Nuvaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Nuvaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 12:15

Hallo,

Ik heb wat vragen over de Nuvaring en ben benieuwd of mensen hier ervaringen mee hebben.
Moet deze op recept of kan deze zonder recept, en heeft dit veel hormoonafgifte?
Ik ben toendertijd aan de pil gegaan maar moest per direct stoppen omdat mijn borsten daar veel te snel van groeiden. Dokter adviseerde om te wachten tot ik een jaar of 20 was. Nu een half jaar terug weer geprobeerd maar ik kon eigenlijk meteen ook weer stoppen. (huidige cupmaat is 70G dus groter is ook echt niet gewenst)

Wat zijn jullie's ervaringen met de nuvaring en de daarbij behorende bijwerkingen?

zonnebloem18

Re: Nuvaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:19

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 12:20

Maar deze is wel betrouwbaar tegen zwangerschap?

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:22

Ik heb er helaas geen cupmaat bij gekregen van de nuvaring, hahahah :D
Maar betrouwbaar is die zeker, ik gebruik m al jaren met volle tevredenheid!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 02:53

Hier wel een cupmaat.
Sowieso vocht.

En nu alles weer eraf.. Ivm gestopt.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:06

Ik heb er ook geen cupmaat bijgekregen helaas :p

De hormoonafgifte is wel minder, gezien de nuvaring hormonen op locatie afgeeft ipv dat ze eerst door je hele lijf heen moeten.

Ik gebruik al zo'n twee jaar de nuvaring en ben er erg tevreden over! Geen bijwerkingen van en makkelijk in gebruik :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:39

Volgensmij is het hormoongehalte wat in je bloed terecht komt uiteindelijk hetzelfde hoor!

Bij mij scheelde het wel heel erg dat het niet neer via het maagdarm kabaal ging, heel veel bijwerkingen minder!

Je hebt ook minder schommeling kwa hormoongehalte door de continue hormoonafgifte ipv 1x in de 24 uur.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:39

De Nuvaring heeft volgens mij een kwart van de hormonen die in een 'normale' pil zitten. De normale pil wordt oraal ingenomen en passeert het maagdarm kanaal, het zogeheten firts-pass effect. Een deel van de werkzame stof (hormonen) wordt afgebroken door de lever voordat het in de bloedbaan kan komen. Hierdoor moeten de dosering in de pil hoger zijn dan in de Nuvaring. De Nuvaring is lokaal ingebracht en de hormonen worden via de slijmvliezen opgenomen in de bloedbaan. Dit leidt ertoe dat de dosering in de Nuvaring lager kan zijn dan in de 'normale' pil. Velen ervaren minder stemmingswisselingen bij de Nuvaring omdat deze een continue afgifte heeft in tegenstelling tot de pil die 1x daags wort ingenomen.

Zelf ben ik ruim 3 jaar terug overgestapt op de Nuvaring, voorheen gebruikte ik de Microginon 30. Van de pil werd ik op den duur erg down en levenloos, na de overstap was dit weg. Ik voel mij veel prettiger bij de Nuvaring en de betrouwbaarheid is hetzelfde. Helaas heb ik geen cupmaatje bij de ring gekregen..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:42

Ik kreeg er haaruitval van en ben na een maandje ofzo ermee gestopt

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:24

misschien is de Mirenaspiraal anders een optie? En wel eens gedacht over een borstverkleining?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:32