Vorige week donderdag is mijn (slotjes) beugel eruit gegaan. Ik mistte 2 kiezen (de melkkiezen zijn getrokken waardoor gaten ontstonden) ik kreeg een hoektand door mijn gehemelte heen waardoor die 'oude' hoektand eruit moest en die hoektand in mijn gehemelte in de rij moest. Ook had ik een spleetje tussen mijn voortanden.
Ik heb 2 weken voordat mijn beugel eruit mocht spalkjes gekregen. Toen mijn beugel eruit werd gehaald moest ik daarna ook gips happen voor een nacht beugel voor boven en onder, het gaat om zo'n beugel:

Die had ik afgelopen dinsdag opgehaald, nou was ik ziek van de week, dus had hem niet gelijk gedragen. Ik was vrijdagavond begonnen met boven, toen wou ik gisteravond boven en onder doen, maar toen.... onder ging niet. Het ijzere ringetje wou niet om mijn rechter (voor mij) kies. Dat kiesje wat er voor staat, staat er te nauw tegenaan... Waardoor het ijzerdraadje er niet tussen paste. Nu had ik vanmorgen ook even gekeken naar mijn gipsafdruk van donderdag en daar stond dat kiesje er ook tegenaan, en de beugel is naar dat gipsafdrukje gemaakt. Aan de buitenkant is nog niks raars te zien, van gekke verplaatsingen. Overigens gaat links onderin wel er prima in.
Ligt het nu aan mij? Is het gewoon een priegelwerkje om hem er goed omheen te krijgen? Of is die kies daadwerkelijk aan het verplaatsen. Ik maak me wel zorgen, ik wil niet dat ik 2,5 jaar niks voor niks een beugel heb gehad.
Help.... kunnen kiezen echt zo snel verplaatsen? Ik maak me eigenlijk echt zorgen...

(al een geluk!) Maar ik begrijp je angst wel, ik heb mij ook bepaalde tijd zorgen gemaakt om mijn gebit. Gewoon even bellen, wie weet is het het met een kleine aanpassing aan je nachtbeugel opgelost!
Een spalk zit alleen achter je voortanden, niet bij je kiezen cluedoke.