Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sundral schreef:Zou inderdaad even naar een fysio gaan. Het is hoogstwaarschijnlijk een spierkwestie en zij kunnen je ermee helpen het weer los te maken.
Sundral schreef:Ik ben in augustus ook onder een paar gekomen en brak 3 rugwervels. Ik heb ook nog steeds veel pijn en dat zijn voornamelijk de spieren volgens mijn revalidatie arts. En als je veel last hebt kan je gerust 2 paracetemol nemen. Als je pijn hebt in je rug ga je je daar in beweging aan aanpassen waardoor je rug nog stijver en strakker wordt. Als je regelmatig paracetemol slikt ben je die pijn voor en blijf je wat 'normaler' bewegen. Een kruik helpt inderdaad ook, of een lekkere hete douche. Zwemmen is ook heel goed voor je rug.
. Heb veel meer last nu. Dus een diclo of diazepam werkt ook. Sundral schreef:Dan kan je nog een diclofenac of diazepam nemen? Zou dan wel een maagbeschermer er bij slikken. Mij helpt het in elk geval wel heel erg. Ik heb vandaag niks gehad omdat ik morgen een borrel wil drinken, en dat is dus ook de reden waarom ik nu nog wakker ben. Heb veel meer last nu. Dus een diclo of diazepam werkt ook.
. Ik ben pas 14 en heb een tijd toch heel zwaar aan de medicijnen gezeten waardoor niet heel veel meer echt een werking heeft. Dicolfenac was op dat moment nog niet sterk genoeg. Ik wil het dus eigenlijk minimaal houden omdat ik niet gevoelloos voor medicijnen wil worden.
Marleenloveu schreef:Ik heb zelf ook veel last van mijn rug en nek e.d gehad door mijn verschrikkelijke houding, schouders naar voren hangen etc.
Ik denk nu meer om mijn houding en heb een nieuw kussen, vanbinnen schuimachtig en een bol stuk voor de ruimte bij je nek (als je 't snapt).
Ik heb verder niet zoveel verstand van lichamelijke klachten maar dit is iets dat mij zeker heeft geholpen.
Even off-topic: jemig, mijn kat ligt in een hele diepe slaap ben ik bang, ze snurkt verschrikkelijk...

Z Nessavende schreef:Hum het verhaal klinkt bekend. Toen ik 14 was ben ik ooit op een nare manier van een paard gevallen. Daarna ben ik er gewoon weer opgegaan onder het mom van anders word ik bang. Tijdens het rijden geen last maar daarna wel. Hier heb ik twee jaar mee rond gelopen tot er een moment was dat ik niet tot nauwelijks kon lopen. Ik ben toen naar een manele therapeut gegaan en toen bleek dat er een of twee lage rug wervels waren verschoven. Hij heeft het toen "gekraakt" en toen werd het gelijk een stuk beter. Ik heb er helaas nog steeds veel last van (de wervels willen nu nog steeds af en toe verkeerd staan) maar ik denk dat dat te maken heeft met dat ik pas zo laat naar de manele therapeut ging. Dus bij last zou ik een warme douche of bad nemen en even gaan liggen op een manier dat het niet je onderrug belast. Sowieso raad ik aan om er even een deskundige ernaar te laten kijken, het scheelt een hoop problemen!
xChou schreef:Dat is precies mijn verhaal een beetje, ik heb ook onderin mijn rug last en het voelt alsof er iets verkeerd zit..
Je bent nu nog "op tijd" aangezien het in oktober is gebeurd, maar ik ben bang dat als je er mee doorrijdt (net als ik
) dat je net zo krakkemikkig wordt als ik. En op een jonge leeftijd is dat niet fijn kn ik je vertellen
Dus ik zou in het nieuwe jaar er maar even naar kijken, succes ermee!

xChou schreef:Even een update! Morgen gaat mijn moeder de fysio bellen voor een afspraak. De pijn is vandaag echt niet te houden dus ik hoop dat ik snel terecht kan.
@Cowgirl, ik kan me erin vinden, maar ik denk dat wanneer de fysiotherapeut het niet vertrouwt er ook niet aan gaat zitten duwen en trekken, toch?
Dit is in ieder geval het geval als je zonder verwijzing komt.