Vet haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_rainbow

Vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 13:32

Hallo bokkers,

Sinds een week of 6 valt het mij op dat mijn haar ontzettend snel vet wordt!
Heb ik het de ochtend nog gewassen, dan is het de avond al vet. Heel vreemd, want een poos geleden kon ik het rustig 2 dagen niet wassen en zat het nog goed.

Ik heb niets in mijn levensstijl veranderd ofzo de afgelopen 6 weken, ik ben wel sinds een kleine 4 maanden aan de pil maar ik weet niet of dat nu pas effect kan hebben en of het uberhaubt effect heeft?

Ik heb al andere shampoos geprobeerd (waste altijd met zomerblond en vervolgens conditioner die ik alleen van onder in mijn haar masseerde) maar dat werkt ook niet, m'n haar wordt alsnog snel vet. En of ik het nu föhn of natuurlijk laat opdrogen, geen verschil.
Ook geprobeerd mijn haar niet te vaak te wassen, maar dan liep ik hele dagen met een vet hoofd rond en dat vind ik echt smerig. :r

Ik word er inmiddels een beetje gek van, ik vind vet haar echt verschrikkelijk en ik weet niet wat ik er aan kan doen.

Iemand tips???

mang

Re: Vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:33

De pil zal er zeker bij meespelen! Als je er last van hebt zou ik gewoon even langs de HA gaan en het probleem voorleggen. Wie weet kun je een andere pil slikken waar je er minder last van hebt.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:02

Dat heeft zeer waarschijnlijk te maken met de pil idd, dat veranderd je hormoonhuishouding. Je hormonen zijn o.a. verantwoordelijk voor de talgproductie, en zullen dus ook meer talg produceren in je hoofhuid waardoor je haar sneller vet wordt.

Wat je kunt proberen is alleen wassen met water, en dan naspoelen met conditioner. Koud water is beter voor je hoofdhuid dan warm/heet water. Ook niet heet fohnen dus. Daarnaast je haar zo min mogelijk wassen, hoe vies ook, maar hoe meer jij wast hoe meer talgproductie dus hoe sneller het vet wordt. (Als je teveel wast is het straks al dezelfde ochtend weer vet) Wat je evt. kunt doen op de dagen dat je niet wast is droogshampoo gebruiken.

Verder moet je lichaam wennen aan de nieuwe hormonen, deze zullen vanzelf weer in balans komen. Grote kans dat je het met een andere pil ook hebt. Hoe oud ben je?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:08

Als je het echt vaak moet wassen, kun je ook af en toe babyshampoo gebruiken, dat is minder "ingrijpend" om het zo te zeggen, en je haar is toch gewassen. want zoals je zelf al aangeeft, is heel vaak je haar wassen niet zo goed voor je haar, daar wordt het alleen maar nog sneller vettig van.

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 14:24

Bedankt voor de reacties. :)

Waarschijnlijk komt het toch door de pil dan, maar het gaat ook weer vanzelf over? Want om nou met de pil te stoppen is ook weer zo drastisch, maar ik erger me dood aan het vette haar. :x
Ik douche wel vaak erg heet, zal eens kijken of ik dat ook wat kan minderen want dat zal ook niet bevorderlijk zijn..

Ik ben 24 trouwens.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:36

Je kunt je haar ook wassen met afwasmiddel, dat ontvet.
Gewoon 2 keer wassen, een keer met afwasmiddel en daarna met gewonbe shampoo.
en proberen je hoofdhuid niet te veel te masseren, daar krijg je ook een vette huid van.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:39

stephanie juist niet
dan gaat je hoofdhuid alleen maar meer in de verdediging

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:28

Afwasmiddel lijkt me niet zo gezond.. :=

Maar het is dus wel zo dat het vette vanzelf hoort over te gaan, wat Jaime_ zegt? :=
Of zou ik met deze pil moeten stoppen om het vette haar te verminderen?