Pijnlijke schouder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

Pijnlijke schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 15:09

Woensdag avond was ik gaan paardrijden. Niks speciaal gebeurd, gewoon een beetje licht dressuurwerk.
Donderdag ochtend wakker geworden met pijn in mijn rechterschouder (aan de achterkant, zo waar het schouderblad zit).
Het lijkt of er iets niet goed zit, het trekt ook helemaal door tot in mijn nek en rug.
Als ik mijn hoofd draai, vooral naar rechts, voel ik het ook serieus.

Ik dacht het zal wel overgaan na een dagje dus niks aan gedaan behalve wat voltaren-gel.
Gisteren (vrijdag) nog niet beter. S avonds toch voorzichtig op het paard gekropen.
Vandaag is het nog steeds niet beter, zelfs wat erger.

Aangezien er niks spreciaal gebeurd is zou ik het een beetje raar vinden als er een spier oid verrokken ofzo is.
Mijn moeder dacht misschien verkeerd gelegen tijdens het slapen (maar na 3 dagen is het nog steeds niet over)...
En t doet serieus zeer. Ik loop en zit half in een kramp en heb er serieus last van.
Iemand tips?

Sokje_6

Re: Pijnlijke schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:11

Even naar de fysio gaan :) Kan tegenwoordig zonder verwijzing van HA maar daar zou ik zelf wel eerst even langsgaan als ik jou was ;)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:11

naar de fysio ? wat ook kan helpen is een tennisbal tussen de muur en je rug duwen dan met de klok mee rondjes draaien dan masseer je je spieren .

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 15:12

op een zaterdag?
en tegenwoordig als je belt moet je weken wachten vrees ik :-(

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:14

Bij de HA hoef je niet lang te wachten en als je een verwijzing hebt ook niet. ;) En ja hoor, de meeste fysio's zijn op zaterdag gewoon open.

Dat met die tennisbal zou ik even afwachten, als er wel iets beschadigd is maak je het misschien alleen maar erger. Probeer vooral die spieren te ontspannen, niet teveel belasten.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:44

warme douche wilt ook wel eens helpen , toch kreeg ik van de week het advies van mijn fysio om dat met die bal te proberen.
Ik heb zelf al 4 jaar een frozen shoulder en op het moment zitten mijn schouderbladen erg vast de pezen die eronder lopen staan in contact met mijn schouder en dus is massage aanbevolen, maar inderdaad je weet niet of er iets beschadigd is. als je maandag een fysio belt durf ik te wedden dat je van de week terecht kunt.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 16:08

Douche hielp gisteren wel maar helaas maar voor een korte tijd.
En hoe moet dat juist met die tennisbal? enkel rondjes draaien met de schouder dan?
geen idee wat een frozen shoulder is :p
Ik hoop dat het alsnog vanzelf overgaat, en anders wordt het maandag eens bellen

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:05

met je rug tegen de muur gaan staan dan tennisbal tussen muur en schouderbladen plaatsen dan met je schouder/lijf de bal over je schouderbladen laten draaien, vergt wel enige oefening :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:57

ts hoe gaat het nu met je schouder ?