Na de zoveelste keer weer de hele dag hangerig zijn omdat ik zo'n last van mijn maag heb, ben ik benieuwd of er misschien bokkers zijn die zich in mijn klachten herkennen en eventueel tips hebben.
Het begon toen ik 13 was, in die periode heb ik ongeveer 4 jaar lang erg veel problemen gehad met eten. Sindsdien heb ik regelmatig pijn in mijn maag. Het gevoel is hetzelfde als honger, het begint 'rustig' en komt daarna op, zo erg dat ik af en toe gewoon moet huilen van de pijn
. Vaak houdt dit een paar weken aan, de pijn gaat vaak eventjes weg en daarna begint het weer. Hierdoor voel ik me eigenlijk de hele dag moe, hangerig omdat ik gewoon zo suf word van de continue pijn.Door de jaren heen (ben nu bijna 20) heb ik diverse diagnoses & onderzoeken gehad.
-Echo + bloedonderzoek > hieruit bleek dat mijn lymfeklieren opgezet waren en ik een lichte ontsteking had
-Bloedonderzoek > kwam niks uit, geen voedselallergie oid
-Maagzuur > 3 maanden lang tabletjes genomen, geen effect
-Ontstoken maagwand > Antibiotica + maagzuurremmers gekregen, wederom geen effect
Ook qua eet & leefgedrag heb ik vanalles geprobeerd, eetdagboek bijhouden, bijhouden van psychische factoren, dieten, veel eten, weinig eten, bepaalde producten schrappen, niet meer roken, maar alles heeft gewoon geen effect. De 2 HA's van onze HAP komen ook steeds op bovenstaande oplossingen terug, dus ik geloof niet dat weer langs gaan echt nuttig is in dit geval..
Ik hoop dat er iemand een tip voor mij heeft, ik ben er zo langzamerhand wel een beetje zat van eerlijk gezegd..