Ik wil een topic openen om ervaringen te kunnen delen en misschien ook nog wel handige tips te krijgen.
Ik zal me dus even voorstellen en ik hoop dat jullie dat dan ook doen
Ik ben anke en ben nu 16 jaar oud. Bij mijn geboorte werd al vrij snel vast gesteld dat ik waarschijnlijk platvoeten zou hebben en ja hoor toen ik begon met lopen ik had platvoeten. Er werd tegen mijn ouders keer op keer verteld maak je niet druk dat groeit er wel uit maar helaas het tegendeel is bewezen. Op mijn 12de kreeg ik pijn aan mijn voeten en knieen. Naar de huisarts en doorverwezen meteen foto's laten maken en ik heb een aangeboren afwijking in mijn linkervoet het sprongbeen en het hielbeen zitten niet goed. Daarna ook nog een scan moeten laten maken. Mijn rechtervoet is gewoon een normale platvoet en is erg verbeterd maar links zal nooit meer beter worden. Ik heb nu steunzolen maar ik heb het probleem dat ik gewoon bijna geen leuke schoenen kan kopen
ik heb nu timberlands die vind ik leuk en zijn goed voor mijn voeten. Ik moet regelmatig op controle om te kijken hoe het gaat en of ik verder geen klachten krijg. Dit is niet alles maar wel het belangrijkste.
Ik heb vaak pijn aan mijn voeten en dit kan heel vervelend zijn.
Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Het hoeven niet perse platvoeten te zijn.
maar heb wel losse steunzooltjes. ik koop eigenlijk altijd gewoon de schoenen die ik leuk vind en met een beetje geweld kan je heel vaak de zooltjes die daar in zitten gewoon eruit halen. verder als ik hakken aan heb dan heb ik geen zooltjes erin, maar dat is niet dagelijks.
)
Kan je er niet aan worden geopereerd ofzo?