Make up vloggers/bloggers. Wie is ook aangestoken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OneFellSwoop

Make up vloggers/bloggers. Wie is ook aangestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 20:47

Of ga ik aansteken?

Eerst was ik nooit zo van de make up. Troep vond ik het. Die je huid alleen maar zou verstoppen.
Het enige wat ik wel eens deed was mascara dragen met soms oog potlood. Helemaal geen flauw benul wat je eigenlijk met make up kon doen.
De enige merken die ik kende waren de merken die je bij de Kruidvat kon krijgen.

Tot ik youtube vloggers leerde kennen als Bubzbeauty en AllThatGlitters21 (en nog wat meer)!
Een wereld ging er voor mij open. De duurste en mooiste merken kwamen langs en ieder gezicht kon omgetoverd worden in een subtiel schilderijtje.

Na een poosje kijken van de filmpjes kwam er op een gegeven moment dit filmpje voorbij:
http://www.youtube.com/watch?v=h5m7kqmenyY
(Voor nieuwsgierige: De make up begint na haar 'intro' om ongeveer 1:21)
Een filmpje van AllThatGlitters21 over haar 'stash'. Haar hele make up collectie dus.
GIGANTISCH! Belachelijk. Zo veel! Maar zo mooi..
Al die kleuren en potjes en ditjes en datjes. Van alles had ze er meerdere en het was behoorlijk indrukwekkend.

Toen wist ik het. Ik wil dat ook. Niet zó veel, gewoon een normaal formaat aan make up collecties.
En nu nog steeds, als ik dat filmpje kijk, wil ik naar de winkels rennen om wat aan te schaffen.
Favorieten merken zijn geworden: M.A.C, Urban Decay en Benefit.
Van Benefit heb ik niks. TÉ duur gewoon. Maar M.A.C valt nog goed te doen (en is populair) en van UD heb ik nu een mooie pallet.
Verder ben ik fan van de lipstick van YSL, maar ook die zijn helaas zo duur!
Het enige wat ik nog zoek is een fijne bronzer, die ik bij M.A.C wil gaan halen.

Wie kent dit? Of is dit een totaal andere wereld voor je? Tell me!
Ik merk namelijk dat het hier en daar wel speelt maar nog niet écht in the picture is.

Laat wat leuks achter :)

Tempus

Re: Make up vloggers/bloggers. Wie is ook aangestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:52

ik kijk er enkel maar naar (nu volg ik ze niet enkel om de make up maar gewoon om de fijne filmpjes die ze maken) make up zal nooit echt mijn ding worden. maar wel leuke filmpjes om naar te kijken

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:54

Jaaa, ik! Ik volg de volgende blogs (via bloglovin.com):
Beautylab.nl
Beautygloss.nl
LiveLifeGorgeous.nl
veracamilla.nl
misslipgloss.nl
Elke dag komen er twee nieuwe artikelen/filmpjes online. :j Sommige gaan niet over make up, maar
veruit de meeste wel. De duurste merken in mijn "stash" zijn NARS, Anastasia en M.A.C. en hopelijk
ligt er morgen bij de kerstcadeautjes iets van Urban Decay tussen. :D

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 21:01

@Tempus: Klopt, ik kan er echt wel een avondje mee vullen. Gewoon kijken naar wat andere kunnen en hebben!

@Sem_: Miss Lipgloss volg ik ook! Ik volg eigenlijk niet zo veel nederlandse bloggers / vloggers. Beauty Gloss heel af en toe. NARS zou ik ook graag willen hebben, maar ook zo duur! Wat heb je gevraagd van Urban Decay? Ik heb de Naked 2 pallet :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:07

Het Naked 1 Palette (die is volgens mij iets warmer en warme kleuren staan mij beter) of de
Urban Decay Smoked 24/7 Glide on Eye Pencil Set. :j Van mijn tante uit Amerika, want helaas heb ik
geen Sephora in de buurt. -O- Ik heb van NARS een blush (Luster) en een hightlighter (Albatross)!
Ze zijn echt prachtig! Maar inderdaad érg duur..

Het Nieuwe Anastasia Want You to Want Me palette vind ik ook heel mooi! Maar de prijzen..
Ik wil ook nog heel graag een goede oogschaduw en blending kwast, momenteel als ik uitga
gebruik ik een Limited Edition oogschaduwpaletje van The Body Shop met 4 bruintinten en
dat breng ik aan met het bijbehorende kwastje, maar dat gaat niet altijd even soepel. :(

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 21:18

Volgens mij is Amerika ook iets voordeliger! Als ik daar ooit heen ga sla ik min slag haha!
Maar goed, het enige wat nog op mn lijstje staat is een bronzer :) en als het kan nog een Lipglass van M.A.C en een kohl potloodje :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:22

Ja volgens mij ook! Maar alsnog prijzig.. Een bronzer wil ik ook ooit eens aanschaffen, moet wel een
lichte zijn want ik ben van mezelf vrij bleek. Momenteel gebruik ik een kohlpotlood van MAC (vorig
jaar voor kerst gekregen), maar ik vind het altijd zo vervelend dat het op je waterlijn snel vlekt in
de hoekjes. Ik gebruik liever mijn Oriflame oogpotlood (soort krijtje die je uit moet draaien), maar die
ligt bij een vriendin helaas.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 21:26

Ja ik ben zelf ook erg bleek! weet ook nog niet welk potloodje ik koop.. Je hebt er nu een heel pakketje van van UD, met een paar kleuren. maar wéér heel duur.. Ik heb nu een foundation van M.A.C, die echt perfect is qua kleur! normale 'drugstore' producten gaan nooit zo licht. het enige is dat deze foundation helaas wat te droog is voor mijn huid. dus moet ik iedere keer smeren voor het op doen. maar verder is ie erg fijn :) geen cake-effect maar mooi licht!

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:28

Ik vind het zeker leuk om te zien, is alleen niet zo goed voor mn portomonee met mn hebbenhebbenhebben gevoel... :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:32

Ja dat is de Urban Decay Smoked 24/7 Glide on Eye Pencil Set. :) Foundation gebruik ik zelf niet want
ik heb van mezelf al een best wel gave huid, meestal wel concealer voor onder mijn ogen. Het lijkt me wel
leuk om het eens bij mezelf op te zien, ik heb het nooit geprobeerd. Fijn dat je voor jou de perfecte
foundation hebt gevonden! Dat schijnt nogal een zoektocht te kunnen zijn. :j

@Schotjes, inderdaad haha soms dan wil ik na het lezen van een review het liefst direct naar de winkel
rennen, hoezo impulsief. :7

Zelf kijk ik altijd even op MakeUpAlley.com (is ook een android/apple app van) de meeste (populaire)
producten staan daar wel op met vaak véél gebruikers beoordelingen, super handig dus om te kijken
of een product over het algemeen wel echt zo'n goed resultaat geeft of dat het vooral een verkopers
praatje is.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 25-12-12 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:33

Wow.. heel stiekem zou ik het ook wel willen hebben.. Al mijn makeup past nu in een 10x10 cm tasje.. Meer gebruik ik ook niet maar zulke collecties vind ik altijd wel mooi om te zien. :) Kleine tip, wil je 'natuurlijker' bruin worden, gebruik dan een normale foundation als basis; of als ik BB cream en maak de rest af met bronzing poeder. Het resultaat is veel mooier, met foundation krijg je snel een masker of plamuur effect. Ik heb een simpele bronzer van Catrice maar ooit eens eentje van Ikos Egyptische Erde cadeau gekregen, die was echt heel fijn!

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:35

Ja! Ik zit nu in de aansteekfase haha.
Ik volgde VeraCamilla al, maar verder vooral lifestylevloggers.

Maar ik word steeds enthousiaster hihi.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:35

De nieuwe bronzer van Etos eigen merk schijnt ook fijn te zijn en erg budgetproof. :)

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 21:49

het leukste lijkt mij om meerdere doosjes van M.A.C te hebben, en meerdere lipglasses. ziet er zo leuk uit ^^ maar hele kasten vol, nee. dat gaat me te ver! zo zonde van mijn geld :O hoe kan je ze dan nog allemaal gebruiken?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:00

Oh hier nog een fan! Kijk dagelijks op beautygloss en misslipgloss
En kan hele avonden tutorials op YouTube kijken.verslaafd!
Hou me maar weg bij sephora want daar gaat het wel erg jeuken :=
Ben overigens dol gelukkig met mn naked 2 <3

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 23:03

ja sephora is echt té erg gewoon.. alleen de verpakkingen al! ik heb ook de naked 2! die is echt zo fijn! mooie warme tinten en een goede zwart!

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 23:03

ben trouwens nu weer aan het kijken op youtube.. met een schuin uit richting harry potter, haha!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:43

Hier ook zo'n make-up verslaafde:-D.
Ik ben ook helemaal gek van dure merken: Urban decay is mijn favo daarna m.a.c.
Het is bij mij ook echt een verslaving geworden:-D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:45

Ik volg Beautygloss al heel lang, volgensmij nu iets meer dan 3 jaar. Misslipgloss volg ik nu ook een jaartje denk ik. Heb ook nog wel een tijdje veracamilla gevolgd en beautyscene, maar vond ik toch wat mindere blogs, misschien door het aantal artikelen ofzo. Verder vind ik het wel leuke blogs. Het is wel grappig, ik gebruik helemaal geen Make-up en toch volg ik die blogs al zo idioot lang :P.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:59

Ik ben ook verslaafd :o Ik volg alleen Beautygloss en Beautylab, maar die laatste vind ik tegenwoordig wat minder.

Mijn favoriete merk is Too Faced :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:03

*komt evenjes binnenvallen*
Als jullie zo geintresseerd zijn in make up blogs, kennen jullie hopelijk ook wel een paar mode / kleding blogs ofzo? (en als het kan, een beetje alternatief en 'hipster' :+ )
of weten jullie een fijne site waar vanalles op staat?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 00:05

jaaaaa dan moet je zeker opzoeken op youtube: Clothesencounters! Super leuk meisje die op een vintage achtige wijze haar outfits stijlt en eigenlijk alleen maar dat soort filmpjes maakt! :j ik volg haar ook al een poos.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:20

Ik ben het ook steeds leuker gaan vinden, maar draag zelf alleen eyeliner en mascara (en dan een lipglossje of balsem). Heb niet echt de huid om dicht te plamuren (sproetjessss!) oid. Ook geen tijd voor :))
Ik volg beautygloss, beautylab en ook FleurdeForce (FleurdeVlog is haar vlogkanaal) die ook altijd leuke video's heeft en veel vlogt (vaak elke dag een maand lang etc) :)

Sowieso ben ik echt fan van YT en ben ik op best veel geabonneerd. Zit zelfs in mijn ochtendroutine, de nieuwe filmpjes van iedereen kijken :))

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:26

Waar kopen jullie mac?
Ik heb een aantal nyx producten online via boozyshop gekocht en kan dat ook zeker aanraden.

@Sem_ is die nars Albatros echt zo mooi?
Vindt mascha van beautygloss zo mooi staan en zou m wel heel graag willen.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 02:05

Ik koop mac van bijenkorf, superspul vind ik het.

Vind wel leuk is op youtube mee te kijken hie ze de gekste creaties maken boven het oog.