Er is iets in de wereld waar ik me zó erg aan erger. Mensen reageren ontzettend respectloos tegenover mensen met een beperking, zeggen dat deze mensen geen leven hebben en dat ze dan liever door zouden zijn. Mijn tante is zwaar gehandicapt en is de gelukkigste persoon die ik ken. Buiten dat we echt beste vriendinnen zijn is zij ook echt een voorbeeld voor mij, altijd vrolijk en (bijna) geen gezeur. Hier zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Nou weet ik ook wel dat niet íedereen zoals mijn tante is maar de meeste toch echt wel. Hun beperking zal hun natuurlijk in de weg zitten maar er zijn zat leuke dingen die je met een beperking kunt doen. Zo zwem ik iedere zaterdagochtend trouw met mijn tante en een aantal andere gehandicapte mensen. Het is er ontzettend gezellig en geen gezeur onderling, iedereen doet leuk naar elkaar en zo zie ik het dan ook graag. Helaas zijn de 'normale' mensen het die deze mensen echt op #0 zetten. Iets waar ik me enorm druk en boos over kan maken, waarom zou mijn tante minder zijn?
Ik ben niet zo'n slecht mens die deze mensen dan hetzelfde gunnen omdat het voor de persoon zelf natuurlijk niet altijd fijn is, maar een beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn. Ik ben (pas) 14 en ben mijn hele leven al bekend bij gehandicapten, als klein meisje al helemaal gek op deze mensen en ik ging elke donderdag met mijn tante naar rolstoeldansen. Zó kan het dus ook

Als ik met mijn tante in ons dorp loop worden we vaak al raar aangekeken en ook tijdens het shoppen kijken veel mensen hun ogen uit hun hoofd. Het zijn gewoon mensen hoor wil ik dan zeggen en ik zet dan mijn arrogante hoofd maar eens op en moet me echt inhouden om niet tegen die mensen tekeer te gaan. Mijn oma is dit allang voorbij maar het doet haar nog wel veel verdriet dat er zulke walgelijke mensen bestaan.
Dit topic is meer om even mijn frustratie's eruit te gooien want ook op Bokt merk ik dit negatieve gedrag. Ik zou deze mensen graag eens uitnodigen om eens een keer te komen kijken tijdens het vaste zwemuur, misschien dat ze dan eens met een andere blik naar deze mensen kijken. Want bah, deze mensen verpesten het meteen voor mij.