Quetiapine, Er mee stoppen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Quetiapine, Er mee stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:01

Je kent het wel. Het nieuwe jaar begint en daarmee dus ook de goede voor nemers. ;)
En die heb ik ook. Ik wil dolgraag afvallen, en daarmee dus ook graag stoppen met de Quetiapine.
Aangezien ik minstens 10 kg ben aangekomen van deze pillen. -O-
Ik ze slik al 5 jaar, en ik ben er helemaal klaar mee.

Hierbij wil ik graag hulp vragen aan mn HA of hij me ermee wil helpen. Aangezien je er niet zomaar mee kan stoppen maar het moet afbouwen.
Maar mag een HA je hier wel mee helpen?

Ik heb het al eens eerder aan gegeven dat ik wilde stoppen maar toen wilde hij me naar een Psychiater hebben. Want die moest je daar mee helpen. Dat is dus iets wat ik niet wil. Dus ik ben braaf door blijven slikken.

Nu heb ik voor Maandag een afspraak gemaakt om het nogmaals te bespreken.
En ik hoop gewoon dat hij me ermee wil helpen. ;)

Zijn er mensen die hier ervaring in hebben en deze met mij willen delen?
Eventueel via PB als je het liever niet op internet zet.

Mayflower_

Re: Quetiapine, Er mee stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:06

Goedzo! Ik ken ook iemand die is er in juli mee gestopt en ondertussen 15 kg kwijt. Onthoud wel en dat is net zoals met de anticonceptiepil, je komt niet aan van de pil zelf, maar van de eetlust die je als bijwerking krijgt van het middel en dat levert weer gewichtstoename op.
succes maandag en als je echt wilt, ga ervoor!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:10

Mayflower_ schreef:
Goedzo! Ik ken ook iemand die is er in juli mee gestopt en ondertussen 15 kg kwijt. Onthoud wel en dat is net zoals met de anticonceptiepil, je komt niet aan van de pil zelf, maar van de eetlust die je als bijwerking krijgt van het middel en dat levert weer gewichtstoename op.
succes maandag en als je echt wilt, ga ervoor!

Dankjewel ;) Nee klopt. Je krijgt vreetbuien van dit middel.
Maar ik moet wel zeggen. Ik heb al vaak proberen af te vallen. Ging 3 keer in de week naar de sportschool. Hielt mij aan mn dieet.
Maar er ging gewoon maar weinig vanaf. Soms zo weinig dat ik bijvoorbeeld in 3 weken niet eens een halve kilo kwijt was.
Dan zakt de moet je in de schoenen. Ik ben getest op schildklier maar daar is alles prima mee. Dus ik geef gewoon echt de schuld aan die Quetiapine. ;)

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:52

Ik zou dus zeker dit doen met behulp van een psychiater o.i.d.. Ik neem aan dat je dit middel niet zomaar voorgeschreven gekregen hebt. Het zal misschien niet helemaal vlekkeloos gaan, professionele gespecialiceerde hulp is hierbij zeer gewenst en nodig, lijkt mij. Huisarts is daarvoor misschien niet de juiste persoon. Wie heeft ze je voirgeschreven? Ik drnk dat je bij diegene moet zijn.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:16

mikster schreef:
Ik zou dus zeker dit doen met behulp van een psychiater o.i.d.. Ik neem aan dat je dit middel niet zomaar voorgeschreven gekregen hebt. Het zal misschien niet helemaal vlekkeloos gaan, professionele gespecialiceerde hulp is hierbij zeer gewenst en nodig, lijkt mij. Huisarts is daarvoor misschien niet de juiste persoon. Wie heeft ze je voirgeschreven? Ik drnk dat je bij diegene moet zijn.

Ik snap dat het verstandiger is dit met een Psychiater te doen. Ik heb de pillen immers ook gekregen van een Psychiater. Al zou ik niet meer weten wie dat was.

Maar het probleem is. Je mag voor hulp van een psycholoog/psychiater 200 euro zelf betalen voor je behandelingen. Dat is nou niet bepaald een bedrag wat ik betalen kan. Anders was het nog om over na te denken.

Ik weet dat je een terugslag kan krijgen als je ermee stopt. Daarom wil ik het ook niet zelf doen ( ooit wel geprobeerd maar lukte niet ).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:21

Dat is niet helemaal waar, Dhani.
Er is een verschil tussen eerstelijns en tweedelijnspsychologie. Kijk eerst eens naar welke behandelaar je huisarts je zou willen verwijzen en neem dan eens contact op je ziekenfonds voor een totaalbeeld van de kosten.

Ik hoop dat het gaat lukken met het afbouwen!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 22:25

Inmiddels ben ik aan het afbouwen.
Mijn HA wil me graag helpen hiermee. En daar ben ik enorm blij mee. *\o/*

Eigenlijk gaat het heel goed. Ik ben vanaf Maandag nacht begonnen met 50 mg eraf ( ik nam normaal 200 mg )
En ik had eigenlijk super goed geslapen. Wat mij wel deed verbazen. Echter sliep ik Dinsdag nacht helemaal niet zo goed.
Ik zweete me dood en had het gevoel alsof mijn hele lichaam tintelde/trilde. Woensdag overdag heeft dit nog aangehouden tot het begin van de avond.
En wonder boven wonder sliep ik Woensdag nacht weer als een os. En heb ik verder nergens meer last van gehad.
Dus tot nu toe valt het me alles mee.
Maar misschien ben ik wel te optimistisch??? En kan het allemaal nog komen? Is er iemand die me dat kan vertellen? ;)

Ik blijf 8 weken op deze hoeveelheid en met 6 weken ongeveer moet ik weer naar mn HA toe om te evalueren.