(Onverklaarbare) buikkrampen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

(Onverklaarbare) buikkrampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:29

Hoi bokkers!

Na lang 'afwachten' toch maar een topic geopend.. Ik heb namelijk nu al zo'n twee weken last van buikkrampen.. Het is echt onderin mijn buik, het gedeelte boven mn venusheuvel zeg maar dus niet direct onder de navel, en het lijkt op kramp alsof je een flinke scheet moet laten maar dan net iets erger.
Ik heb last op verschillende momenten, zoals nu terwijl ik rustig voor de pc zit en er ineens weer last van krijg en er dus aan denk. Maar ook als ik bijvoorbeeld net iets qua inspanning heb gedaan, of als ik op school de trap op loop. Meestal duurt het maar een minuut maar het doet wel flink zeer :7
Het is soms gewoon echt zo'n pijn dat ik moet blijven staan tot het afzakt en dan kan ik weer verder gaan met wat ik doe alsof er niets aan de hand is.

Aan het begin dacht ik aan beginnende blaasontsteking maar ik had geen pijn bij het plassen en mijn ontlasting is normaal. Ik drink normaal en eet ook redelijk normaal, soms zelfs meer dan normaal. Op dit moment slik ik mijn pil door, maar ik had vandaag al ongesteld moeten worden dus het lijkt me dat het daar niets mee te maken heeft aangezien ik het al 2 weken heb.

Ik weet ook eigenlijk niet zo goed of ik komende week naar de huisarts moet gaan omdat ik eigenlijk best vage klachten heb lijkt het zo... Bedankt voor degene die het heeft gelezen en ik hoop dat jullie me advies kunnen geven of zelfs ervaringen.

Cynn
Fotograaf

Re: (Onverklaarbare) buikkrampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:58

En als je er op drukt? Is het dan hard en pijnlijk?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:02

Omdat het het onderste deel van mijn buik is is het er sowieso al wat harder, dus ik weet niet of het harder is als de pijn er is. Maar pijnlijk is het wel, terwijl het wel mijn eerste reactie is om te drukken..

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:29

Heb precies het zelfde, maar ik heb pds dus daar ligt het aan mij :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:10

Hmm mijn broertje heeft ook een licht gevoelige darm maar daar lijkt het bij mij volgens mij echt niet op.. Ben benieuwd of het komende week over gaat, anders volgende week toch maar even naar de dokter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:18

Buikgriep?
Innestellingskrampen als je zwanger bent?
Heb je wel regelmatige stoelgang?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:34

Zwanger hoop ik toch niet, lijkt me ook sterk.
Ik heb een gewone stoelgang, al varieert het wel eens qua dikte :+
Het word al iets minder geloof ik, vandaag bijna niks gevoeld maar ik hoop dat het nu ook weg blijft.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:36

Kun je je benen afzonderlijk van elkaar optrekken naar je buik toe? Doet dat pijn?

Bij twijfel kun je altijd even de huisarts bellen hé?