huidallergie voordroog kuilgras?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

huidallergie voordroog kuilgras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 20:13

Tja... :')

Nou werk ik al 20 jaar met paarden, ruwvoer en aanverwanten. En sinds ongeveer een week heb ik telkens als ik bij de paarden ben geweest, een lichte allergische reactie op m'n arm. Gewoon jeuk en bultjes. De voorste helft van m'n rechter onderarm, hiermee prop ik de slowfeeder-hooinetten vol. De 'klachten' houden de rest van de dag aan, en 's ochtends totdat ik naar m'n trouwe viervoeters ga, nergens last van. De voordroog balen komen al ruim 1,5 jaar van hetzelfde land, op dezelfde wijze verpakt. Er groeien ook geen rare dingen in deze weide, en mijn zeer kieskeurige ruin vindt er ook niks vreemds aan.

Het is niet erg :+ hooguit irritant, maar ik vind het toch wel een beetje typisch. Iemand hetzelfde?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:16

Daarom doe ik handschoenen aan en is mijn arm goed bedekt :)
(Jas heeft van die duimgaten en dus doe ik eerst de jas aan, duimen door de duimgaten en dan handschoen erover).

Term is; contactallergie.

Kan inderdaad ineens opkomen zetten :j

Sonja_vR

Re: huidallergie voordroog kuilgras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:42

ik heb er ook last van :+ irritant , maar heb over het algemeen lange mouwen aan, dat beperkt het wel iets

Ashley5760

Re: huidallergie voordroog kuilgras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:46

Ik heb enorme allergie door hooi (en mais). Tot mn ellenbogen zit onderkant arm en vooral heel mn handen (rechts meer wnt ben rechtshandig) helemAal vol met bulten die open gaan en kloven etc.

Beignt met kleine bultjes (ontstekingen) en enorme jeuk moet krabben tot ik pijn heb dan is jeuk weg :S.
Niet altijd meteen als ik met hooi etc in aanraking kom kan ook later op de dag.

Ik heb het nooit gehad nu een jaar. Ga begin januari alternatieve circuit proberen (ben uitgedokterd en medicijnen slaan geen van alle aan).