts

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:41

Hoe lang daarvoor had je niet gegeten?
Als ik vrij hongerig ben en dan flink eet zak ik daarna haast inelkaar van de suikerdip.
Mijn lichaam is dan waarschijnlijk erg fanatiek met zijn insuline aanmaak en in combinatie met lage bloeddruk ga ik dan heel erg trillen.
Heeft echter niets met suikerziekte te maken bij mij, maar met onregelmatig eetgedrag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 17:23

Sizzle schreef:
Hoe lang daarvoor had je niet gegeten?
Als ik vrij hongerig ben en dan flink eet zak ik daarna haast inelkaar van de suikerdip.
Mijn lichaam is dan waarschijnlijk erg fanatiek met zijn insuline aanmaak en in combinatie met lage bloeddruk ga ik dan heel erg trillen.
Heeft echter niets met suikerziekte te maken bij mij, maar met onregelmatig eetgedrag.

Nou ja het was 2de kerstdag, dus bijna de hele dag door wel gegeten :o :Y)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:13

Dit ik ook. Je voelt je echt enorm beroerd dan inderdaad.

Heb ook geprikt toen ik een keer toevallig bij iemand in de buurt was die diabetes heeft en mijn waarde was toen ook 3,6. Uurtje na het eten was dat.

Maar sorry, geen idee wat het is.
Heb het altijd als ik eet, ik zeg wel eens voor de grap dat ik allergisch ben voor eten. :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:49

Het heeft waarschijnlijk wat met de lage bloeddruk te doen en dan heel de dag zitten en eten.
Ik had het er toevallig gisteren nog met een stalgenoot over. Als zij ineens veel eet gaat al haar bloed naar de darmen of zo en gaat ze van haar stokje.
Ik moet ook echt niet proberen wat zoets te eten en dan bijv op de fiets te stappen naar stal, dan zie ik sterretjes. Een broodje eten en op de bus wachten gaat ook niet goed, dan moet ik echt gaan zitten. Ben je toevallig ook redelijk slank en lang?

Bij twijfel kun je natuurlijk altijd gewoon eens een paar dagen meten, dan lijkt me ergens sowieso wel eens grappig om te doen en te weten :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:01

Mijn bloeddruk is ook laag (101/50) en heb ook geregeld duizeligheid en misselijkheid en zelfs een keer de auto aan de kant gezet. Vaak ook wel na eten maar ook wel ervoor. Mijn pa idem dito en ging een keer KO in de bios en is naar zkhs gebracht.
Zoute drop bij je hebben kan dan al helpen. Wel kan suikerinname ook iets beinvloeden want toen ik weer koolhydraten ging eten na een tijd koolhydraatarm had ik er extreem meer last van. Kan zijn dat je wel fiks ok suiker reageert en dan kun je dus wat op je suiker letten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:04

Als je zoveel suiker eet, gaat je suikergehalte omhoog maar kan daarna weer omlaag kelderen.
Volgens mij is 4 wel een beetje laag maar niet echt dramatisch of zo.
Ik heb ook geen suikerziekte maar op m'n werk wel eens geprikt, zomaar om te kijken.
Toen had ik een paar keer rond de 3, maar voelde me prima verder.
Als je het zeker wilt weten, moet je een paar keer een dagcurve doen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:57

Ik heb ook een heel laag suikergehalte, na het eten van suiker 3,6. Maar wat ik heb gelezen is dat het niet gaat om de suiker die je eet, maar om de koolhydraten. Bij mij willen ze wel verder gaan kijken naar wat de oorzaak kan zijn van het lage sukergehalte, maar ik heb er ook andere klachten bij. Ik neem aan als je er klachten bij hebt dat het wel verstandig is om even langs de dokter te gaan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:56

Ik heb je verhaal gelezen en ben redelijk actief in het opzoeken van dingen over suiker.
Misschien kan je wat meer lezen over hypoglykemie. . Of googlen op eetlust en lage waardes,maar dat zal je al wel gedaan hebben. Want wat ik tegengekomen ben (en op jou slaat) is dat je vele kleine maaltijdjes moet gaan gebruiken om zo je hongergevoel wat te onderdrukken.Maar dat t wel degelijk een vorm van suiker kan zijn. Je moeder heeft het ook, dus geheel onbekend ben je er niet mee. Ga s naar een arts. ;)