Blijvende pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Blijvende pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 21:40

Hallo,

Ik ben vorig jaar 18 december met springen van een 4 jarig paard gevallen.
Normaal heb ik me vaste springpaard maar die was bezet. dus moest ik op een ander, ze zeiden van " je hebt best een klik er mee probeer het maar op haar " dus ik met goede moed geprobeerd maar met inspringen ging het al mis, ik viel op me schouder en hoofd. was even duizelig dus bleef maar liggen, toen kwam de eigenaresse naar me toe en moest wat drinken. daarna me parcour wel afgemaakt ( was niet heel erg klein beetje hoofdpijn ). Erna had ik nog nergens last van. Begin dit jaar begon ik last van me schouder te krijgen. zocht er niets achter, later toch naar de huisarts en die zei fysio. Daar werd het eigenlijk alleen maar erger bij. Medicatie hebben ook niets geholpen. bij de fysio zeiden ze iets van beknelling. Maar wat er beknelt zou kunnen zitten weet ik niet?. Nu is het al een jaar geleden en ik blijf last houden. Mag niets zwaars tillen en doe ik ook niet.

Wat kan ik nog doen om er van af te komen? ben 2 a 3 keer er voor bij de huisarts geweest en die zegt ja medicatie of fysio maar dat helpt niet, hij luistert gewoon niet.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:43

Ik zou bij de fysio melden dat het niet beter wordt, hopen dat zij een verwijsbrief oid geven zodat je weer naar de huisarts kan, en misschien kan die je dan doorsturen naar het ziekenhuis voor foto's. Heb je oefeningen meegekregen van de fysio?

Sweetgirl1

Re: Blijvende pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 21:44

Ja en die oefeningen heb ik altijd netjes gedaan maar dan had ze die spier of iets te pakken en bleef ze drukken en duwen, en als k zei dat t zeer deed boeide t dr niet. Na de fysio had ik altijd soort van verlamde arm, kon niet eens me stuur vast houden van de pijn.

Nu kan ik ook amper een vol glas pakken als ik echt veel last heb

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:46

Ik zou gaan voor een scan of foto, dit klinkt niet best, dan beter dat je dingen kan uitsluiten, dan dat je achteraf wat over het hoofd hebt gezien

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:49

Als je fysio niet luistert zoek dan een goede.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:51

Ik zou er voor zorgen dat je via je huisarts of fysiotherapeut een verwijsbrief krijgt naar het ziekenhuis!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:51

Ik heb meer baat gehad aan een osteo dan aan een fysio.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 21:53

Tamary dit is wel een goede alleen denk k dat dit gewoon door hun niet op te lossen valt

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:54

Zou op zoek gaan naar een andere fysio om mee te beginnen. En bij je huisarts aankaarten dat je na al tijd nu toch graag wil dat er wat verder onderzoek wordt gedaan.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 21:56

we gaan ook naar andere huisarts alleen dat schiet niet echt op nog want deze vent snapt niets namelijk,, hi is wel huisarts maar dan komt ie met flut dingetjes

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:21

Sweetgirl1 schreef:
we gaan ook naar andere huisarts alleen dat schiet niet echt op nog want deze vent snapt niets namelijk,, hi is wel huisarts maar dan komt ie met flut dingetjes

Ik denk dat er dan geen andere oplossing is behalve toch een andere fysio of een keer naar een andere huisarts.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:57

XxLMMxX schreef:
Ik zou gaan voor een scan of foto, dit klinkt niet best, dan beter dat je dingen kan uitsluiten, dan dat je achteraf wat over het hoofd hebt gezien

Het hoeft helemaal niet zo dramatisch te zijn hoor. Als er verkrampte spieren in je schouder zit (waarschijnlijk als reaktie op je val) kan dat o.a. pijnklachten opleveren. Dit kan ook problemen opleveren met de doorbloeding en zenuwbanen die door dat gebied lopen.

De oplossing is dan an sich heel simpel: die spieren weer laten ontspannen.

Ik ben het met je eens dat het is de vraag is of je fysio dat kan bereiken.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:28

Nou ik heb ook na de aanrijding van 2 jaar geleden waarbij me onderrug is gekneusd fysio gehad en ook dat helpt niet. Zodra ik in me bed zit/lig komt ook de pijn naar boven. en dan zou je zeggen je houdt dan wel rust.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:32

Sweetgirl1 schreef:
Nou ik heb ook na de aanrijding van 2 jaar geleden waarbij me onderrug is gekneusd fysio gehad en ook dat helpt niet. Zodra ik in me bed zit/lig komt ook de pijn naar boven. en dan zou je zeggen je houdt dan wel rust.

Als er een spier bekneld zit gaat rust niet helpen helaas. Ik wil je niet bang maken, maar je moet er echt goed mee opletten. Hoe langer je wacht hoe meer kans er is op zenuwschade. Omdat je aangeeft dat je minder met je schouder kan doen, betekent dit dat er sowieso een spier bekneld zit. Ik heb dit ook gehad (in mijn bekken dan wel), en als ik niet op tijd naar de fysio was gegaan had ik nu in een rolstoel gezeten.

Ik zou naar een andere fysio opzoek gaan die je wel kan helpen, en als het daarna nog niet werkt een verwijsbrief vragen voor een scan in het ziekenhuis. Of direct naar de eerste hulp, maar je hebt kans dat ze je daar wegsturen.