Zondag met het afdrogen na het douchen het korstje er perongeluk afgehaald wat even flink pijn deed. Plek was roder geworden en had alleen waterstofperoxide in huis om te ontsmetten. Dat dus maar even gedaan, maar maandag was het erger. Had een bult vlak onder mijn kaak (lymfeklier opgezet?) en de plek was nog roder en pijnlijker geworden. Op mijn werk perongeluk weer opengekrabt en de BHVer heeft er ontsmettingsspul opgespoten en een gaasje opgeplakt.
Gaasje er 's avonds afgehaald omdat ik naar de kroeg ging en zo'n enorme pleister in de nek ziet er niet uit
Gistermorgen was de plek zelf nog erger, de huid rondom het oorspronkelijke wondje is nu ook stuk en er zit een beste verdikking onder.Was gisteren bij mijn ouders en vond daar dettol, daar nog weer mee schoongemaakt, gaasje erop en een paracetamol genomen tegen de pijn. Vannacht weer open gelaten omdat het volgens mij toch wel moet luchten. Maar nu is het weer erger, zit nog steeds een pijnlijke bult net onder mijn kaak in mijn hals en de plek zelf is weer lelijker en dikker geworden.
Had maandag de huisarts al gebeld (mijn eigen HA is dicht, dus een vervanger), maar de assistente wilde me niet eens langs laten komen omdat ze er volgens haar toch niets aan konden doen.
Ik vraag me zelf nu alleen af wat ik er mee aan moet, elke beweging met mijn hoofd doet zeer en het is enorm pijnlijk als alleen mijn haar er al tegenaan komt.
Gewoon blijven ontsmetten en wachten tot het over gaat of toch morgen de huisarts weer bellen?
Hier een foto van vanmorgen, de verdikking is niet goed te zien, maar het is een beste bult

en schoongemaakt met waterstofperoxide? En ook nog eens met dettol? Toch wel verdunde dettol en geen pure? Als je het na de eerste keer openkrabben had laten rusten was het niet zo erg geworden. Iig niet meer er aan zitten en niet verder klooien totdat de HA er naar heeft gekeken, pleister erop en afblijven