Help! nu sta ik op de baal stand!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emily_Kayty

Help! nu sta ik op de baal stand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 19:46

Hallo bokkers,

Ik heb vorige week vrijdag een oorpiercing laten zetten.
(boven in me oor, in het kraakbeen dus)

Nou heb ik wel een formulier gekregen, waarop staat je mag zes weken niet zwemmen,
maar dat is gewoon algemeen, dus ook voor navelpiercings e.d.
en voor een navelpiercing lijkt het mij nogal wat anders dan voor een piercing in je oor.

tegenwoordig worden deze piercings niet meer geschoten, maar toen het nog wel werd geschoten, mocht je toen ook zes weken niet zwemmen?
Ik zou namelijk heel graag willen zwemmen, maar weet niet of het echt veel uitmaakt!?

Iemand ervaring of tips?
Ik zou het heeeeeeel graag horen!!!

piewie

Re: Help! nu sta ik op de baal stand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:49

niet gaan zwemmen. Dat advies heb ik ook opgevolgd toen ik hem net had

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:53

Ik zou gewoon gaan zwemmen. Adviezen die worden gegeven door mensen die er verstand van hebben slaan meestal helemaal nergens op. Die worden alleen gegeven om mensen te pesten en dwars te zitten....

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:56

Al zou je in de zee gaan zwemmen oke.. Maar chloor met zo'n open 'wond' ... Ik zou het er niet op gokken.. Maarja ti's jouw oor :P ik zou t risico niet nemen, ze geven dat advies niet voor niks..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:59

Wat Nelleke zegt. :+

Nee zonder gekheid, dat advies wordt niet voor niets gegeven. Niet gaan zwemmen, dat is niet gezond voor de piercing. En daarbij zijn kraakbeenpiercings vaak erg vervelend en doen ze er lang over om te genezen, net zoals navelpiercings. ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:00

_Nelleke_ schreef:
Ik zou gewoon gaan zwemmen. Adviezen die worden gegeven door mensen die er verstand van hebben slaan meestal helemaal nergens op. Die worden alleen gegeven om mensen te pesten en dwars te zitten....

_/-\o_

Ze geven je niet voor niks zulke adviezen TS! Het is gewoon een open wond en nu is een oor bijv. wel minder riskant dan een navel, maar een oor kan ook lelijk gaan ontsteken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:00

_Nelleke_ schreef:

_/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:01

Gewoon doen hoor, staat er gewoon voor niets bij. Tot het kraakbeen op die plek gaat ontsteken, tja, dat word meestal een niet zo prettige pijnlijke operatie met een vervelend litteken. Om nog maar niet te spreken over het te laat ingrijpen, oei, dat wens je niemand toe, dik afstaand oor met zeer veel pijn.
Maar zoals gezegd, gewoon gaan zwemmen, de jeugd van tegenwoordig wil alles en graag meteen en niets kan hun deren. Veel plezier van je piercing.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:03

Je kunt prima zwemmen, je krijgt misschien een bloemkooloortje maar een kniesoor die daar op let!

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:06

Ik heb gewoon een vraag, omdat het (dacht ik) met schieten ook niet word gezegd.
Ik verwacht niet van zulke reacties van doe maar want de jeugd wil toch dit en dat, en doe maar je krijgt alleen een bloemkooloor maar dan maakt niet uit!!

Daar vraag ik niet om hoor! als je geen goede raad kan geven, reageer dan gewoon niet!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:09

Schieten was sowieso al slecht voor het kraakbeen, dus het is goed dat het niet meer wordt gedaan.

Verder zijn piercers als het goed is op de hoogte van hoe je een piercing moet laten helen. De voorschriften volgen is dus het beste wat je kunt doen en wmb kun je daar vrij weinig over vragen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:15

maar als je al advies hebt gehad waarom het dan vragen, je krijgt dat advies niet voor de lol

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:09

piercen is anders dan schieten ik zou het risico niet nemen het is wel een open wond wat eerst goed moet helen:-))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:26

Ik reageerde idd een beetje sarcastisch maar dat komt omdat je wel een advies gekregen hebt maar er van baalt dat je dan zes weken niet mag zwemmen, lijkt me toch wel dat ze dat niet voor niets geven, een piercing, waar dan ook, geeft een open wondje. Dat kon je toch zelf ook wel bedenken. Dochter van een vriendin was zo stom om de waarschuwing naast zich neer te leggen en ging ook lekker zwemmen, ze heeft het geweten, operatie, vervelend litteken en vervormd kraakbeen, dus, nog meer waarschuwingen hebben of dringt dit wel door.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:29

Ik ben altijd gaan zwemmen met alle oorbellen/piercings in mijn oor.
En dat zijn er maar liefst 10 totaal en nooit iets gehad

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:30

justin4ever schreef:
Ik ben altijd gaan zwemmen met alle oorbellen/piercings in mijn oor.
En dat zijn er maar liefst 10 totaal en nooit iets gehad

Ook toen je ze net had want dan heb je echt mazzel gehad.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:59

Als je gewoon oorbellen laat schieten onder in je oor, is het advies hetzelfde hoor!
Mijn dochtertje mocht iig ook 6 weken niet zwemmen.

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:02

Ik zou het als ik jou was niet doen, ze hebben inderdaad het advies niet voor niets gegeven, maar het zwembad bevat ook nogal wat bacteriën. Bij de een gaat het wel goed, maar bij de ander gaat het ontsteken. Ik zou het risico niet nemen, als er wel wat er gaat ontsteken of iets dergelijks ben je de sjaak.

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:09

Je krijgt advies van iemand die er verstand van heeft maar slaat dat in de wind om vervolgens advies te vragen aan mensen die er geen verstand van hebben. Beetje de omgekeerde wereld

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:14

Zwembaden worden tegenwoordig goed gefilterd, maar niet perfect. In zo'n zwembad zitten allerhande lichaamsvloeistoffen van mensen (zweet, urine, ander vocht). Daarnaast zitten er fijne dingen in als dode huidcellen, haren, huidvetten etc. Niet echt de meest ideale situatie om een verse wond in onder te dompelen dus...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:14

Er is een piercing topic, daar staat veel info in :) en daar zul je hetzelfde lezen als wat hier staat: niet doen :n
De genezing van een kraakbeen piercing duurt 6-9 maanden en die 6weken niet zwemmen moet je aanhouden omdat het gedeeld (met meerdere mensen) water is
Zwemmen in de zee mocht ik wel na het zetten van mijn tragus omdat zeezout zuivert

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:25