Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tja, handigheid is nou eenmaal niet te koop 
) Viel niks aan te doen, behalve te zorgen voor zo min mogelijk afleiding. Eerst je concentreren op het leegmaken van die beker en dan andere afleidingen.
), o.i.d. smijten ze hem van afleiding wel eens om. Dus als er nu niks anders in de buurt van hun beker staat, heeft je kleuter daar ook niet zo veel te zoeken..
Glitterstar schreef:Vernederend een kind van 2? die snapt dat nog lang niet hoor wat vernederend is....
Maar ik zelf zou het zo doen iedere x beetje drinken neer zetten niet een vol glas/beker.
Of pakjes drinken in zon bakje (dat als je kind knijpt hij hem niet leeg knijpt )
Of toch indd een kinderbeken/babybeken antilek.
Succes.
) troi schreef:Bedankt voor alle reacties!
Zoonlief is 5 en hij weet heel goed wat voor babys is en wat voor grote jongens is. Straffen wil ik niet omdat het niet expres gaat, hem dan dwingen iets vernederends te ondergaan is in mijn ogen straffen.
Ik denk dat bij hem vooral onachtzaamheid is, dus die tip om afleidingen te minimaliseren is een goede. Niet altijd uit te voeren, zoals bij drinken tijdens het ontbijt, maar vaak wel.
Die speciale beker ziet er zeer praktisch uit, ga ik me in verdiepen!
Diepte kan hij wel zien denk ik omdat hij wel ballen kan vangen.
Al nuttige tips, dank! Nog meer zou ik zeker wel waarderen!
). Ik denk dat ik het vooral moet zoeken in het minimaliseren van afleiding, dus eerst drinken en dan pas de boterham bijvoorbeeld.