Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik kan maar een ding zeggen, ik haat vuurwerk in handen van partikulieren.een mooi vuurwerk door professionels afgestoken zie ik graag. Maar zoals het nu in NL gaat. Een van onze eerderre honden was perfect vuurwerk vast maar door een bewust tegen haar aangegooid rotje door een paar jongens die zelf ook een hond hadden maakte daar snel een einde aan. Beestje is er nooi meer overheen gekomen heel erg bang voor onweer, jachtgeluiden en vuurwerk.
Zelf heb ik eens een strijker in de auto gehad, ook heel fijn. Heb weken oorsuizingen en erge oorpijn gehad. En de schade die het oplevert ieder jaar door grapjassen die dingen ermee vernielen. Hier twee jaar geleden een lawinepijl door de brievenbus gehad, ding ontplofte in de gang.wat een feest wat een feest. Dan heb je ook nog de grote milieuschade die erdoor ontstaat, mensen en dieren met luchtwegproblemen die het er stikbenauwd van krijgen.
En het ellendige van die klootjes die klooien met vuurwerk, zelf raken ze zelden gewond het zijn meestal de onschuldige voorbijganger zoals jullie die gewond of erger gedood worden. Al gun ik de vuurwerkstunters graag een paar gemiste vingers soms.