striae.watvkun je er tegen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Clown_14

striae.watvkun je er tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 10:55

Zoals de titel al zegt.wat kun je doen tegen striae?Ik schaam me er erg voor en heb het heel er op mn heupen sinds ik door medicatie 25 kilo aangekomen ben.weet iemand wat je er tegen kunt doen?

gohya

Re: striae.watvkun je er tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:57

Er zijn créme's en zalven voor,maar of ze ook écht helpen?
Je kan er weinig aan doen,als je snel dikker word kan je huid zich gewoon niet aanpassen.
Schaam je niet,jij kan hier helemaal niets aan doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:09

Ik heb ze ook, denk dat bijna elke vrouw ze wel heeft :P
Op een gegeven moment vervagen ze wat :j

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:00

Kun je eigelijk niks tegen doen. Ik heb door 2 zwangerschappen een zebrapadje op m'n buik en dat is wel vervaagd, maar je blijft het wel zien.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:02

Ik heb het ondanks dat ik heel smal ben op mijn heupen (ben vroeger denk ik te snel "vrouw" geworden daar, ondanks dat ik nog steeds een kinderlichaam heb :') ) en ik vind het echt vreselijk.. ik vind die zalf er voor zo duur en als ik niet weet of het werkt wil ik er ook niet zoveel aan uitgeven... dus ik blijf even volgen..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:09

Volgens mij is er niets wat echt helpt.. Ik heb het ook op m'n benen en heupen..
Ze vervagen echt, bij mij zijn ze zo licht geworden dat je ze amper ziet.. Eigenlijk zijn het natuurlijk gewoon een soort littekens.. :)

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:11

Je kan bio-oil proberen. Ik heb door het groeien ook veel straie overgehouden. Maar dan ook overal, benen, billen, heupen en ook borsten. Het is bij mij wel een heel stuk minder geworden, eerst was het knalrood en nu is het bijna mijn eigen huidskleur. Proberen waard lijkt me.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:12

bio-oil idd of vitamine e creme!!

zal nooit helemaal wegtrekken maar wel wat vervagen! dit goed inmasseren!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:12

Niets helpt echt. Hoewel Bio Oil wel kan helpen dat je het minder ziet, maar je blijft het altijd zien. Ik heb m'n hele zwangerschap braaf met buik-cremes gesmeerd, en heb toch echt striae. En echt van heup tot heup en over m'n buik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:13

ik ken iemand en daar hielp bio oil écht tegen haar striae... het is het proberen waard :j

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:21

Bio oil werkt ook echt heel erg goed! Het gaat niet 100% weg maar dat is logisch omdat je huid natuurlijk gewoon kapot is daar. Maar het wordt wel heel veel minder.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:23

Als het er eenmaal zit, gaat het nooit meer weg. Het wordt met de tijd wel lichter, dus van paars naar roze, naar zilverwit. Maar het zijn littekens van het scheuren van je onderhuid, en dat smeer je nergens mee weg. In het verkopen ervan geloof ik ook niet echt; ik heb als een dolle gesmeerd mijn zwangerschappen, en zit toch aardig onder. Heeft gewoon met de mate van uitrekken te maken, en ik had echt twee keer en meeeegaaaa buik...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:04

Het is echt genetisch bepaald. Ik heb totaal geen striae en ik had een flinke buik toen ik zwanger was en ik smeerde niet echt. Ik was heel smal en had een hele strakke buik. Die moest toch behoorlijk uitrekken. Mijn moeder heeft ook nooit striae gehad.
Mijn vriendin heeft wel striae, op haar bovenbenen. Gekomen in de pubertijd toen ze ineens begon uit te dijen. Die houdt haar hart vast als ze ooit zwanger wordt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:06

dierfysio schreef:
Als het er eenmaal zit, gaat het nooit meer weg. Het wordt met de tijd wel lichter, dus van paars naar roze, naar zilverwit. Maar het zijn littekens van het scheuren van je onderhuid, en dat smeer je nergens mee weg. In het verkopen ervan geloof ik ook niet echt; ik heb als een dolle gesmeerd mijn zwangerschappen, en zit toch aardig onder. Heeft gewoon met de mate van uitrekken te maken, en ik had echt twee keer en meeeegaaaa buik...

klopt, maar preventief je huid soepel houden verkleint de kans op striae een beetje, je probeert met smeren kje huid elastischer te maken waardoor het minder snel inscheurt, maar smeren nadat het ingescheurt is heeft weinig zin, behalve dat het wat sneller 'vervaagt'(oftewel de witte kleur krijgt)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:32

Ook als je slank bent en blijft kun je dat hebben helaas ;)

Ik denk aan iets van zonnebank? dan valt het minder op.. geen idee hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:35

mymy schreef:
Ook als je slank bent en blijft kun je dat hebben helaas ;)

Ik denk aan iets van zonnebank? dan valt het minder op.. geen idee hoor.

Nee dan valt het juist erger op. De huid wordt bruin maar de striae blijft wit. Dan word je net een zebra dus.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:52

Ik had vrij erg straie op mijn borsten... maar nu zie je er helemaal niks meer van. Het kan dus wel wegtrekken :) (heb nooit zalf oid gebruikt)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:58

Niks helpt. Of je wel of niet smeert het zal vervagen na een tijdje tot grijzige/lichte strepen.
Straie is scheuring van het bindweefsel, niet van de huid, een creme werkt simpelweg niet zo diep en is in mijn ogen echt zonde van je centen..

Info folder van een dermatoloog: http://www.huidinfo.nl/striae.html

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 12:48

kun je het niet weg laten laseren?

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 12:49

bedankt voor de verdere info allemaal ; )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:56

Het is een bindweefsel scheuring, dat kun je niet laten repareren..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 08:47

Het schijnt dat pindakaas gemengd met plantaardig vet (olie) erg goed helpt. Is alleen wat minder prettig smeren.
Was laatst op TV bij Dr. Phil. Er was een arts die een boek uitgebracht heeft met allemaal simpele, natuurlijke tips voor tal van problemen. Zo zou een tonic van basilicumthee heel goed helpen bij een onzuivere huid. Fijn gemalen aspirine mengen met een drupje water en dan dit op de puistjes aanbrengen. En meer van dit soort tips.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 09:14

Ik heb er ook last van op mijn bovenbenen, ben daar vrij snel vrouwelijk geworden helaas.
Mijn moeder heet ook striage, en ik ook.
Sinds ik meer water ben gaan drinken, en wat regelmatig bodylotion smeer (niet dat dit was omdat ik ze weg wild hebben hoor) is het niet erger en zelfs iets minder geworden :).

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 09:44

Citaat:
="Colwayklopt, maar preventief je huid soepel houden verkleint de kans op striae een beetje, je probeert met smeren kje huid elastischer te maken waardoor het minder snel inscheurt, maar smeren nadat het ingescheurt is heeft weinig zin, behalve dat het wat sneller 'vervaagt'(oftewel de witte kleur krijgt)

helaas ook dat helpt niet, en ik spreek uit ervaring ,ruim voor ,tijdens en na de zwangerschappen gesmeerd ....
is inmiddels zilverwit maar ik zit er onder op me buik