Ik ben een paar weekjes geleden ziek geweest, waarbij ik ook een ontzettend zere keel had. Maar toen ik beter was, had ik de hele tijd op 1 plekje achter in mn keel een 'pijnlijk' gevoel. Net alsof er een wondje zat ofzo, of alsof je een hele tijd niet geslikt had, en je keel echt mega droog is. Ook voelde ik dit alleen als ik ff niet geslikt had.. Zo ongeveer een minuutje ofzo. Als ik dan de eerste keer slikte deed het 'zeer' en bij de 2e keer snel slikken erachter aan was het weg.. Toen werd dit na een week of 2 gok ik minder, en toen het net helemaal over was werd ik wederom ziek, met dezelfde klachten.. (Altijd fijn haha)
Maar goed, nu ben ik weer beter, en heb ik wéér dat 'pijnlijke' plekje in mn keel..
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn??
(Hoop dat jullie er iets van snappen haha)
Rebel_Jits
Geplaatst: 28-12-12 22:01
Heb je je keelamandelen nog? Die kunnen opgezwollen en/of ontstoken zijn.
Ja heb ik nog.. Maar dan zou het toch de hele tijd pijn moeten doen?
Mungbean
Geplaatst: 28-12-12 22:05
Of het overblijfsel ervan. Ik heb geen amandelen meer maar die ex-amandelen kunnen toch nog verrekte pijn doen.
Het kan ook een irritatie zijn van een slijmvlies dat hoeft niet de hele tijd pijn te doen, maar enkel bij bepaalde slikmomenten of bijtende dingen als tomaten.
Ik bedenk me net dat ik laatst bij de dokter ben geweest voor mn klachten, en die heeft nog in mn keel gekeken ivm keelontsteking. En die zei er verder niks over.. Dus neem aan dat het mn amandelen niet zijn..
Heb je misschien last van wij hier noemen een "hangende huig"? Opgezwollen huig die op je tong hangt (heb ik zo nu en dan last van) Dat geeft een heel irritant / pijnlijk gevoel achter in de keel. Zuigen op Trachitoltabletjes werkt bij mij dan altijd goed.