Droge lippen, vitamine tekort?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Droge lippen, vitamine tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 10:34

:wave:

Ik heb twee jaar geleden ook al een soort gelijk topic geopend, maar nog steeds last van droge lippen
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1281135&hilit=droge+lippen

Blistex, Purol, Vaseline en Labello helpen niet en ik drink eigenlijk bijna alleen maar water. (In het weekend niet) Ik heb ooit iemand horen zeggen dat je vitamine tekort komt/hebt (?) als je vaak last hebt van droge lippen. Op deze site lees ik er wel wat over, maar zijn er nog steeds mensen die zeggen dat het niet zo is.. http://www.girlscene.nl/p/2655/non-stop_droge_lippen

Wat zijn jullie ervaringen bokkers? Hebben jullie een goede oplossing? :)

moelly

Re: Droge lippen, vitamine tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:45

Ik heb ook last van droge lippen, maar ik kwak er voor het slapen gaan altijd een beste laag vaseline op. Dan hoef ik de volgende dag niet zo vaak meer te smeren. Overdag gebruik ik gewoon Labello..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:48

Heb ook een jaar of twee gigantisch droge lippen gehad. Echt zo dat er zelfs een keer een volslagen onbekende naar me toe kwam met de mededeling dat dat er echt super pijnlijk uitzag :') (Wat het ook was :=) In ieder geval, al die labello-dingen hielpen niet (heb de 'echte' gehad, van kruitvat, nog wel andere.. Ook gewone vaseline en zo nog wel meer..) Wat wel hielp waren die labello-achtige sticks van nivea. (Geen idee waarom trouwens, maar van de rest werd 't voor mijn gevoel alleen maar droger.) Ik weet alleen niet of die in Nederland te koop zijn, ik haal ze altijd uit Engeland..

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:10

purol onguent zalf helpt heel goed!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:12

In mijn geval heeft het te maken met medicijn gebruik voor astma. Daardoor heb ik sneller droger lippen. Mijn zoontje heeft het zelfde probleem (ook astma)

Ik gebruik dr Swaab, is erg prettig en voor de nacht 8 hour creme.

Succes!! (en niet teveel likken!)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:29

Ik zou eens op zoek gaan naar een lippenbalsem zonder minerale olie (paraffinum liquidum in de ingrediëntenlijst). Zelf vind ik bv de pomegranate lippenbalsem van Burt's Bees erg fijn en de manuka honey lippenbalsem van Dr. Organic. Deze zijn allebei bij de tuinen te vinden.
Wat je namelijk met blistex/labello/vaseline doet is je lippen afsluiten. Dan voelen ze dus wel glad door die balsem maar verder gebeurd er niks. Lippenbalsem echt met oliën zorgen dat je lippen gevoed worden.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:39

Calendula zalf werkt ook erg goed.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:44

Bodylotion voor een (zeer) droge huid (met urea erin) van het merk Eucerin helpt bij mij erg goed. (is te koop in de apotheek.)

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:47

Het enige wat bij mij helpt is zo'n klein potje vaseline. In het blauw! Rest smeert het alleen maar dicht, ik heb alles geprobeerd, dokters, 100 zalfjes gehad. Tot ik stopte met alles en alleen pure vaseline ging smeren. NIET aan je lippen likken, en dan af en toe met vaseline smeren (wel zeer dun).
Van labello wordt het alleen maar erger, dat raad ik je zeker niet aan.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:50

Naast al de middeltjes: voldoende drinken, niet aan je lippen likken en omgevingslucht vochtig genoeg houden. En ze indien nodig beschermen tegen de zon!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:50

Ik krijg er idd ook meer last van wanneer ik ongezond eet.
Vooral meer groene groentes eten werkt voor mij.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:53

Hoe meer je erop doet, hoe erger het wordt inderdaad, niet alleen omdat het alles afsluit maar ook omdat je lichaam dan zelf geen vocht aan gaat maken omdat ze vochtig zijn van al die spulletjes. Je lichaam grijpt dan dus niet meer in.
Ik heb er ook altijd last van, doe er nooit iets op. Gaat vanzelf weer over bij mij :).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:56

Dat heb ik dus echt niet :n Ik hoor 't wel vaker inderdaad dat je gewoon niks moet smeren en dat 't dan vanzelf over gaat maar zo werkt dat bij mij echt niet. Dan gaat 't bloeden en hangen de vellen eraan.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:10

_Tara_ schreef:
Dat heb ik dus echt niet :n Ik hoor 't wel vaker inderdaad dat je gewoon niks moet smeren en dat 't dan vanzelf over gaat maar zo werkt dat bij mij echt niet. Dan gaat 't bloeden en hangen de vellen eraan.

Ja, en twee dagen daarna is het weg. :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:35

Sokje_6 schreef:
_Tara_ schreef:

Zo lang heb ik 't echt wel al volgehouden natuurlijk :P Maar 't wordt er dan echt niet beter op. Was 't maar zo'n feest, dat zou me een hoop geld aan lippenbalsem schelen :P Ik moet echt smeren.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:06

bij mij helpt de Blistex wel beter dan de labello.. maar nog niet voldoende.
Ik ben ook opzoek naar een echte goede...

Als ik niks doe dan gaat het echt van kwaad naar erger, als ik dan lach dan scheurt het gewoon allemaal open.. en dikke korsten op je lippen is nou ook niet bepaald aantrekkelijk..

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 13:38

Ik ben nu gestopt met iets te smeren, auw en het ziet er echt onverzorgd en vies uit := Ga vanavond naar de film maar ik twijfel of ik dat wel zonder te smeren ga doen... voelt niet echt fijn.

Maar jullie hebben dus niet echt een idee van vitamine tekort?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:24

Nee, want ikslik elke dag braaf vitamine pillen :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:01

Sokje_6 schreef:
_Tara_ schreef:

Onzin, je lippen hebben geen talgklieren dus die kunnen zichzelf niet gevoed houden. Als je droge lippen hebt en je smeert niet onttrekken ze vocht/talg uit de huid rondom. Als je niet smeert krijg je daar dus later van die megarimpels van :=

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 11:46

Really? Zit ik hier voor niks te lijden :') huid rondom me lippen is ook redelijk droog.. Wat smeer jij dressagelady?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:50

dressagelady schreef:
Sokje_6 schreef:

Onzin, je lippen hebben geen talgklieren dus die kunnen zichzelf niet gevoed houden. Als je droge lippen hebt en je smeert niet onttrekken ze vocht/talg uit de huid rondom. Als je niet smeert krijg je daar dus later van die megarimpels van :=

Welnee. Ik heb geen rimpels daardoor en de huid er omheen in hartstikke gezond :). Ik bedoelde vocht vanbinnen, heb niet gezegd dat dat vocht aan de buitenkant moet zitten :).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:15

Ikwashier schreef:
Really? Zit ik hier voor niks te lijden :') huid rondom me lippen is ook redelijk droog.. Wat smeer jij dressagelady?

8 hour cream van Elisabeth Arden, uierzalf of vaseline :j

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:53

Lippenbalsem zonder minerale olie :j

Misschien kan je Dr Organic proberen, vind ik zelf heel fijn, of Dr Hauschka en voor het slapen gaan een beetje pure Argan olie op je lippen smeren.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:38

Thanks, ik heb gisteren echt een dikke laag gesmeerd voordat ik ging winkelen, na 2 uur gewoon weer hetzelfde, zelfs een scheur met bloed. Zal vandaag of morgen eens kijken naar die lippenbalsems van jullie :)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 18:04

Ik heb iets van Dr. Oganic gekocht (op aanraden bij De Tuinen), nu hopen dat ik ook écht resultaat zie :)