Schimmelinfectie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MARILYN_

Schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 20:31

Ik schaam me een beetje om dit op bokt te zetten.. maar ben toch wel benieuwd of meerdere dit hebben?!
Ik heb al een tijdje erg veel last van afscheiding dat begint nu een beetje bruinig te worden en te ruiken... niet goed dus!
Ook heb ik jeuk daar :+
Ik zat zelf te denken aan een schimmelinfectie, maar ik wil echt niet daarmee naar de dokter. Is er ook daarvoor iets bij een drogist te halen ofzo?
Of gaat het uiteindelijk zelf weer over ?

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:34

Bij drogist en apotheek kan je tegenwordig zonder recept vaginale creme kopen. Het heet canesten gyno.

Mocht het een schimmelinfectie zijn zou dit zeker moeten werken.

Verder goed schoonhouden met alleen water, geen zeep of lactacyd.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:37

Weet niet of je als seks heb gehad maar als dat zo is kan het ook het kan ook een begin stadium van genitiale wratten zijn. Je hoeft er niet perse seks voor te hebben, het is zeer besmettelijk en zelfs overdraagbaar via handdoeken.

Niet om je bang te maken maar het zou wel kunnen.

zonnebloem18

Re: Schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:40

Je kan Canesten Gyno krijgen bij de drogist, die heb je in creme en pil volgens mij.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 20:41

Nu maak je me wel een beetje bang! Ik heb al 6 jaar dezelfde bedpartner en hij is ook de enige waar ik het bed mee heb gedeeld. Maar dan kan je alsnog een soa oplopen dus?

Bedankt ik zal even bij de drogist kijken!

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:48

MARILYN_ schreef:
Nu maak je me wel een beetje bang! Ik heb al 6 jaar dezelfde bedpartner en hij is ook de enige waar ik het bed mee heb gedeeld. Maar dan kan je alsnog een soa oplopen dus?

Bedankt ik zal even bij de drogist kijken!

Wilt niet zeggen dat het zo is, het zou kunnen. Als je rare bultjes rond de opening van je vagina/anus hebt zitten zouden het genitale wratten kunnen zijn. ALS dat zou is kun je via de dokter spul krijgen om ze aan te stippen.

Maar zoals de bokker boven en onder mij al zeiden, het kan net zo goed een schimmel infectie zijn.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 20:52

Ik heb (nog) geen rare bultjes gelukkig. Ik zal dat spul eens ophalen bij de drogist, mocht het niet overgaan dan toch maar een bezoekje brengen aan de huisarts..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:52

Niks om je voor te schamen hoor ik heb het gehad van een chemisch toilet, gewoon cremmetje halen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:17

Ik heb het elke keer als ik antibiotica slik, je commensale (goede) bacteriën verminderen dan en dan heeft de gist (snap nog steeds niet waarom het schimmelinfectie heet, het is namelijk een gist!) de kans om te overgroeien en een infectie te veroorzaken. Dit gaat inderdaad gepaard met meer afscheiding die brokkelig kan zijn en flinke jeuk.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:39

Je kan inderdaad gewoon iets bij de drogist er voor kopen maar je kan ook gewoon de assistente van de huisarts bellen je klachten uitleggen en dan sturen ze een recept naar je apotheek hoef je helemaal niet voor op het spreekuur te komen. Weet niet of je dit jaar al over je eigen risico heen bent? als je erover heem bent zou ik de huisarts bellen en anders gewoon bij de drogist de canesten halen is namelijk best prijzig.

Groetjes genja