Heftige maag steken/krampen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elspelsz88

Heftige maag steken/krampen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:44

Hoi,

heb maar even dit topic geopend want ik ben alleen thuis en er is op dit moment ff niemand om mee te kletsen dus dan zo maar ff:P

Ik heb al sinds zaterdag avond steeds enorme steken in mijn buik(maag) het zit echt bovenin.
Eerst dacht ik zaterdag avond ik ga maar op bed want dan is het morgen vast wel weer over. ( heb laatste tijd sowieso erg last van mn buik)
Nou heb de hele nacht niet geslapen van de pijn en nu is het nog steeds niet over.

De pijn neemt savonds/ snachts toe maar overdag voel ik het ook nog wel redelijk.

Ik kan wel janken... zulke steken heb ik af en toe.
Ik baal ontzettend want iedereen is nu lekker aan t feesten en aan de drank en ik zit hier maar een beetje thuis omdat ik niet van huis durft...

Wat moet ik nu? dokters dienst bellen? ( ik durf dat echt niet ben een schijtluis wat dat betreft)
Maar straks moet ik naar de spoedeisende hulp..... :( in mn eentje...
En wat gebeurd er precies als je daar bent?( verpleegkundige in de zaal??)

Ik zal het hele verhaal even compleet maken.
Ongeveer ander half jaar geleden heb ik voedsel vergiftiging gehad (kip)
Dat was in april, toen ben ik vorig jaar september ook weer ziek geworden van de Griek... ( ik had spareribs en waarsch. waren die niet goed doorbakken) dus weer voedsel met een bacterie naar binnen gewerkt.

Ongeveer twee maand geleden heb ik weer een soort van bedorven voedsel gegeten( wat ik weer nie wist) Ja ik ben echt een pechvogel!

Ik wil steeds niet iedereen lastig vallen met mijn verhalen omdat ze op den duur ook zoiets hebben van: nou zij heeft ook altijd overal last van...

Misschien hebben jullie tips??

Anoniem

Re: Heftige maag steken/krampen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:03

is er echt niemand die met je mee kan mocht je naar de spoedeisende moeten ? Ik zou wel een HA(P)raadplegen als je er kennelijk zo'n last van hebt...

Op de spoedeisende hulp krijg je meestal een eigen kamer. Ze nemen eigenlijk bijna altijd bloed af volgens mij (bij mij wel iig, en ik had vergelijkbare klachten) en soms nog andere aanvullende testen (hartfilmpje, Urinetest ed.) op basis daarvan beslissen verdere behandeling. Opname, medicijnen etc. Mijn ervaring is dat je er wel van uit kunt gaan dat je daar minimaal een uurtje of 4 ligt ... Dus als je gaat raad ik je aan een goed boek mee te nemen.

Het is vannacht wel drukke boel vannacht wsl gezien dronken mensen, en vuurwerk. Maargoed :P
Je kunt ook gewoon de HA bellen om te zeggen dat je sterkere pijnstilling wil dan je nu hebt. Om de één of andere manier werkte dat bij mij veel beter dan gewoon naar de HA gaan met het verhaal 'ik heb buikpijn'.... Ze zullen het dan ook wel willen onderzoeken, maar mijn ervaring is dat ze een stuk beter werken als je een concrete hulpvraag stelt :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:17

Ik zou toch even de HA bellen inderdaad. In ieder geval om je verhaal te doen. Je darmflora zal wel wat van slag zijn na al dat bedorven voedsel. Wat rot dat dat jou steeds overkomt!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 19:24

Ik neem nu steeds omeprazol.... maar dat helpt niet..

Op dit moment zijn de steken weer ontzettend erg..

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:27

Leg er eens een warmwaterzak op, bij m'n vriendin helpt dat echt super goed als ze buikpijn heeft, en daarnaast dyclofenac in de lichtste vorm werkt ook super bij haar. Zij heeft candida en als ze dus ook maar iets verkeerds eet is het al bingo met enorme buikpijn etc, beetje wat jij beschrijft. Kruik helpt dan echt het beste :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:27

Geen omeprazol slikken maar hup de HA bellen
Klinkt niet goed

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:35

Elspelsz88, ik heb dit een week of 3 geleden ook gehad, steeds hele erge maagklachten (vooral snachts) ik liep maar door het huis te ijsberen, pijn pijn pijn niet normaal.
Eerst een keer overdag naar de huisarts gegaan, ook omeprazol gekregen, hielp voor geen meter.
Toen was het de nacht van zondag op maandag zoo erg dat ik de dokterspost heb gebeld, enige wat ik nog kon was: "stuur maar een ambulance" zeggen. Ik ging kapot van de pijn. Dat deden ze dus niet, ik moest zelf komen, dus ons pa uit bed gebeld (mijn man heeft zijn knie gebroken dus die kan niet autorijden). Ik heb toen bij het ziekenhuis morfine gekregen. dit hielp wel. binnen een half uur was ik 100% plat en in slaap. De volgende dag een maagonderzoek gehad, zonder narcose zo'n slang met camera ingeslikt. Maar daarop was niks te zien, alles zag er goed uit. Toen een Echo gehad, daarop zagen ze dat mijn galblaas helemaal gespannen was, ze weten totop de dag van vandaag niet waarom. Ik heb geen galstenen, want dan hadden ze dat op de echo moeten zien.
Mijn tip, als het enigsinds niet meer gaat: dokter bellen! in 2012 hoef je geen pijn meer te lijden!!!
suc6, heb medelijden met je want het is echt geen pretje! Ik vond de maagpijn veel erger dan mijn bevalling haha

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:25

Choiix schreef:
Leg er eens een warmwaterzak op, bij m'n vriendin helpt dat echt super goed als ze buikpijn heeft, en daarnaast dyclofenac in de lichtste vorm werkt ook super bij haar. Zij heeft candida en als ze dus ook maar iets verkeerds eet is het al bingo met enorme buikpijn etc, beetje wat jij beschrijft. Kruik helpt dan echt het beste :)

Niet echt handig om iemand met onbekende (maag)klachten de tip te geven diclofenac te nemen. Er zijn veel verschillende dingen die aan de hand kunnen zijn, van niets tot ernstig.
Ts, als de pijn ondraaglijk is of je vertrouwt het niet, bel dan de HAP. Via internet is het niet mogelijk een diagnose te stellen.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 22:31

Nou ben dus weer thuis van de HAP.

Ben flink pissig want al aan de telefoon begon t gezeik... telefoniste was lichtelijk aangebrand dat ik belde voor dit soort ''onzin'' maar ik mocht toch even komen.... ik ben een echte binnenvetter en redelijk sterk en geef niet snel dingen aan.
Dus vond het ook lastig om te vertellen wat ik voelde.

Maar mevrouw heeft mij onderzocht en weer naar huis gestuurd met de mededeling dat t waarsch een bacterie is... en dat ik eerst maar naar de huisarts moet gaan.
Dus tot woensdag wachten en dan naar HA.

Nu lig ik in mn bed met vreselijke buikpijn.. en heb gewoon het gevoel dat er is iets wat niet klopt... maarja als ze je bij de HAP al niet sirieus nemen.......

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:35

SEH?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:44

heb je gezegd wat ik zei...? Dat je het niet meer trekt en dat je iig sterkere pijnstillers wil (als je dat ook echt wil natuurlijk :+ )?
Dat werkte bij mij een stuk beter als aankomen met 'Ik heb buikpijn en ik weet niet wat ik er mee moet'... Dan zat de arts altijd zo van 'Ja ok. En wat wil je nu dan dat ik doe' En dan zat ik weer van 'Ja uh, weet ik veel. U bent arts... U kent de procedures' (iets respectvoller wel O:) ) En dan wist de arts het ook niet meer en dan kon ik naar huis.

Toen ik om pijnstillers vroeg kreeg ik een speciale injectie. Dat hielp niet. En toen konden ze me ineens wel opnemen. Een dag later lag ik op de operatietafel en bleek de situatie toch wel iets serieuzer dan ze dachten :P (niet dat dat bij jou ook zal zijn, overigens hoor :P )

Conclusie: Je kan beter eerst even nadenken wat je van de arts verwacht en dat vertellen... Dan vertellen waar je last van hebt. Dat snappen ze kennelijk wat beter :') .

@Corientjuh, je mag niet naar de SEH zonder doorverwijzing van de HAP . Bij ons tenminste. Heb ik één keer geprobeerd omdat ik de dag na mijn laatste opname-dag weer last kreeg van hetgene waar ik voor opgenomen was (en ze me bij de HAP nog nooit níét hadden doorverwezen). Dat eindigde met ruzie :') . Zijn ze hier echt onwijs streng mee.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:54

Oh haha wist ik niet

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 11:37

De pijn is vanmorgen afgenomen en is nu flink minder.
Maarja dat had ik gisterochtend ook..... zal vanavond rond 17:00u wel weer komen opspelen.

Er zit iets niet goed.. maar wat?

Morgen maar naar de HA maar hoe leg ik uit dat ik graag GEHOLPEN wil worden en niet naar huis wil worden gestuurd..

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:52

Je huisarts zal je toch wel serieus nemen? Vaak zijn het de assistentes van de artsen die 'lastig' zijn, maar daar moet je gewoon doorheen prikken, die hebben NIKS met jou probleem te maken, sterker, je hoeft ze helemaal niets te vertellen.

Als je een bacterie hebt in de maag krijg je pillen
Het kan ook zijn dat je galstenen hebt, om dat uit te sluiten zal ze je doorverwijzen voor een echo (doet geen pijn) de galblaas zit vlak langs de maag en word vaak verward met maagklachten.
Om in de maag te kunnen kijken doen ze een maagonderzoek (gastroscopie) niet heel fijn, maar goed te doen.

Als ze niks vinden heb je Functionele maagklachten, en zul je er mee moeten leren leven. ik dus! :+

PS: 1 op de 4 mensen in NL heeft wel eens last van maagklachten. :(:) http://www.mlds.nl/ziekten/132/function ... gklachten/

Wat bij mij helpt: warme melk, niet te zuipen :D , maar het helpt wel.
Soms: het gore drankje van Gaviscon.
Als ik er al aan denk krijg ik het ook en als ik het heb proberen te ontspannen.

Als het echt zoooo erg is dat ik denk dat ik een hartaanval krijg :7 dan ga ik gewoon naar de eerste hulp, fiets de huisartsenpost!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 12:47

Oke thanks!

Ik zie dus sowieso al enorm op tegen zon gastroscopie :( hoor van al hier en daar dat dit geen pretje is.
Had jij een roesje ondertussen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:06

Ik heb vorige maand vergelijkbare klachten gehad, drie weken heeft het in totaal geduurd.. Ook voornamelijk 's nachts last, overdag ook wel, maar minder. Tsja, de huisarts zag me overdag en zag dus niet hoe ik 's avonds en 's nachts crepeerde. Hij nam me dan ook niet serieus. Ik kon mezelf intussen wel bijna van kant maken, had het niet meer, ik ben nooit ziek en dit was echt ondraaglijk, er was geen houding waarin het geen pijn deed. :n

Huisarts zijn vervanger nam me ook niet serieus, dus toen hij terug was van vakantie weer terug naar hem zelf. Gezeurd en gezeurd om een doorverwijzing en toen ik dan ein-de-lijk voor een echo mocht komen na nog eens een week wachttijd i.v.m. idiote drukte in het ziekenhuis... Was het ineens over.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen TS, maar eis hulp. Zowat moeten smeken en drie keer terug moeten komen voor er wat wordt gedaan is toch eigenlijk te gek vooor woorden... Zeker als je normaal nooit bij je huisarts komt zou hij/zij wel moeten inzien dat je verdorie niet voor je lol langs komt.

Enne... Die gastroscopie kan niet erger zijn dan nog zo lang rondlopen met pijn, moet je maar denken. :(:)

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:27

Je kunt kiezen voor een roesje, heb ik niet gedaan. Ik vond het wel meevallen, ja het is niet leuk, maar het duurt totaal maar 4min. terwijl ze het doen moet je kokhalzen & boeren, thats all... kokhalzen en boeren doet geen zeer, het is alleen niet zo prettig, vooral niet omdat de dokter en de verpleegsters erbij staan, maar ja, die zien dat heel de dag.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:29

Ik heb vorige maand ook zon scopie gehad,heb wel met een roesje gehad omdat ik snel last heb van hyperventilatie maar heb er iig daardoor niks van gemerkt.

Zou bij de HA gewoon aangeven dat je het niet trekt en echt veel last hebt. Succes iig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:14

ik loop al 2 weken met pijn , ik heb het bij mijn buik boven in , mijn rug en mijn borst. Bij de HA kreeg ik wat tegen het zuur , en nu zit ik weer met pijn. Ik weet hoe verrot het is , heb ook vanalles wat ik niet eten wil of kan. Heb ook een flinke aanval van pijn gehad toen lag ik echt wel op de grond van de pijn , en nu terwijl ik het typ komt de pijn weer op.

Hoe gaat het TS?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:10

Je zult er misschien niet veel aan hebben, maar volgens mij heerst het nu..
Ik heb dit ook gehad en voelde me echt verschrikkelijk. Later mensen hier thuis ook, mensen uit m'n klas.. Dus mogelijk een bacterie/virus oid?
Het is bij mij uiteindelijk zelf weer over gegaan, gelukkig.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:38

Nou ik hoop dat dat het is chantal! Wat voor klachten had je?

Vanmiddag bloed wezen prikken en HA denkt idd ook aan die helicobacter bacterie... krijg pas over een week uitslag... zie er ernorm tegen op de komende week..
Maar ook de kuur voor die bacterie schijnt vrij heftig te zijn..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:01

Je let nu neem ik aan wel goed op wat je eet?
http://www.mlds.nl/ziekten/132/function ... -adviezen/

Pijnstillers zou ik zoveel mogelijk vanaf blijven, want over het algemeen zijn dat juist dingen die maagklachten kunnen verergeren. Zelf heb ik ook diverse onderzoeken gehad en daar is na een halfjaar dus ook uitgekomen dat ik een overgevoelige maag heb (al het andere was dus uitgesloten).

Aanhoudende steken in de maag moeten altijd onderzocht worden en ga liever niet zelf experimenteren met medicijnen. Hopelijk wordt er bij jou snel iets duidelijk en kan het goed behandeld worden! :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:37

Ik had enorme steken boven in, bij de maag dus ook. Zo erg dat ik me er echt beroerd van ging voelen..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:42

Zo dat is niet best vreemd dat ze je op hap zo behandelen , kuur voor een bacterie is belangrijk want die bacterie moet erui , maar denk toch niet dat je daar veel van zal voelen , moet juist minder worden, veel sterkte wat heb je nu gekregen voor deze week?