hormonen zorgen voor langere bloedingen +vraagje stopweek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_Horse

hormonen zorgen voor langere bloedingen +vraagje stopweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 09:39

Hey iedereen,

Aangezien ik pcos heb en mijn maandstonden altijd onregelmatig kwamen, moest ik van de gynaecoloog hormonen nemen die de bloedingen zouden opwekken. Dit heb ik braafjes gedaan zoals hij het me voorschreef, 3dagen later begonnen de bloedingen en heb ik ook mijn 1e pil genomen (zoals dus ook gezegd was) maar nu zit ik dus in mijn stopweek en heb ik nog steeds bloedingen volgens de huisarts is dit normaal omdat het 2x hormonen zijn die ik geslikt heb. Maar ik vind het toch maar vreemd en ik voel er mij ook slechter door natuurlijk (zoveel bloed verliezen is niet goed voor je lichaam... )
Heeft iemand hier ervaring mee?

Nu een bijkomend vraagje ik heb vorige week maandag mijn laatste pil genomen, ik moet 7dagen stoppen neem ik de volgende dan dinsdag of woensdag ?

Alvast bedankt

Caira

Re: hormonen zorgen voor langere bloedingen +vraagje stopweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:21

Je begint altijd op dezelfde dag. Dus als jij je eerste strip op dinsdag genomen hebt dan neem je die nu weer op dinsdag. Woensdag zouden 8 dagen zijn. De onregelmatige bloedingen zullen ws stoppen als je lichaam gewend raakt aan de regelmatigheid van de pil.

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 10:40

Caira schreef:
Je begint altijd op dezelfde dag. Dus als jij je eerste strip op dinsdag genomen hebt dan neem je die nu weer op dinsdag. Woensdag zouden 8 dagen zijn. De onregelmatige bloedingen zullen ws stoppen als je lichaam gewend raakt aan de regelmatigheid van de pil.

Ok, bedankt :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:49

Inderdaad gewoon weer op dezelfde dag beginnen.

Het is overigens niet vreemd om nog ongesteld te zijn als je de eerste pil weer neemt.
Wanneer je wat langer aan de pil bent zul je merken dat je pas midden in je stopweek ongesteld word in plaats van direct in je stopweek.

Tijdens een menstruatie verlies je ook niet zoveel bloed dus je hoeft je geen zorgen te maken.
Op elke menstruatie dag verlies je ongeveer een eetlepel bloed.

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 14:17

Raponsje schreef:
Inderdaad gewoon weer op dezelfde dag beginnen.

Het is overigens niet vreemd om nog ongesteld te zijn als je de eerste pil weer neemt.
Wanneer je wat langer aan de pil bent zul je merken dat je pas midden in je stopweek ongesteld word in plaats van direct in je stopweek.

Tijdens een menstruatie verlies je ook niet zoveel bloed dus je hoeft je geen zorgen te maken.
Op elke menstruatie dag verlies je ongeveer een eetlepel bloed.

Het was daarom dat ik me zorgen maakte, het was absoluut meer dan een eetl/dag en dat dan 28dagen(3weken van de strip+stopweek) maakte me flauw en slapjes.

Dus ik heb vorige week maandag de laatste genomen, dinsdag geen meer dus begin ik morgen opnieuw?

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:17

maandag de laatste= dinsdag de eerste pil
Ik vind zo lang bloed verliezen wel erg lang, ik zou even de dokter bellen voor advies. Misschien is deze pil ongeschikt voor jou

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:43

28 dagen is inderdaad niet de bedoeling.

Een paar dagen meer is geen probleem.

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:02

Esther_1985 schreef:
maandag de laatste= dinsdag de eerste pil
Ik vind zo lang bloed verliezen wel erg lang, ik zou even de dokter bellen voor advies. Misschien is deze pil ongeschikt voor jou

Zoals ik in de OP zei, heb ik gebeld met de dokter en zei die dat het normaal is aangezien ik eerst pilletjes genomen heb om de bloedingen op gang te laten komen en dat het daardoor niet zo erg was omdat het gwn door de hoeveelheid hormonen komt, ik vind het ook niet heel gewoon dat wel