Hand overbelast.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hand overbelast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:59

Geen grap, door het vele thuis zijn en chillen heb ik de laatste dagen heel veel met de laptop gedaan en nu is mn hele linkerhand overbelast :') (hierna stop ik ook met typen :P ).
Wat kan ik hier aan doen behalve rust geven? Koelen? Mn hand voelt namelijk warm en pijnlijk. Zelfs in de pols. Hand omhoog houden of omlaag? (damn ik moet dit in etappes typen anders is t niet te doen :') )

Help :')

Oh ja, misschien is de boktban ook wel een goeie :')

Shirley

Re: Hand overbelast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:00

Heb je niks in huis van SRL gelei ofzo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:02

Doos :')

Even niet meer typen dus, zou gewoon even warm douchen om je spieren te laten relaxen. Eventueel inderdaad wat van een of ander spul erop.

En de training langzamer opbouwen in het vervolg. Straks gaat je hand nog verzet tonen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:02

Nee helaas. Mn hand in verzet moet ik niet hebben, straks moet ik m nog gaan bijzetten enzo en grondtraining met m doen...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:03

contact zoeken met een goede handtherapeut in je regio. echt doen, want als je hier onbedoeld precies het verkeerde mee doet qua 'behandelen' dan heb je kans op maanden lang ellende, terwijl je met het juiste advoies ws. snel weer OK bent. succes!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:04

Osteopaat erbij halen :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:04

Even een dag geen tijd bewegingen meer maken en gewoon wat anders gaan doen.

Heb dit regelmatig omdat ik wekelijks hele boeken uit typ en de houding / beweging word dan wel eens te veel. Heb dan stijve vingers, zere hand en pols.
Als ik dan een dag even neit achter de pc zit is het ook wel weer klaar.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:05

Joolien schreef:
Nee helaas. Mn hand in verzet moet ik niet hebben, straks moet ik m nog gaan bijzetten enzo en grondtraining met m doen...

Of een join-up :oo

Gini

Ik had het een week geleden nog aan mijn rechterhand. Drie dagen alles met alleen links gedaan en het was over. Wanneer het de eerste keer is, moet je er niet meteen de grote middelen bij halen, gewoon even de spier tot rust laten komen.
Laatst bijgewerkt door Gini op 04-01-13 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

dierfysio schreef:
contact zoeken met een goede handtherapeut in je regio. echt doen, want als je hier onbedoeld precies het verkeerde mee doet qua 'behandelen' dan heb je kans op maanden lang ellende, terwijl je met het juiste advoies ws. snel weer OK bent. succes!

Thanks, ik moet maandag mn manueel therapeut bellen, wellicht weet hij iemand of kan hij me helpen :) Doet ook best pijn.

NGU ga ik doen, en meteen een manicuur therapeut. Wie weet zit er iets scheef :j

Top raponsje, dat hoop ik dan maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:06

Past het zadel wel? Ik zou sowieso niet met allerhande hulpmiddelen in de weer gaan :n

Nee zonder dollen, wel erg vervelend natuurlijk... Ik heb er wel eens last van gehad maar het ging eigenlijk altijd met een nachtje slapen weer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:06

Shirley schreef:
Joolien schreef:

Of een join-up :oo

Dat moet ik eens doen! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:07

Daar kan je wel een boel mee kapot maken hoor! >;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:08

Nee joh, handen onderwerpen zich zo gemakkelijk.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:09

Wel eens gehoord van RSI? Sowieso heb je wel muizen die speciaal gemaakt zijn voor dergelijke klachten. En verder misschien daarnaast eens verder kijken dan je neus lang is en afleiding zoeken buiten computer/ internetten als je zoveel thuis zit en computert? (ik hoop dat dit geen advies tegen zere been is trouwens ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:10

Bienotje schreef:
Wel eens gehoord van RSI? Sowieso heb je wel muizen die speciaal gemaakt zijn voor dergelijke klachten. En verder misschien daarnaast eens verder kijken dan je neus lang is en afleiding zoeken buiten computer/ internetten als je zoveel thuis zit en computert? (ik hoop dat dit geen advies tegen zere been is trouwens ;) )

Moet ik ook doen hoor, probeer al meer te lezen enzo, en als ik tv kijk de laptop weg te leggen. Durf wel te zeggen dat ik verslaafd ben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:10

Toen ik de titel las dacht ik aan wat anders dan de laptop _O-

Denk gewoon zo min mogelijk belasten?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:11

Gini schreef:
Nee joh, handen onderwerpen zich zo gemakkelijk.

Absoluut !

Ik ga er regelmatig op zitten als het weer eens uit de hand dreigt te lopen en het komt altijd weer goed :j

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:13

Spierbevangen?
Nee grapje, heb het ook es gehad.. met rust ging het over en SRL erop. Beterschap!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:14

Gelukkig ben je niet de enige verslaafde Jolien *D.
Sowieso je hand even rust gunnen, srl erop, met je andere hand even masseren...
Voelt het meer als spierpijn/vermoeiheid of heb je ook echt een raar soort pijn erbij? In dat geval wel even in de gaten houden, anders is het wel snel weer over denk ik.