verkouden snuiten of ophalen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

snuiten of ophalen ?

snuiten
21 (38%)
ophalen
29 (53%)
anders (zet in reactie)
4 (7%)

Totaal aantal stemmen: 54

uggy

verkouden snuiten of ophalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 12:13

de titel zegt het al..

ik ben erg verkouden en krijg overal goede adviezen,
de ene zegt ophalen de andere snuiten.
maar wat moet ik nu doen ??

xMarieke

Re: verkouden snuiten of ophalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:15

Je kunt het beste allebei doen volgens mij. Snuiten om het kwijt te raken en ophalen om je holtes ook leeg te maken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:16

De dokter zij vroeger altijd tegen mij dat je moest ophalen maar niet doorslikken.. :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:16

ik zit soms zo vol, dan kan ik niet eens snuiten..

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:19

Je kunt ook al veel op google vinden
Wat is beter? Je neus ophalen of snuiten? Je neus ophalen is volgens onderzoekers beter omdat je daarmee voorkomt dat je slijm in de bijholten perst, wat gebeurt als je hard snuit. Wil je toch liever snuiten, gebruik dan een papieren tissue, druk één neusgat dicht en snuit niet te hard door het andere neusgat. Snuit daarna het andere gat. bron dokterdokter.nl

Met ophalen wordt het snot uit je neus naar de slokdarm getransporteerd waarna het dan in je maag terecht komt waar het geen onheil kan stichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:39

Heel erg vies, maar ik haal ook bijna altijd mijn neus op en slik het dan door.. :')

Soms snuit ik wel.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:48

Neusspray :+ maar geen otrivin duo dat is echt gevaarlijke rommel dat imo niet zonder recept te krijgen mag zijn.

Ik gebruik altijd otrivin menthol met als werkzame stof xylometazoline, dit omdat een gewone zout oplossing niet werkt bij mij.

Ik mag trouwens niet mijn neus snuiten uvm een oor afwijking en moet ook niezn door mn mond ipv door de neus

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:50

ophalen zolang het je neus niet uitloopt met snuiten beschadig je je neus een klein beetje nl, als het echt de spuigaten uitloopt of je bent in gezelschap gewoon lekker snuiten (lekker praatje :P ) laatst ergens gehoord dat per neusgat snuiten overigens minder schadelijk is dus dat is dan ook nog een optie

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 09:01

dankje!!
nou nog zien of ik snachts weer kan slapen..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:46

Doe de rest van de wereld een plezier en snuit je neus :') Er is echt niets zo irritant als mensen die constant hun neus op lopen te halen, krijg daar echt jeuk van :x

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:04

Ik heb ook voor ophalen gekozen. Precies wat Fronika ook al zegt. Met snuiten komt er druk aan de binnenkant waardoor je snot (met ziekteverwekkers!) kanten op gaat waar je 't niet wilt hebben. Ophalen en doorslikken, dan ben je er van af. Als ik zo'n erge loopneus heb dat 't water bij wijze van spreken m'n neus uit stroomt, dan veeg ik m'n neus steeds af met een zakdoekje.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:08

mayniac_val schreef:
Doe de rest van de wereld een plezier en snuit je neus :') Er is echt niets zo irritant als mensen die constant hun neus op lopen te halen, krijg daar echt jeuk van :x

Gelukkig ben ik niet de enige...
Hiet thuis snuiten zr allemaal en halen ze nooit op omdat ik er niet tegen kan haha
Ik snuit ook eigenlijk wrl altijd
Tenzij ik geen zakdoek heb

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:19

Jilletje schreef:
Neusspray :+ maar geen otrivin duo dat is echt gevaarlijke rommel dat imo niet zonder recept te krijgen mag zijn.

Ik gebruik altijd otrivin menthol met als werkzame stof xylometazoline, dit omdat een gewone zout oplossing niet werkt bij mij.

Ik mag trouwens niet mijn neus snuiten uvm een oor afwijking en moet ook niezn door mn mond ipv door de neus

Ik heb vorig jaar otrivin 1x gesprayed! Ik had 3 dagen last van een bloedneus! Terwijl ik voorheen nog nooit een bloedneus had gehad. Ook werd ik duizelig en heel erg misselijk. Tuig in een flesje dat spul! Ik heb nu een inhaler van nattermann! Fijn spul!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:37

Ophalen :) heb er schijt aan snuiten vindt ik helemaal niks

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:38

Wij hier vinden otrivin juist heel fijn, vooral de mentholuitvoering, je neus is binnen 10 min. vrij. Maar je mag het ook niet lang achter elkaar gebruiken, gelukkig is een verkoudheid snel weer over en hoeft dat ook niet. Ik snuit mijn neus trouwens altijd, heb er een gloeiende hekel aan dat ik steeds mijn neus op moet halen :').