Hevig verrekte nekspier.. Wat nu? Huisartsenpost?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Hevig verrekte nekspier.. Wat nu? Huisartsenpost?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 10:45

Dag dames (en heren),

Donderdag heb ik heel lichtjes mijn nek verrekt tijdens net slapen ofzo. Dacht er verder niet veel vn. Kon een beetje lastig mijn dode hoek checken. Meer niet.

Vrijdag, na het slapen was het veel erger geworden. Pittekussen erop... Op aanraden van een vriend-fysio juist koelen en bewegen... Paracetamol gebruikt en later ook nog dyclofynac.
Geen effect.

Vannacht was rampzalig en nu ook zwaar k.
Het trekt vanuit mn rechternekspier mijn schouder in.. Door naar mijn rechter bovenarm. Alsof het een beetje afknelt zeg maar.
Kan ook niet echt iets optillen met die arm.

En dan is het zaterdag.... En kun je je nauwelijks bewegen.
Heeft het effect om een huisartsenpost te bellen? Hebben die een noodfysio o.i.d. Zitten?
Mijn fysio werkt namelijk niet in het weekend.... Anders had ik die al lang gebeld.

Heeft iemand anders nog een gouden tip?
Ik ga zo even onder de douche staan. Flink warm water erop en wat tijgerbalsem proberen.. Maar ik weet het ook niet meer.

Hoop dat jullie tips hebben..

Groetjes Nagini.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:53

Daar zou ik niet de weekenddienst mee lastigvallen. Even rustig aan doen.

LynnDenise

Re: Hevig verrekte nekspier.. Wat nu? Huisartsenpost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:55

Even bellen kan geen kwaad toch? Misschien dat je een wat betere pijnstiller kan krijgen om het weekend door te komen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:56

Even afwachten. Heb je geen 'frozen shoulder'? Heb ik ooit gehad, is onwaarschijnlijk pijnlijk, maar niet gevaarlijk :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:56

Ik weet niet, als je echt niets meer kunt kun je bellen om te overleggen. Dat vind ik geen lastig vallen.
Als je het wel nog trekt, dan het laten afzakken. Iig zoeken naar posities die voor jou goed werken?
Heel gek idee misschien maar ik had vorige week een spier verrekt en ben gaan zwemmen, daarna was het veel beter. :) gewoon rustig aan wat dobberen en gecontroleerd bewegen, zou dat wat zijn?

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:00

Ik zou lekker rust houden. Wat warms er op, rustig je hoofd (voor zover lukt) heen en weer bewegen en dan moet het met een paar dagen wel over gaan :)
althans heb het ook wel eens gehad en aanraken deed al pijn maar heb er niks mee gedaan behalve een sjaal dragen..
Maar je moet het zelf weten als je het niet vertrouwd kan bellen voor advies geen kwaad! daar zijn de huisartsenposten voor! er zijn overigens wel fysios die weekends werken... zou je eens moeten google-en bij je in de buurt!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 11:05

Ja dat lastig vallen, daarom heb ik gister mijn fysio ook niet gebeld. Ben ook onder behandeling voor mijn nek overigens.

En, frozen shoulder ken ik niet. Zal ik even googlen.

Ja, ga nu weer even warmte erop e.d. En kijken of het dan ontspant. Het staat gewoon helemaal gespannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:14

je had beter gisteren wel jefysio kunnen bellen want die had je misschien wat kunnen helpen.
Pijnstillers nemen en warm houden, meer kan je niet doen.
Ik heb het ook regelmatig gehad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:15

niet koelen,juist warm houden....heb je geen spierverslappers in huis?In combi met paracetamol.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:15

Ik heb dat een paar week terug ook gehad, zou uit bed, rek mij nog 1x uit... En vervolgens kon ik mijn hoofd niet meer optillen of naar rechts kijken.
Heel erg pijnlijk, kon idd ook mijn Rechterarm niet zover optillen als normaal, en een verkeerde beweging en het schoot er weer doorheen.

In eerste instantie wou ik de fysio ook bellen, maar na wat googlen heb ik dat maar gelaten. Daar werd voornamelijk aangegeven het goed warm te houden, wel wat proberen te bewegen maar niet forceren.

Dat dus gedaan, van dat warmte gel gesmeerd sjaal erom wikkelen dat er absoluut geen kou bij komt, en dat een aantal keer per dag.

Toen na 2 dagen heeft een sportmasseur het voorzichtig een beetje los proberen te masseren. Verder heeft het gewoon tijd nodig. Na een week was het bij mij wel zo goed als weg. Maar merk nog wel dat die spier weinig kan hebben en bij 't minst of geringe op spanning komt.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:16

En spierverslappers of heb je die al gebruikt?

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:18

een warme das om doen helpt goed :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 11:23

Enige spierverslapper die ik heb is dyclofynac en diazepam.

Maar ik ga niet zo maar even diazepam slikken...

Sjaal e.d. Allemaal gedaan.
Ik denk dat ik zo even bel, gewoon om uit te sluiten dat ze iets kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:25

Ik heb wel diclofenac genomen toen,en paracetamol.
Bellen kan altijd, beterschap!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 11:39

Ja, de dicLofenac (haha makkelijkere spelling) met paracetamol heb ik nu ook gepakt.
Warm houden en hopelijk is het dan snel beter.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:43

ik heb 2 jaar geleden is vergelijkbaars gehad alleen was dat echt zenuwpijn. Het schoot erin en daar stond ik dan..
Heb dezelfde dag de manueel therapeut erbij gehad maar die kon er niks mee, volgende ochtend huisarts voor pijnstillers waarmee ik mocht werken maar dat was onvoldoende, weer naar de manueel voor curetape en uiteindelijk 'smiddags door een collega naar de HA gebracht waar ik diazepam en tramadol kreeg waarmee ik uiteindelijk een week plat heb gelegen. Toen was het wel over :)
Ik zou bellen, als het geen spoed is zeggen ze dat heus wel. Ik kon helemaal niks meer toen ik de 2e keer bij de HA kwam.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 13:45

Ik moet zeggen dat het nu beter gaat. Heb even flink de douche erop gehad en een andere pittenzak die goed verwarmd. Dat helpt wel. :j

@Polly, heftig joh.
Diazepam heb ik in september ook nog gehad.. i.v.m. spanningshoofdpijn. Daar heb ik echt geen zin in om daar weer aan te beginnen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:47

nee echt lekker was het niet maar beter dan niet kunnen bewegen, zelfs in bed liggen ging niet.
Op die combi heb ik wel een week non stop geslapen :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:51

Ik heb het ook regelmatig. Liefst diclofenac nemen, en verder kun je niets anders doen dan rusten en warm houden!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:54

Ik heb ook regelmatig zoiets gehad. Bij mij zat er toen een zenuw klem door mijn spieren. Dat trok dus door naar mijn arm en deed verschrikkelijk veel pijn. Dokter zei dat er niets aan te doen was, alleen rusten en zorgen dat die spieren weer ontspannen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 13:57

Ja.. het scheelt dat ik woensdag sowieso een afspraak heb bij de fysio. Die zal het wel direct voelen. :)

@Polly, daarom :') Daar heb ik geen zin in. Ik kon dat letterlijk aftellen. Na 45 min kon ik m'n ogen niet meer open houden _O-