Naar dokter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Naar dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 13:11

Oke, iedereen in mijn omgeving zegt; waarom ga je niet naar de dokter, maar ik vind dat maar niets en daarnaast denk ik niet dat hij wat voor mij kan betekenen behalve; rust. Ben benieuwd wat jullie vinden.

Sinds eind november ben ik wat aan het kwakkelen. Gewoon hetzelfde als er in de omgeving heerst, 2x een lichte buikgriep, snot en snot verkouden, paar keer naar huis gegaan vanwge flinke buikkrampen (en ook rugkrampen) wat resulteerde in overgeven. Naar mijn idee gewoon wat griep verschijnselen. Mijn weerstand is echter nog altijd beneden pijl, wat ik kan merken aan mijn tandvlees (mijn mond doet dan altijd zo'n pijn). Dat is nu al een tijdje aan de gang, logisch dat ik het een en ander dat heerst opvang.
Lage weerstand komt vooral door het verrot slapen, om wat nare redenen thuis, evenals wat stress iop het werk. Dat ging begin deze week weer een stuk beter (en daarvoor had ik homeopatische slaaptabletjes, al werkt het maar tussen mijn oren ;)). Helaas de 1e door mijn rug gegaan (spit) waardoor afgelopen nachten ook behoorlijk k*t slapen was, maar vandaag gaat het een stuk beter (fysio en pijnstillers), dus ga er vanuit dat ik dekomende dagen mijn slaap weer kan bij pakken.

Maar ondertussen is de weerstand nog niet heel erg verhoogd en loop ik nog met stomme verkoudheden, dichte holtes etc. Ik heb al wat dingetjes gekocht voor een 'boost' (euchinacea) in de hoop dat het weer beter wordt. Want met goed slapen, gaat het vast snel weer beter. Aldus ik.

Echter, zegt een hoop uit mijn omgeving waarom ik niet naar de dokter ga. Ik zie er het nut niet zo van in, omdat ik weet waar het vandaag komt; niet goed slapen, en ik hoop dat het daar zo mee is opgelost. Maar ben ik nu zo eigenwijs, of moet ik toch eens richting de dokter? Mijn lichaam is wel 'op' blijkbaar van al het werk, heb mij nog nooit zovaak ziek gemeld als afgelopen maand := Maar met rust en slapen kom ik er wel weer.

Toch?
Wat zouden jullie doen? Volgens mij ook niet echt veel 'dokter-mensen' toch?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:14

ik hou ook niet van de dokter, maar ik zal toch even heen gaan en melden dat je een bloedonderzoek wilt laten doen. de dokter zegt inderdaad toch van neem genoeg rust, maar neem zelf het initiatief en zeg dus dat je een bloedonderzoek wilt laten doen, ik gok op bloedarmoede of iets dergelijks!

troi

Re: Naar dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:45

Ik zou ook niet gaan eigenlijk,klinkt als typische stress gevolgen en daar kan de dok niet zo bijster veel aan doen (afgezien van anti depressiva maar dat moet je maar willen).

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:37

Persoonlijk zou ik ook niet gaan hoor.

Wel is het natuurlijk zaaks om wat aan je nachtrust te doen. Ik ben echt absoluut tegenstander van slaaptabletten, maar na verloop van tijd heeft je lichaam echt rust nodig. Het is dus de vraag of je dit punt misschien langzamerhand aan het bereiken bent met al je klachten?

Beterschap in elk geval!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:59

Soms kan de arts je met medicatie wat ondersteunen, zodat je lichaam de kans krijgt zichzelf te herstellen. Je vermoed dan wel de oorzaak, maar op dit moment lijkt je behoorlijk in een vicieuze cirkel te zitten, die hoogstwaarschijnlijk alleen maar verder neerwaarts zal gaan. Als het je zelf lukt die te doorbreken is dat prima, maar anders kan wat ondersteuning echt geen kwaad.
Ik zou dus wel gewoon even langs gaan, bovendien is hij dan op de hoogte wat er allemaal speelt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:02

Ik zou ook niet gaan, weet zeker dat mijn HA ook niets zou voorschrijven zoals AB ofzo want daar zijn je klachten niet 'heftig' genoeg voor. Ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor ook zo gekwakkeld. Veel rust nemen, genoeg blijven bewegen en gezond eten da's helaas het enige dat helpt. Tenzij je dingen als koorts gaat krijgen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:03

holte probleem verkouden enz heeft niet altijd met je weerstand te maken.Kan ook een allergie zijn voor bv melkproducten.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:05

Ik vraag me wel eens af waarom mensen niet naar de dokter gaan voor advies, desnoods bel je tijdens het telefonisch spreekuur... maar daarnaast openen ze dan wel een topic op Bokt over wat te doen.

Bel gewoon je huisarts, die man(of vrouw) zit daar voor.