Kon er geen topic over vinden dus stel het hier maar eens even.
Vraag aan ouders met name (maar anderen mogen ook reageren vanuit hun ervaring)
Door een ander net geopend topic van mijzelf ben ik info gaan zoeken en kwam tot de conclusie dat wij wellicht na moeten denken over een verandering in zakgeld/kleedgeld van onze kinderen. Daarom wil ik graag ervaringen van andere ouders horen en van "gebruikers" van zakgeld en kleedgeld.
Vraag 1: Hoeveel zakgeld per week/maand krijgt jouw kind en welke leeftijd heeft deze?
Vraag 2: Wat moeten ze ervan doen/ mogen ze er mee doen?
Vraag 3: Krijgt je kind al kleedgeld en zo ja hoeveel en waarvoor?
Vraag 4: Heeft jouw kind al een mobieltje en hoe wordt dat betaald (wie/hoeveel)
Onze situatie nu:
Kind 1, 10 bijna 11, groep 6 (combi met 7 en 8). Jongen, weinig vrienden met mobieltjes, geen interesse in kleding
. krijgt per week € 1,40. de helft voor eigen portemonnee, helft voor kado's jarige gezinsleden. gebruikt zakgeld deel om te sparen voor dingen die hij wil hebben, voornamelijk LegoKind 2, net 8, Groep 5 (combi met 3 en 4). meisje, geen vriendjes met mobieltjes, veel interesse in kleding
. krijgt per week € 1,20 met 60/60 verdeling. gebruikt zakgeld ook voor dingen die ze graag wil. Playmobil, Lego, spul voor pony.Ik zit dus beetje met hoogte zakgeld of dat genoeg is. En vooral vanaf welke leeftijd ik aan kleedgeld zou moeten denken en waarvoor dan eerst (alleen ondergoed of alleen net die extra kledingstukken). Mobieltje hebben wij gezegd: als je naar voortgezet onderwijs gaat.

Ik help mijn moeder wel in het huishouden.