Pauze nemen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bentevanbeek

Pauze nemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 10:42

Hallo Bokkers..,

Ik heb nu al ongeveer een half jaar of langer erg veel pijn in mijn liezen. Waarschijnlijk is het een chronische overbelasting. Ik heb er tegenwoordig veel vaker last van en de pijn blijft ook langer hangen dan normaal , eerst was het 1/2 dagen , nu al rond de 5/6. Zou het misschien verstandig zijn om een tijdje niet meer paard te rijden. Want de pijn komt vooral na het paardrijden.
Wat denken jullie ervan , pauze nemen of toch doorgaan? :?

mayniac_val

Re: Pauze nemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:15

Misschien zou het verstandig zijn om deze vraag aan je huisarts voor te leggen :+?

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 11:19

mayniac_val schreef:
Misschien zou het verstandig zijn om deze vraag aan je huisarts voor te leggen :+?

Daar ben ik al zovaak langs geweest en die verteld elke keer het zelfde , dus daar heb ik niks aan haha , sorry voor het onduidelijke verhaal :o

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:08

Helpt het misschien om naar een andere HA te gaan voor een second opinion?
Maar hij zegt dus dat het waarschijnlijk chronische overbelasting is, wil hij dat niet verder laten onderzoeken? Want de pijn komt toch ergens weg en moet wat aan gedaan worden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:52

En welk verhaal vertelt je ha dan?
En wat vinden je ouders er verder van? Ik neem toch aan dat zij jouw gezondheid in de gaten houden? En als je een poosje niet mag rijden, dan zou ik me daar maar aan houden. Lijkt me toch logisch.

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 19:41

alet74 , mijn ouders vinden het ook vrij lastig dus we gaan terug om het na te laten kijken , aangezien de pijn nu ook in mijn onder rug en heupen komt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:12

Er zouden eerst foto's gemaakt kunnen worden om heupproblemen uit te sluiten, verder zou je eens contact kunnen opnemen met een chiropractor om uit te sluiten dat je bekken scheef staat.

Paardrijden hoef je niet perse aan de haak te hangen, verdiep je eens in het rijden in dameszadel.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:14

Misschien kun je ook eens informeren bij een ostheopaat of een manueel therapeut?

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 20:02

Cassidy schreef:
Paardrijden hoef je niet perse aan de haak te hangen, verdiep je eens in het rijden in dameszadel.

Heb geen eigen paard maar volg momenteel lessen bij een manege , dus een ander zadel aanschaffen word lastig

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:42

Dat hoeft helemaal niet nodig te zijn hoor.
Die pijn kan ook ergens anders van komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:16

Ik zeg ook niet dat je het zadel zelf aan moet schaffen. Je zou kunnen kijken naar lessen in dameszadel bij jou in de buurt. Desnoods op je eigen manege.

Maar als je zelf geen paard hebt, denk ik dat even rust nemen vanwege je eigen blessure wat handiger is dan jezelf forceren. Doorzetten omdat je het leuk vindt en dan langer bezig zijn met herstellen lijkt met niet de goede manier van aanpak.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:50

huisarts en door laten verwijzen. Lijkt me simpel.