dikke problemen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Clown_14

dikke problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:19

Hoi allemaal.ik wil wat kwijt en heb nu niemand om het tegen te zeggen,dus zeg ik het via bokt in de hoop geholpen te kunnen worden.het zit namelijk zo,Ik heb leerplichtontheffing gekregen omdat het erg slecht ging met mij.ik had psychoses en was bang voor bijna alles en kon zomaar flippen.ook heb ik op mn 12de iets naars meegemaakt.ik ben verkracht.hierdoor is mijn depressieve gevoel erger door geworden.ik heb er gewoon nog elke dag erg last van.ik heb 1en een half jaar geen school meer.je zou denken;nou en?jij hoeft niks moeilijks te doen.in feite worden er geen drukke dingen verwacht,maar thuis gaat het heel slecht...ik heb erge ruzie's en mn ouders zeggen dat ik gwn aandacht zoek en uit hun buurt moet blijven als er iets is.gister was ik zo kwaad en wanhopig geworden door al mn problemen mn moeder aanviel.ik kon alle kritiek niet meer hebben.er ging wel al een hoop aan vooraf maar veel herinner ik me niet meer wegens een boel oxasepam.(medicatie) sorry dat het zo warrig staat.het is nog veel omvattender maar ben erg moe en gestresst dus kan het niet erg goed uitleggen.het gaat weer zo sinds vorige week.ik heb twee jongere zusjes die alles ook moeilijk vinden en dat snap ik.het is vervelend een zus te hebben die autistisch is en daardoor dingen anders ziet en daar op reageert.maar ik vind het echt niet fijn dat mn ouders me slaan en opsluiten.misschien heb ik het verdient maar dat maakt het niet goed vind ik...mn beste vriendin weet dit alles maar ik wil andere mensen er eigenlijk niet mee lastigvallen.mn ouders haten me en vinden me maar moeilijk.als ik iets doe is het nooit goed en ik moet thuis op mn tenen lopen en vooral mn mening niet geven anders dan doen ze me pijn,en dat wil ik liever niet.ik heb het tegen mn baas gezegd omdat ik jankend binnenkwam.maar ze geloofde me niet en dacht dat ik gewoon geschrokken was.Mijn vriend is super!en de paarden ook!en mn vriendinnen natuurlijk.maar toch is er veel aan de hand met me maar ik weet niet precies wat me zoo kwaad en verdrietig maakt dat ik vaak onredelijk doe en flip.ik denk de sfeer thuis en mn eigen problemen.sorry maar ik moest het even kwijt. Vr gr Clown_14

saskiakefie

Re: dikke problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:25

Jeetje wat heftig allemaal en dat op jouw leeftijd..
Ik vraag me af wat heb je al voor hulp gehad? Loop je bij een psychiator?
Jammer ook dat je ouders je er niet bij helpen en steunen en dat je het idee hebt dat je ze haten? Praat je er weleens serieus met ze over?
In ieder geval heel erg veel sterkte gewenst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:28

Via je huisarts professionele hulp zoeken.

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:35

Ik heb zowieso een psychiater.maar mn ouders willen niet praten en als ze het doen begrijpen ze het niet en dan word ik gefrustreert.ik heb er niet echt thuishulp bij.dat kon wel maar mn ouders wouden dat niet.terwijl dat voor ons allen thuis het beste is.ze vinden dat ik maar gewoon mn mond houden.het is vaak fysiek wat er gebeurt en een deel psychisch.kwam er maar een eind aan pff

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:57

Is het niet mogelijk dat je in een goed begeleid wonen project terecht komt, waar je aan de ene kant meer rust hebt en aan de andere kant word geholpen met het zelfstandig worden en omgaan met jezelf en anderen?

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:01

Elke keer als je ouders je pijn doen kun je dat aangeven bij de huisarts. Dit hoort niet namelijk. Zij mógen zo niet met je omgaan. Je ouders kunnen op een gegeven moment invloeden van buitenaf niet blijven weigeren.
Succes, sterkte en houd je taai!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:01

Naar je huisarts gaan en aangeven dat de situatie voor JOU niet langer fijn is en absoluut NIET bijdraagd aan jou herstel. Vraag hem of jullie samen kunnen kijken naar een oplossing.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:10

heb je een vertrouwenspersoon in de familie die jij vertrouwd en je misschien kan helpen?

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:13

Jeetje meis, wat erg! :(:) Ik heb geen tips voor je, maar wil je wel even een dikke virtuele knuffel geven :(:)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:10

Kijk als eerste om je heen om te kijken wat je mogelijkheden zijn, heb je al eens met de ouders van je vriend gepraat? Als je hun de situatie uitlegt misschien kunnen zij jou helpen bij het vinden van de juiste hulp?

Verder is het wel belangrijk dat je hulp zoekt en zeker nadenkt over begeleidend wonen, deze mensen kunnen je niet alleen helpen met zelfstandig worden maar bieden je ook vaak geestelijke zorg iets wat je zeker nodig hebt om jezelf weer terug te vinden!!!

En dat is wat jij moet doen jezelf terug vinden in al deze problemen, hou vol, geef niet op en ik wens je heel veel succes !!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:43

Je bent autistisch en het tourette, kan het ook zo zijn dat je daardoor de wereld heel anders ervaart dan mensen die dit niet hebben? Daar kan natuurlijk een groot deel van je problemen wegkomen, hoe gaat je vriend met je om?

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 18:05

Dankjewel voor al jullie tips.ik wil er wel wat aan doen en heb het laatst tegen de baas gezegd van de boerderij waar ik werk.maar mn ouders hadden gebeld en gezegd dat ik lieg en dat ik gewoon te weinig medicatie krijg.terwijl dat wel goedvzit met mijn medicatie. Ik word er gewoon erg kwaad van allemaal.ik wil paard blijven rijden en dat mag niet van mn ouders als ik weg ben uit huis.dan moet ik me maar gedragen.dat probeer ik ten alle tijden maar ze zien het denk ik niet.@Bigone,,Uhm dat ze die dingen doen is de realiteit.daar kan ik niks anders van maken dan dat het is.ik probeer alles en dat is gewoon zo.