test negatief, toch zwanger??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

test negatief, toch zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:12

Beste bokkers,

Ik zit met een vervelend "probleem" namelijk het feit dat mijn omgeving denkt dat ik zwanger ben, en ik zelf zeg van niet dit omdat het bijna niet mogelijk is... Mijn man en ik gebruiken voorbehoedsmiddel namelijk. Maar de test is negatief, maar ik ben wel erg moe, voor paar weken terug wou ik bijna niks eten en nu juist meer, misselijk soms bij vlagen, soms in de ochtend, kok halzenof neigingen, kokhalzen met tanden poetsen... Gevoelige boezem, buik opget, zo dat mijn broeken (te) strak zien bij mijn buik... De wijn die ik normaal zo graag in de weekenden mocht drinken smaakt niet met, en word er ontzettend beroerd van!!Maar word wel ongesteld, tenminste de laatste keer. Blijf lopen naar de wc... Iemand die dit herkend?? Ik heb de test overigens einde van de dag gedaan... En had al aardig wat gedronken... Ik heb een zwangerschap niet in de planning staan, maar als het zo is is het welkom

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:14

Even vragen bij de huisarts of je bloed mag laten prikken dan weet je het zeker :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:16

Ja, het is mogelijk dat je negatief test terwijl je zwanger bent. Als je nog eens of een paar keer test kan het zijn dat het plots wel positief is. Omgekeerd kan niet, als je positief test is het echt positief en kan het niet per ongeluk toch negatief zijn :) .

Als je de pil als voorbehoedsmiddel gebruikt, kan het zijn dat je regels gewoon doorlopen.

Je hoeft niet zwanger te zijn hoor, kan ook iets anders zijn. Maar de beste zekerheid is inderdaad even langs de dokter gaan en een bloedtest vragen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:17

Morgen nog een keer testen maar dan in de ochtend.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:17

Morgenvroeg eerste werk met ochtendurine testen of laten testen.
Het zou nl. zomaar eens zo kunnen zijn, als ik je symptomen zo lees.
Hoe ver zou je dan ongeveer zijn?
Is je 'menstruatie' die je nu hebt even heftig als normaal of wat lichter?

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:18

Ik heb eens gehoord dat het best is dat je de test doet met ochtendurine, omdat mensen die veel water drinken soms een foute uitslag kregen. Nu, ik weet niet of dit een feit is of niet dus maak je hierin geen zorgen, het kan best een fabeltje zijn. Zoals eerder vermeld kan de huisarts meer duidelijkheid geven, wel goed dat je zo positief hierop reageert ook al is het niet gepland :) oh ja mijn moeder heeft ook nog wat bloed verloren in het begin van de zwangerschap

BugsFunny

Re: test negatief, toch zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:19

Wanneer ben je voor het laatst ongesteld geweest?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:20

SmartBH schreef:
Ik heb eens gehoord dat het best is dat je de test doet met ochtendurine, omdat mensen die veel water drinken soms een foute uitslag kregen. Nu, ik weet niet of dit een feit is of niet dus maak je hierin geen zorgen, het kan best een fabeltje zijn. Zoals eerder vermeld kan de huisarts meer duidelijkheid geven, wel goed dat je zo positief hierop reageert ook al is het niet gepland :) oh ja mijn moeder heeft ook nog wat bloed verloren in het begin van de zwangerschap

Vooral in het begin wanneer de HCG spiegel in je bloed nog niet heel hoog is dan heb je meer geconcentreerde urine nodig en dat is in de ochtend.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:21

Ochtendurine opvangen en laten testen door de huisarts.

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:22

Het is mogelijk al komt het het volgens wel zeeeeeeeeer weinig voor dat en je voorbehoedsmiddel niet werkt en de test niet!

Maar het kan toch! Ga indd naar de huisarts voor bloed test! die liegen niet ( of ze moeten hem toevallig verwisselen :) )

heel veel succes! en als je niet zwanger bent komt er misschien uit wat er dan wel met is.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:25

Je klachten kunnen ook heel goed wat anders zijn..
Bezoekje huisarts lijkt me sowieso geen overbodige luxe. sterkte!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:27

Inderdaad eventjes contact met de HA op nemen. Het kan zijn dat je als nog zwanger kan zijn. Zwangerschapstest is niet altijd betrouwbaar!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:45

het kan ook iets anders zijn :) ik zou even een uitgebreide bloedstest laten doen

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:47

Sowieso nog een keer testen in de ochtend en voor de zekerheid even stoppen met de alcohol. Mocht je morgen weer negatief zijn, even de huisarts bellen. (Bij positief trouwens ook :+ )

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:49

Gewoon even naar de HA. Het hoeft natuurlijk niet meteen zwangerschap te zijn.
Ik vraag me ook af, wanneer was je laatste menstruatie? Toen ik testte was ik het ene moment niet zwanger, een week later wel. Dus kan echt aan de hoeveelheid HCG in je urine liggen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:55

Vriendinnetje testte ook pas laat positief, had ook weinig van dat HCG in haar urine.
Zou toch gewoon eens naar de huisarts stappen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:11

Een zwangerschapstest test op de aanwezigheid van het hormoon hCG in je urine, vooral aanwezig aan het begin van een zwangerschap. Later in de zwangerschap daalt de hoeveelheid van dit hormoon (dit is normaal) en is een test niet meer betrouwbaar.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:15

Morgenochtend nog een keer testen, en vergis je niet wat je geest met je lichaam kan doen.

Want als de omgeving je "bang" maakt met zwangerschap praatjes kun je daar geestelijk zo mee bezig zijn dat je lichaam er op reageert :j

En als je het niet vertrouwd morgen een afspraak maken met de HA

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:37

Margreet, na een tijd wordt je hcg minder. Maar dan heb je al duidelijk een buikie

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:43

Dat zeg ik toch ook? En niet iedereen wordt even bol.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:59

Inderdaad gewoon even langs de huisarts,dan weet je het zeker.
Maar als je bang bent zwanger te zijn kan je lichaam ook een hoop rare dingen met je doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:53

Ik heb 3 testen gedaan en na 3 maanden bij de huisarts laten testen.Toen hoorde ik wat ik al 3 maanden wist, ik was zwanger. Het kan ook zijn dat je schijnzwanger bent, dan heb je ook alle tekenen van een zwangerschap.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:14

bloedtest laten doen bij de huisarts, want dan kan je het met zekerheid zeggen. Uit je bloed kan ook opgemaakt worden of het idd geen ander probleem is zoals schijnzwangerschap of cyste of wat dan ook. En pil is al niet meer betrouwbaar als je diaree hebt gehad en je kan zwanger zijn en wel bloedingen hebben, dit is echter geen ongesteldheid, want er wordt dan geen eitje afgestoten etc, maar ... weet ik veel, ben geen arts, maar weet dat het wel kan.
Dus ik zou zeggen, laat even testen bij je HA via een bloedtestje en dan weet je zeker dat alles in orde is.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:20

Inderdaad bloed test doen.

Een urine zelftest is alleen 100% betrouwbaar als hij zegt zwanger. Als die aangeeft niet zwanger is er nog een kans dat je zwanger bent (heeft iets met hormonen te maken die getest worden en die zijn maar bepaalde periode te testen, weet ik fijne zo niet van)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:25

Lieve bokkers, mijn man en ik hebben maandag afspraak bij de ha... dit om inderdaad zeker te zijn, dat ik wel of niet zwanger ben. Wat er werd gezegd over schijnzwanger, hier heb ik ook aan gedacht, maar heb alles pas opgebiecht aan mijn omgeving en man, nadat ik echt een buikje kreeg en ik het dus voor mijn man niet meer achter kon houden... voor de mensen díe zich afvragen waarom achter houden? Omdat mijn man zo graag een kleine wilt en ik hem niet blij wou maken met iets wat er niet Is... dus vandaar later pas gezegd.. nu de test gister negatief was was. ie ook echt teleurgesteld... ook al weet ie hoe ik er tegen over sta. Maar dat mensen dus roepen dat ik zwanger ben Is pas nadat ik deze "buik" heb ontwikkeld... als ik al zwanger ben, dan ben ik wel erg benieuwd hoe lang!? maar we gaan maandag kijken wat de ha zegt... iedereen bedankt voor de reactie en het meedenken