Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 12:30

Ik heb oud en nieuw gevierd in de Efteling :D . Was supergaaf maar ik heb me wel verbaasd over hoe ouders met hun kinderen omgaan. we gingen in Joris en de Draak (supersnelle achtbaan) waar een minimum lengte vereist is. Toen we aan de beurt waren moesten er twee moeders met kindjes uitstappen. Allebei werden ze gemeten en allebei waren ze gewoon duidelijk te klein. het gaat dan echt om kleine kindjes, dochtertjes in dit geval. Gevolg; boze moeders, huilende kindjes, langere wachttijd voor iedereen.

Mijn vraag aan jullie is: waarom doen mensen dat? Er staat vooraan de wachtrij toch een meetlat? Kijk, ik snap dat je het jammer vind dat het kindje er nog niet in kan. Maar wie is er nou zo gek om zo een risico te nemen met het dierbaarste dat ze heeft (haar kind)? Wat denkt zo iemand dat er gebeurt dan als er wél een keer een kind uit de achtbaan geslingerd wordt?

Ik begrijp het echt niet hoor, kan iemand mij dit uitleggen?

Anoniem

Re: Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:31

Ik denk dat ze het gevaar gewoon niet zien, begrijp het ook niet. Heb het idd ook wel eens meegemaakt, en dan een hoop heisa van de ouders en iedereen moet maar wachten op hun. Tis toch duidelijk dat je zo lang moet zijn om er in te mogen, wat ga je dan moeilijk doen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:32

Sommige mensen denken dat het hun niet gebeurt en willen alles. Ik vind het ook oerstom maar ze doen maar.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 12:32

Zo'n achtbaanbouwer maakt toch geen grapje als hij een minimumlengte instelt?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:33

Die maken als ze thuis zijn gewoon een nieuwe ...

Tenminste, dat gevoel heb ik heel vaak als ik ouders onverantwoorde dingen met hun kinderen zie doen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:33

Ik kan het ook echt niet snappen. En dan nog heisa maken ook -O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 12:33

bigone schreef:
Sommige mensen denken dat het hun niet gebeurt en willen alles. Ik vind het ook oerstom maar ze doen maar.

Dat vind ik in feite ook, mij maakt het niet uit dat het wat langer duurt of zo... Maar als er nu een kind niet wordt gemeten en toch mee gaat en er gebeurt iets... dan wed ik dat het attractiepark de gebeten hond is. Niet de (bewust risico lopende) ouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:34

Nee, ik kan het niet uitleggen, want ik begrijp dat totaal niet. Dat soort mensen spoort niet imo. Domme types.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:37

Ik verbaas me zo vaak over de laksheid van ouders ...

We hebben het hier ook wel dat er kindertjes aan de deur komen en als ik dan vraag of ze niet even willen bellen dat ze hier zijn, zodat hun ouders weten waar ze uithangen, dan hoeft dat niet.
Als ze maar om vijf uur thuis zijn.
Dus komen ze dan niet, dan pas gaat men zich blijkbaar afvragen waar het kindje de hele dag gezeten heeft ...

Ik werd ook altijd heel gek aangekeken als ik vroeg of mijn verzorgstertjes even wilden bellen als ze niet kwamen, zodat ik wist dat ze in elk geval veilig waren en niet dat ik pas uren later een boze moeder aan de telefoon zou krijgen of de kinders naar huis konden komen terwijl ze hier dan niet zouden zijn.

Een beetje kontrole is toch niet erg ?
Iedereen zou toch moeten willen weten dat hun kinderen ergens veilig zijn ??

Ik ben vast een ouderwetse trut -O-

Cassidy

Die lengteregel stelt een achtbaanbouwer zeker niet zomaar in. Mijn neefje is een keer uit een Octopus geslingerd op een gewone kermis. Stond ook een minimumlengte bij, maar hij was met een vriend en diens vader naar de kermis toe.

Tegenwoordig moet alles maar kunnen en mogen. Burgerlijk ongehoorzaam noemt men dat. Dat er veiligheidsredenen achter sommige beperkingen zitten, ziet men niet. En aangezien het veel makkelijker is om toe te geven aan een jengelend kind ipv een hele dag dat gezeur aan je hoofd te hebben, wordt er sneller toegegeven. In alles.

Opvoeden is werk. Grenzen stellen is werk. Normen en waarden bijbrengen is werk. Je leren aan regels te houden is werk.

Toegeven geeft rust. Hersens uitschakelen en kind zijn gang laten gaan, want met vallen en opstaan moeten ze het leren....

Mijn neef mag van geluk spreken dat hij het heeft overleefd. Hij bleef liggen toen de karretjes met een rotvaart over hem heen raasden. De eigenaar van de kermisattractie had de schrik goed te pakken. Hij staat er ieder jaar weer, en tegenwoordig zijn ze iig in die attractie een stuk scherper en houden de lengteregel goed in de gaten.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 01-01-13 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Ik zie het helemaal voor me: kinders willen in de attractie, moeder durft niet te weigeren, en als ze er uit moeten, krijgt de man van de achtbaan de schuld: mag niet van die meneer...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:38

Maar zo werkt het toch? Heeft moeders het iig niet gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:38

Shirley schreef:
Ik verbaas me zo vaak over de laksheid van ouders ...

We hebben het hier ook wel dat er kindertjes aan de deur komen en als ik dan vraag of ze niet even willen bellen dat ze hier zijn, zodat hun ouders weten waar ze uithangen, dan hoeft dat niet.
Als ze maar om vijf uur thuis zijn.
Dus komen ze dan niet, dan pas gaat men zich blijkbaar afvragen waar het kindje de hele dag gezeten heeft ...

Ik werd ook altijd heel gek aangekeken als ik vroeg of mijn verzorgstertjes even wilden bellen als ze niet kwamen, zodat ik wist dat ze in elk geval veilig waren en niet dat ik pas uren later een boze moeder aan de telefoon zou krijgen of de kinders naar huis konden komen terwijl ze hier dan niet zouden zijn.

Een beetje kontrole is toch niet erg ?
Iedereen zou toch moeten willen weten dat hun kinderen ergens veilig zijn ??

Ik ben vast een ouderwetse trut -O-

Niks ouderwets aan hoor, ik geef je helemaal gelijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:39

Zo hoort het dus niet te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:40

Ik ben ook moeder en nee is nee. Dan kan je gaan jammeren tot je ons weegt, maar dan heb je bij mij dikke pech. Helaas geven veel ouders toe om maar van het gezeur af te zijn.

Mijn kind blijft dan ook wel eens zeuren, ik houdt dan mijn pootstijf, tot ergernis van anderen, die liever hebben dat ik toe geef, zodat zij het gejammer niet hoeven te horen :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 12:42

Idd Cassidy, vaak zien mensen pas dat het écht fout kan gaan als ze het een keer hebben meegemaakt.

Zelf ken ik het niet uit mijn vriendenkring maar was wel een keer op een kermis waar zo'n draaiattractie was met twee armen waarbij een (dikke) vader met zijn kleine zoontje samen een veiligheidsstang deelden. je raadt het al; zoontje is toen onder de stang uitgeglipt en gevallen, helaas met fatale afloop.

Maar daar was geen minimumlengte en de attractie was gewoon niet veilig genoeg; niet gek dus dat er dan aanklachten oid volgen.

Maar dit vind ik gewoon dom, je gaat toch niet vanwege gemakzucht je kind blootstellen aan onnodig gevaar? Ik kan daar echt niet bij. Wat niet wil zeggen dat ik voor overdreven veel controle ben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:44

Ik hoor liever een zeurend kind dan eentje die jankend van de pijn op de grond ligt :))

Er is niks mis met je jong leren aan bepaalde regels te houden, toch ?
Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar ...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 12:51

Shirley schreef:
Ik hoor liever een zeurend kind dan eentje die jankend van de pijn op de grond ligt :))

Er is niks mis met je jong leren aan bepaalde regels te houden, toch ?
Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar ...

Dat denk ik ook, maar schijnbaar niet iedereen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:58

Gisteren ook nog zoiets, we moesten nog even een boodschapje doen, in een winkelstraat met éénrichtingsverkeer maar waar de fietsen wel vanaf beide zijdes mogen rijden.

Komt daar ons in een onoverzichtelijke bocht een moeder tegemoet met twee kinderen voor zich in een bakfiets en twee kinderen los breeduit fietsend, slingerend over de weg, konden amper een meter rechtuit rijden ...

We konden nog net een kerstboom inrijden om kindlief te ontwijken en we reden misschien 10 km pu ...
We schrokken ons wild en kregen nog een boze blik van moeders toegeworpen ook :(

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:03

Sommige mensen... hier gebeurd het ook, kids aan het fietsen, en ik dacht dat je in nederland in mag halen via rechts.... 5 keer gebeld en netjes gevraagd dat ik er langs wou... duurde onwijs lang toen er maar gewoon rechts ingehaald met de fiets, moeders werd toch kwaad. ben afgestapt met de melding dat ze het kind niet in een drukke straat moest leren fietsen:D daar rijden de auto's erg hard en is er weinig ruimte

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:05

en wat dacht je van moeders die kun kind op het fietspad laten fietsen en er zelf ruim naast (lees midden op de weg) fietsen. Ik denk dat ze denken dat het kind later gaat doen wat het geleerd heeft.. maar ik denk dat het kind eerder gaat doen wat het gezíen heeft. En dan is het niet gek dat er 12-jarigen met zijn drieën naast elkaar bloedlinke situaties creeëren.... dat deed mama immers vroeger ook?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:09

Ik zie dat ook heel vaak in het dierenpark waar ik nu dus in de vakanties en weekenden werk. Bij de 'gevaarlijkere' dieren staat een afrastering voor de dieren. Zo dus ook bij de wasberen, daar is een houten balk gemaakt zo'n halve meter voor de 'kuil' waar de wasberen in wonen. Er zijn dus mensen die hun kinderen over die afrastering zetten zodat ze de wasberen uit de hand kunnen voeren en kunnen aaien (hallo,.. wasberen?). En als de kinderen gebeten worden is het onze schuld.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:15

Verbaas me er ook altijd over hoe makkelijk ouders hun kinderen in wandelwagens voor de afrastering zetten bij riddershows. Blijkbaar lijkt het ze leuk dat hun koters de poten van een paar honderd kilo opgefokt paard van héél dichtbij moeten bekijken. Brr... waar zit je verstand?

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:16

Laptopmuis, dat hoor je steeds vaker, mensen luisteren totaal niet... borden staan er natuurlijk nooit voor hun!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:19

Gisterenavond waren er ook jonge kinderen alleen op straat, vuurwerk zoeken die nog niet is af gegaan.
Elke ouder kan toch wel bedenken wat veel kinderen gaan doen als je ze zonder toezicht buiten laat spelen op oudjaarsdag??