Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 11:34

Ik rook al 33 jaar variërend van 1 tot 3 pakjes per dag.
Gemiddeld gerekend zijn het 40 sigaretten per dag.Ik was zwaar verslaafd,rookte ook s'nachts als ik naar de w.c. moest.Ik rookte zelfs tijdens een voetbalwedstrijd,als er een blessure was,liep ik naar de Dugout om even een trekje te nemen van iemands sigaret.
Vanzelfsprekend rookte ik altijd in de rust.Ik mocht dit ook,ze wisten hoe verslaafd ik was,én daarbij had niemand er last van,ik speelde er ook niet minder door.
Ook tijdens het paardrijden in het bos rookte ik,ik had in de zomer [als er code rood was] een metalen asbakje bij me,die dicht kon.Zo hoefde ik me peuk niet op de grond [op de kurkdroge heide/bos] te gooien.
Ik had al meerdere pogingen gedaan om te stoppen met roken,liep met 2 nicotine pleisters op beide armen 1,had Nicotine kauwgom en zelfs een nicotine Inhaler,maar niets hielp.
Ik zat op me kop in de container,op zoek naar een peukje.Ik kreeg hallucinatie's,zag op straat mensen veranderen in sigaretten! Ik werd er helemaal gek van zonder mijn sigaretten,ik voelde mee eenzaam en dood ongelukkig zonder me peuken.

Totdat ik begin Dec. 2012 de gedachte kreeg: als ik langer wil blijven voetballen,zal ik moeten stoppen met roken! Anders houd ik dit nooit lang meer vol met voetballen.
Voetbal is mijn lust en me leven,ben dol op dat spel en dát gaf me dé motivatie om te stoppen met roken!
Ik wil nog héél lang blijven voetballen en dat lukt alleen als ik rookvrij ben en blijf.
Ik begon het roken af te bouwen,ik begon met 7 sigaretten per dag en dan in 1 week naar de 0 per dag.En morgen, zei ik tegen mezelf,dan stop ik ermee.Ik heb wel 10 dagen de pleisters gebruikt,eigenlijk moet je die 6 weken lang gebruiken,maar ik wilde er na die 10 dagen vanaf zijn,zo kreeg ik immers nog nicotine binnen.
Wat was het móeilijk! zonder peuken! maar ik heb door gezet.Na 2 weken zag ik al dat me gezicht kleur kreeg,ik zag niet meer zo grauw en grijs,en me diepe rimpels werden minder.Ook kwam ik 2 kg bij,iets wat ik zo graag wilde,een paar kilo erbij krijgen.Ik ruik alles weer,eet meer en voel me gewoon hardstikke goed.
Ik ben vandaag precies 28 dagen totaal rookvrij! en ik heb totaal geen moeite met mensen om me heen die roken.Ik durf nu te zeggen:het is me gelukt om te stoppen.En zeker dankzij mijn motivatie!Ik ga het jaar 2013 rookvrij in.

Voor iedereen die ook wil stopppen:Je kán het echt.

Cinnnndy

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:37

Respect voor jou, superknap!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:38

oef dat wil ik ook! Ik ben er nog niet klaar voor het mist me aan motivatie, maar ben mezelf er al geestelijk aan het op voorbereiden! Heb diepe respect voor je, dat je dat zo gedaan hebt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:39

jeetje echt respect, en ook nog zo snel en zonder terugval! Fijn dat je ook echt verschil merkt, dat maakt de motivatie nog wat groter :)

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:40

Goed zo,en nu volhouden!
Ik rookte ooit 2 pakjes per dag en ben er inmiddels 7 jaar vanaf en voel me zoveel beter!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:41

Echt heel erg knap van je, goed gedaan!

Ik wil ook stoppen, merk dat ik veel minder lucht heb dan vroeger en het is natuurlijk super slecht voor me... Ik vind het alleen zó moeilijk! Ben eerder gestopt, maar iedere keer ga ik na een paar weken de fout weer in. Ik ben een zwakkeling.... -O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:43

Super goed gedaan!
Hou zo vol!
2013 wordt een super jaar voor jou!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 11:43

@piewie en andere bokkers.
Ik weet zeker,als ik het kan,kan jij het ook! Je moet idd. je motivatie nog zien te hebben.
Miss. is je paard een motivatie? als je nog jaren door rookt dan kan je ook niet héél lang blijven paardrijden.Je longen zijn dan al zó ver kapot dat je niets meer kan zonder zuurstof.
Niemand,maar dan ook echt niemand geloofde er in dat ik zou kunnen stoppen!
Iedereen staat vol verwondering te kijken.

Ik zei ook altijd:ik ben een zwakkeling! ik faal toch steeds.
Laatst bijgewerkt door gohya op 05-01-13 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:44

Dikke respect voor jou! _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:45

gohya schreef:
Miss. is je paard een motivatie? als je nog jaren door rookt dan kan je ook niet héél lang blijven paardrijden.Je longen zijn dan al zó ver kapot dat je niets meer kan zonder zuurstof.

Je kunt sowieso niets zonder zuurstof :+
Maar knap van je dat je bent gestopt! En nu volhouden!
Ik heb zelf nooit gerookt, maar van anderen hoor ik wel dat de neiging tot roken je hele leven blijft, maar dat is met bijv een alcoholverslaving ook zo.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:49

Super knap!

Ook hier een roker die wel wil stoppen maar het gewoon niet schijnt te kunnen.... Ben iig al geminderd van 1 pakje per dag naar 5 sigaretten per dag en dat is al heel wat. Ooit 2 keer volledig gestopt geweest maar na n week of 2/3 toch weer begonnen *stom, stom, stom*

Nu merk ik wel dat als ik goed in mn vel zit dat ik minder rook, als er stress is dan rook ik veel meer! Ach, ik ga over 3 dagen op vakantie voor 8 dagen en eigenlijk hoop ik dat ik dan nog minder trek in n sigaret heb (of het terug kan brengen naar 3 op n dag: s'morgens 1, s'middags 1 en s'avonds 1 na het eten) maar we zullen het zien!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:52

Respect!
Ik ben ook gestopt met roken, maar ik was lang niet zo verslaafd als jou, zat op 0,5 tot 1 pakje per dag.
Super dat je bent gestopt en dat voetbal de motivatie gaf om door te zetten! Volhouden hé!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:54

Stress is ook bij mij het probleem. Ben ooit gestopt en heb dat 14 jaar volgehouden. Tijdens een enorme stresstijd weer begonnen, nu 6 jaar geleden. Sinds eind december na zeker 10 door omgevingsstress mislukte stoppogingen (van 1-2 dagen) nu weer gestopt. Denk dat ik nu niet meer in de fout ga.

Iedereen die stoppen gaat of wil: sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 11:55

Ik heb nog steeds af en toe de drang naar een sigaret hoor,en het blijft idd. voor altijd in je hersens,het verdwijnt nooit.Vaak zegt dat stemmetje,probeer er is 1? kijken hoe die smaakt,of die smaakt en hoe dat is?
Dan zeg ik: ik zie de logica er niet van in,om 1 peuk te nemen,Nee ik neem er niet 1 ook niet 1 trekje.
Ik weet dat ik de fout in kan gaan en daarom begin ik er gewoon niet meer aan.
Ik rook niet meer,zeg ik vaak tegen mezelf.

Stress is géén oorzaak om te gaan roken,dit zit tussen de oren dat het de stress zou minderen.
Alles zit tussen de oren,je hersens houden je voor de gek,hebben ze bij mij ook jaren lang gedaan.Ik weet dit nu,omdat ik een boek heb gelezen 'Nederland Stopt met Roken'.
Laatst bijgewerkt door gohya op 05-01-13 11:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:56

Respect! En volhouden nu hè! :D

Ik ben inmiddels al weer bijna 10 maanden gestopt, cold turkey. Mensen mogen gewoon roken in mijn buurt (hoewel, liever niet, ik vind het nu vreselijk stinken) en ik heb geen moment drang gehad om weer te gaan roken.

Maar respect hoe je van zoveel naar helemaal niks bent gegaan!!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:58

Heel knap van je! Echt veel respect! Nu volhouden!
Heel veel succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 12:02

Dit blijf ik volhouden,als ik dit opgeef kan ik het nooit meer.
Ik laat me door niets of niemand meer overhalen om ook maar 1 trekje te nemen van een peuk.
Ik rook met oudjaar voor het eerst hoe erg vuurwerk eigenlijk stinkt! nog nooit zo geroken.
Ook ruik ik het nu meteen als iemand rookt,het stinkt idd. Toen ik zelf rookte geloofd ik dat natuurlijk niet.Hoezo stinken?maar het is waar,het stinkt.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:04

Wauw super knap van je! :j
Ik ben ook bezig met stoppen. Nadat ik voor de 2e keer in 2 maanden met acute bronchitis op bed lig ging bij mij de knop op. Mijn moeder en haar vriend steunen mij ook en zijn ook gestopt zodat ik niet meer in de rook hoef te zitten.

Maar super knap, van zoveel sigaretten per dag naar niks! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:05

Zeer Nice, ik heb dit van dichtbij mogen meemaken....
Helaas faalde ik & rook ik nog steeds!
Maar ik heb echt respect voor je <3

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 12:10

Ik had ook 2 inhalers, 1 x spiriva en 1 x Symbicort,beide 2 x daags inhaleren,nu heb ik ze niet meer nodig.
Ik hoef onder de wedstrijd niet meer naar de kant om even een inhalatie te nemen van me puffertje.
Het rare is wel dat mijn longtesten altijd goed waren.Maar ondanks mijn weinige klachten ben ik zó blij gestopt te zijn met roken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:13

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Zo blij ben ik voor je!!! En IK kan weten hoe het voelt!!! 1 december 1999 ben ik gestopt. Van méér dan 40 per dag naar 0. In één keer. Mijn motivatie was dat ik zelf mijn eigen leven weer in mijn hand wilde hebben en niet alles laten dirigeren door die stomme cigaretten. Zij waren mij de baas en dat weigerde ik. Zij bepaalden wat ik deed in mijn leven en dat moest maar eens stoppen.

Als je stopt is het handig om, na je laatste cigaret (die ik ceremonieel heb opgerookt), ALLES wat aan roken herinnert meteen helemaal opruimt en wegdoet. Daarnaast is het belangrijk dat je je bezig blijft houden. Elke keer als je "zin" krijgt in een sigaret, moet je iets gaan doen, stofzuigen, de vaat, de was, whatever! Het maakt niet uit, als je je gedachten maar op iets anders brengt. Dat heeft mij er gemakkelijk doorheen gehaald. Maar ik was het ook ècht meer dan zat.

Die motivatie is heel belangrijk en jij bent de enige die dat kan doen. Niemand kan jou zeggen "Je moet nu stoppen, want...". Dat is namelijk niet jouw motivatie, dat is die van iemand anders.

Ik ben nu dus iets meer dan 13 jaar rookvrij en ik vind het heerlijk. Ik vind roken zelfs smerig nu.

Gohya, als je wil praten, stuur me maar pb, ik kan er dus echt over meepraten hoe het voelt om gestopt te zijn.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:15

Diep respect voor je!! +:)+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:15

PS: Niet zeggen "Ik rook niet meer", nee, je kan nu zeggen "Ik rook niet"!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:18

Wauw respect!
Blijf volhouden, ik wil ook weer stoppen, ben nu het boek van allen carr aan het lezen, door dat boek ben ik de vorige keer ook 2 jaar gestopt geweest.
Maar was het enige wat bij mij hielp om te stoppen toen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:19

zoo hee ! Suuuper knap van je! Ik rook wel, maar dan 5/6 sigaretten per dag, en soms een dag wel helemaal niet. Ben misschien ligt verslaafd, maar hier vind ik wel motivatie in om te gaan stoppen!