Migraine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:23

Hallo,

Na gisteren de hele dag plat te hebben gelegen van de migraine, vroeg ik me eigenlijk af of meerdere mensen hier last van hebben.

Dit is nu de 2de keer op korte termijn dan ik er last van heb. 2 maanden geleden kreeg ik voor het eerst migraine. Ik zag ineens allemaal vlekken voor mijn gezicht en werd erg duizelig. Daarna kwam de hoofdpijn. Deze was toen goed uit te houden en was binnen een dag helemaal over. Nu heb ik gister middag rond half 4 weer last van migraine gekregen. Ik ben dus boven in bed gaan liggen met alle lampen uit. net toen ik dacht dat het iets beter ging kreeg ik barstende hoofdpijn. Toen maar 2 paracetamols ingenomen in de hoop dat het beter ging, helaas, dat hielp niks. De hoofdpijn daarna werd echt niet om uit te houden. niks leek te helpen. Gelukkig wist mijn moeder dat de dochter van een kennis van ons dat ook geregeld heeft, en dat zij er tabletten voor heeft gekregen die ze gelijk moet innemen. Toen het echt niet meer ging heeft mijn moeder ook de HAP gebeld. Deze wilde mij eerst zelf zien (euhh dacht het niet, ik kon nog geen lampje verdragen). Daarna hebben ze mij uiteindelijk smelttabletten voorgeschreven. Dus mijn vriend en vader in de auto naar de appotheek waar ze een dik half uur hebben moeten wachten en daarna 65 euro lichter waren voor 4 (!) pilletjes. Maar gelukkig werkte de pilletjes binnen een kwartier en werd de hoofdpijn draaglijk.
en nu... zit ik nog altijd thuis met een heel raar gevoel in mijn hoofd.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben ? zodat we eventueel tips kunnen delen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:27

Anoniem

Re: Migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:33

klopt, maar daar is al meer dan een half jaar niet in gereageerd :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:33

Heb ook last van migraine, ben toen bij de HA geweest en die hheft me pillen voorgeschreven, kan zo snel ff niet op de naam komen, maar ze werken perfect. Moet er wel snel bij zijn als ik het op voel komen, en als bijwerking krijg ik het gevoel dat mijn keel dicht geknepen word, is ook niet echt fijn, maar beter als die koppijn en misselijk etc.
Je kan ook je ogen eens door laten meten, dat scheelde bij mij ook erg, sinds ik een brik heb werd het wel minder. En ff langs de huisarts dus. En als ik jou was zou ik niet te lang wachten, waarom onnodig beroerd voelen als er medicatie voor is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:55

Ik had er op jouw leeftijd ook last van. Dat bleek hormonaal te zijn en de pil heeft daar goed tegen geholpen, al krijg ik het af en toe nog wel eens.
Sowieso wou mijn huisarts toen een scan laten nemen van de hersenen, je weet maar nooit, zei hij. Hij had eens een meisje gehad, van dezelfde leeftijd, met een "mandarijn" in haar hoofd, op diezelfde plaats. Een tumor dus. Daarom wou hij geen risico nemen en ook heeft het mij wel gerust gesteld.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:54

Ik moet allemaal uitvinden op welke medicijnen ik goed op reageer, de pillen die ik had...
Die bestaan niet meer, dus ik moet dus nu goed uitzoeken. :\

En ik heb nu anti-misselijkheid pillen gekregen der bij en Smelt tabletten.
Heb het nog niet hoeven gebruiken.

Ik word altijd flink ziek van de migraine, getintel in de mond, kracht verlies,
spraak verminderd ook flink!
Dus ik lig zoveel mogelijk dan in bed, en slapen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:45

Ik heb inderdaad ook pillen gekregen, Maxalt lungua 10 mg smelttabletten. Ogen zijn bij mij goed, ik moet elke 3 maanden bij de opticiën langs voor controle :)

@tieneke. hmm ik hoop het niet, het zit namelijk wel in de familie.....

hoe houden jullie het een beetje dragelijk ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:50

Ik heb ook geregeld migraine. Gelukkig kan ik het mrt een paracetamol en mezelf in een donkere slaapkamer opsluiten goed onder controle krijgen.
Maar oh, oh oh als ik niet optijd ben met een pijnstiller.....dan ben ik goed aan de buurt. Pfffff

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:50

Mijn opa had er last van, mijn vader heeft er last van en ik dus (waarschijnlijk) ook.
Ik zat op school, kon niet meer lezen, tintelende hand en mond en raakte in paniek. Mocht gelukkig wel naar huis van mijn mentor en de rest die daar over ging en mijn moeder was gelukkig thuis. Die dacht door de symptomen van mijn vader dat, dat het was.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:55

Ik heb er ook last van heb eerst betblockers gekregen van de huisarts (moet je even googlen wat het zijn) maar die hielpen bij niet en ik heb ook pilletjes gehad die je moest innemen als je het aanvoelde komen maar die werken bij mij ook niet. Het enigste wat helpt is 2 ibuprofen van 400 mg slikken en proberen te slapen dan heb ik er het minst last van en als ik wakkeer word is het weg :) Is niet zo gezond zoveel mg ibuprofen maar zovaak hevige hoofdpijn is ook niet fijn :P

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:59

Ja migraine, ik ken het. (helaas :( )
Heeeel lastig om te hebben, ik zelf ben eerst naar de huisarts en toen naar het ziekenhuis geweest (hoofdpijnpolie)
Allemaal testen, vragen invullen etc. Bij mij wisten ze niet waar de hoofdpijn vandaan kwam. Had ook wel eens vlekken voor m'n ogen. Nou dan kun je het dus wel vergeten om iets te gaan doen. De enige optie is plat op bed gaan liggen in het donker en meteen 2 paracetamols nemen.
Bij mij is het een combinatie van spierspanningen en soms migraine. (Ligt er dus maar net aan)
Heb voor migraine een soort medicijnen gekregen, als ik de specifieke migraine-hoofdpijn (of evt. vlekken voor mn ogen) op voelde komen moest ik zo'n pilletje nemen.
Heel lastig is het zeker...
Voor de spierspanningshoofdpijn moest ik naar de fysiotherapeut...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:56

Ik heb van smelttabletten dus ook de Maxalt Smelt 10mg Rizatriptan ben benieuwd of het werkt,
als ik ze in ga nemen.
Zou wel fijn zijn, krijg ook vaak als ik Migraine heb dat ik de diepte niet meer zie. :n
Zie dan alles heel diep terwijl alles heel dichtbij is.

En ik heb der dus ook nog de Metoclopramide HCl 10 pch bij..
Die moet ik slikken als ik opeens misselijk der bij ben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:00

Hier een (ex) migraine klant, vroeger had ik het denk ik eens per 2 weken, vaak een dag. Achteraf had dat ermee te maken (enk ik) dat ik slecht in mn vel zat (relatie etc) nadat ik die verbrak en een nieuwe relatie kreeg geen migraine meer gehad. Tot voor kort toen er even een periode weer van alles tegenzat, veel stress gehad, en toen die periode voorbij was reageerde m'n lijf met jawel.....Migraine. Inclusief spraakverwarring, misselijk, overgeven, etc. Vreselijk

Achteraf heb ik het idee dat het wellicht ook hormonale invloed mee kan hebben gespeeld

M'n zusje heeft het ook en heeft er speciale medicatie voor.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:20

Bij mij is het een combi van stress, slecht eten(door dat ik bvb te druk ben geweest) en hormonen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:26

hier ook iemand welke last heeft van migraine. Bij ,mij komt migraine vooral opzetten wanneer ik moe of gespannen ben in combinatie met slecht eten. Er komen dan vlekken in mijn zichtveld, sterretjes en trillingen. Tevens 'vervalt' een deel van m'n zicht, waardoor ik minder zie.

Zorg er altijd voor dat ik zo snel mogelijk plat kan gaan, een paar uur goed slapen doen vaak wonderen, al is de hoofdpijn erna niet erg prettig.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:29

Ik heb het ook. Maar ik slik elke dag medicijnen om het te voorkomen (propapenol) en heb er al zeker meer als een jaar geen last meer van gehad.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:30

Ik heb het dus NA de periode van stress, dus als alles weer wat beter gaat, als soort na-reactie van m'n lijf ofzo

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:32

Ik heb last van hormonale migraine en daar slik ik een pijnstiller voor ! Dus ik heb het gelukkig maar 1 keer in de maand...maar dan lig ik wel plat op de bank en oogjes toe anders is er geen beginnen aan!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:34

Zonder medicijnen elke dag (momenteel een combo van propranolol en depakine chrono) zat ik op een gemiddelde van 21-22 dagen aanvallen in de maand. Ja, helaas weet ik donders goed wat migraine is. ;-( Na zo'n zes jaar actief bij de neuroloog lopen en werkelijk alles geprobeerd wat er te proberen valt, lijkt deze combo wel te werken... de vraag is alleen voor hoe lang (heb ze uiteraard alletwee ook afzonderlijk gehad, beide werkten enigzins, maar na verloop van tijd niet meer, en sowieso bleef ik op zo'n acht aanvallen per maand hangen). Heb nu plusminus twee aanvallen per maand, wat een wonder!

Vooral vakanties waren een nachtmerrie, nu heb ik daar stootkuren prednisolon voor. Echt alleen voor noodgevallen. Een dag de medicijnen vergeten betekent automatisch elke dag aanvallen tot de prednison er een einde aan maakt (is me 1 keer overkomen, nooooooit meer!).

De hormonale migraine is nog een compleet ander verhaal voor mij, als ik dat elke maand zou toelaten zou ik gek worden! Daar werkt niets tegen, alleen zware pijnstillers zoals relpax, maar voorkomen is beter dan genezen, dus... gewoon zo weinig mogelijk keren per jaar. :-)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:43

Hier ook veel migraine.
Als ik veel werk en weinig slaap gaat het soms wel 2 a 3 keer per week mis.
Het vervelende bij mij dat ik er dan ook alles uit gooi (ach slecht is het ook niet voor mijn dikke kont :+ )
Ik heb er zet pillen voor die wat verlichten, vaak neem ik een hete douche en kruip ik op de bank of bed waar ik maar zin in heb.
Gelukkig kennen ze me hier al op de eerste hulp en de ha is gelukkig ook zeer mee denkend dus met 1 telefoontje heb ik hier al een sloot pillen liggen.
Als ik niet hoef te braken ga ik ook gewoon aan het werk met een sloot pijnstillers achter de kiezen.

Bij mij komt het voort vanuit mijn whiplash.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:44

Ik heb gisteren weer een Migraine aanval gehad, de medicijnen hebben niet geholpen. :n
Kreeg van de smelt tablet(ten) flink droge strot van en daar door flink overgegeven van (3x)
En de anti-misselijkheid pillen hebben ook niet geholpen. :n

Nu alleen nog wat hoofdpijn dus ik zal voor de rest van de dag aan de pijnstiller zitten.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:04

Ik wil hier helaas ook reageren.. Ik loop inmiddels al 5 jaar bij een neuroloog, omdat medicatie die ik via de huisarts verkreeg niet meer hielp voor mijn migraine. Hier bleek ook dat mijn migraine geen doorgaanse oorzaak had, maar een neurologische. Midden in mijn hersenen is er een cyste gevonden, niet geheel uitzonderlijk maar toch.

Via de neuroloog allerlei medicatie geprobeerd propranolol, imigran en sinds deze week depakine. Ik ben er nog niet aan begonnen, omdat ik de bijwerkingen nogal heftig vind en het ook gevolgen kan hebben voor de eierstokken, hierdoor worden eventuele zwangerschappen bemoeilijkt, zoals mijn neuroloog mij inlichte.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met depakine chrono 300 mg? Wat zijn jullie ervaringen en heeft het effect?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:08

hier ook snel migraine
vooral als ik oververmoeid ben heel snel
gelukkig heb ik er diclofenac voor een erg sterke pijnstiller
samen met 2 paracetemol en donkere en koude slaapkamer duurt het 1 a 2 dagen en dan is het weer weg,
ik heb dan ook last van spierpijn koude rillingen en flauwvallen

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 05:31

sjar schreef:
Ik wil hier helaas ook reageren.. Ik loop inmiddels al 5 jaar bij een neuroloog, omdat medicatie die ik via de huisarts verkreeg niet meer hielp voor mijn migraine. Hier bleek ook dat mijn migraine geen doorgaanse oorzaak had, maar een neurologische. Midden in mijn hersenen is er een cyste gevonden, niet geheel uitzonderlijk maar toch.

Interessant hoe er nog steeds zo verschillend gedacht wordt over cystes in de hersenen vs. migraines. Ik heb er ook een; sterker nog, twintig jaar geleden had ik hem al, en toen was mijn hoofdpijn 'onverklaarbaar' tot ze die cyste vonden, zware hersenoperatie gehad om het ding te verwijderen... en het maakte niets uit, hoofdpijn bleef, en veranderde zo'n tien jaar daarna ineens in migraine! en toen bleek dat de cyste ook weer vrolijk terug was teruggekomen (ondanks het feit dat me verzekerd was dat dat echt nooit zou gebeuren), maar nee hoor, migraine was *absoluut* niet de oorzaak van migraine, en dus laten ze de cyste nu gewoon zitten. Tja... Gezien het feit dat ze het ding er dus al een keertje uitgehaald hebben zonder enige vermindering van hoofdpijn problemen... :(
Het opvallende is dat de wetenschap destijds dus wel zo was dat cyste = oorzaak zware rare hoofdpijn (wat waarschijnlijk dus ook al een beginvorm van migraine was), en nu bij dezelfde ziekenhuizen precies het tegenovergestelde.

Citaat:
Via de neuroloog allerlei medicatie geprobeerd propranolol, imigran en sinds deze week depakine. Ik ben er nog niet aan begonnen, omdat ik de bijwerkingen nogal heftig vind en het ook gevolgen kan hebben voor de eierstokken, hierdoor worden eventuele zwangerschappen bemoeilijkt, zoals mijn neuroloog mij inlichte.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met depakine chrono 300 mg? Wat zijn jullie ervaringen en heeft het effect?

Imigran is een pijnstiller, dat zie ik los van de propranolol en depakine. Ik heb nog nooit iets gehoord van gevolgen voor de eierstokken door depakine chrono, en het aparte is juist dat van alle profylaxe medicijnen die ik geslikt heb (zeg maar gerust alle enigzins gangbare medicijnen die neurologen kunnen voorschrijven tegen hoge frequentie migraine), propranolol en depakine chrono de *enige* twee zijn waarbij ik geen last van bijwerkingen heb. Ik slik ze nu al een jaar of twee samen (! uiteraard vroeger begonnen met alletwee alleen, beide werkten redelijk tot ongeveer een jaar a anderhalf jaar, deden toen niets meer, toen ben ik op zwaardere meds overgestapt, die waren rampzalig met bijwerkingen, en werkten ook niet goed tegen de migraine, en toen uiteindelijk na min of meer uitbehandeld te zijn deze en/en optie gedaan, omdat dit de enige waren zonder bijwerkingen voor mij, en ze zijn veilig samen te slikken. <--- voor de duidelijkheid, dit gaat dus al een paar jaar goed, slechts een paar aanvallen per maand (mijn gemiddelde zonder meds is boven de twintig!), dus ik hoop dat ze voorlopig niet weer 'stoppen' met werken.

Maar goed, dat is natuurlijk niet de norm, normaal gesproken slik je alleen propranolol of depakine. Ik kan het alleen maar aanraden en hopen voor je dat het werkt, en *blijft* werken, want er zijn veel medicijnen met heel wat vervelendere bijwerkingen dan die twee (en in mijn ervaring werkten die anderen ook slechter)! IMHO natuurlijk.

Succes!

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 06:45

Ik heb ook deze verschijnselen ,, ben eigenlijk nooit bij een dokter geweest ofzo.. Laatst ook weer 3 Keer in de maand gehad.. Ik krijg vlekken voor me ogen, krijg niks meer mee , gevolgd door hoofdpijn, en ik krijg er dan nog lekker een overgeef bui bij.. Zou ik naar een ha gaan ?