Maag-darm problemen en pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Maag-darm problemen en pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 09:43

Vorig jaar december had ik buikgriep. Door het overgeven wilde ik niets eten en de buikgriep duurde ongeveer 3 dagen, waarvan ik alleen de eerste dag moest overgeven, de overige twee dagen was ik vreselijk misselijk en lamlendig.

In de maanden daarna kon ik niet meer zoveel eten als daarvoor. Ik moet daar bij zeggen dat ik geboren ben met enorme honger en altijd alles heb gegeten dat los en vast zat. Het was niet fijn om snel vol te zitten, maar ik kon nog wel aan m'n calorie behoeften komen met een beetje proppen.

Dit jaar heb ik van medio oktober tot medio november een terror verkoudheid gehad. Ik voelde me er echt ziek door en m'n maag begon op te spelen. Vaak misselijk, kramp, scherpe pijn en m'n darmen deden daar lekker in mee. Ik dacht dat het wel over zou gaan, dus heb er verder niet meer zoveel aandacht aan geschonken. Ik ben toen gestopt met vlees en zuivel eten, omdat dat soort voedingsmiddelen alles erger leken te maken.

Inmiddels is het bijna 2013 en het wordt alleen maar erger. Ik heb geprobeerd wat geitenkaas te eten en afentoe een paar hapjes vlees, maar alleen de gedachte eraan maakt me misselijk, ook raakte m'n maag er nog erger door van slag.
Na het eten ben ik standaard misselijk en daar hoort ook scherpe pijn/kramp in m'n maag en darmen bij.

Het is nu zo erg dat ik geen trek meer heb in eten. Waar ik eerst watertandend door het leven ging, daar is niets meer van over. Ik moet mezelf forceren om te eten, met de wetenschap dat ik daarna kotsmisselijk op de bank moet liggen.
Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst normale ontlasting heb gehad, het is altijd slap en (lekker detail) het stinkt vaak ontzettend, het heeft vaak een hele chemische geur.

Ik eet verder ontzettend gezond en ik ben heel erg actief. Doordat ik veel minder eet kan ik niet meer sporten, ik heb er gewoon geen energie voor. Ik neem elke dag een voedingssupplement, zodat ik niet zo snel tekorten op loop.

Het gekke is dat m'n gewicht hetzelfde blijft, ik val niet af en ik kom niet aan.

In het nieuwe jaar zal ik naar de HA gaan, maar ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit probleem :)

Talisa

Re: Maag-darm problemen en pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:21

Klinkt een beetje als een glutenallergie..

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:29

laat je ontlasting onderzoeken op dientamoebe fragilis, heb dat ook gehad had de zelfde problemen als jouw, dit is een ontlastingstest waarbij je 3 dagen een monster noet verzamelen, meldt dat er wel bij bij je ha anders krijg je een standaard test mee en daarmee is het niet altijd te vinden.

tevens kan glutenvrij eten wel helpen bij het tot rust brengen van je darmen dat heb ik toen ook een aantal tijd gedaan, kan nu weer alless eten zonder problemen en heb weer normale ontlasting

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:32

ik heb ook altijd heel last van mijn darmen vooral na het avond eten (maakt niet uit, warm of koud)
wat bij mij heel erg helpt is een glaasje warm water drinken. gewoon kopje thee zetten zonder een zakje. het is even wennen maar bij mij helpt dat echt erg goed.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:48

Klinkt toch wel als een voedsel intolerantie. Maar uitvinden waarvoor kan vrij lastig zijn.
Zelf zou ik in de alternatieve hoek gaan zoeken maar daar moet je maar net voor open staan.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:33

Ligt misschien beetje voor de hand, maar ik raad je toch echt aan om snel naar de dokter te gaan. Je moet zuinig zijn op je darmen want zonder kun je niet. Afgelopen zomer ben ik flink ziek geweest met buikkrampen, diarree, geen honger en regelmatig overgeven. Hier is uiteindelijk de ziekte van Crohn uitgekomen. Ik zeg niet dat dit bij jou ook het geval is, maar ik weet wel hoe rot het is om met darmproblemen te lopen. Probeer wel echt te blijven eten, want hoe meer je afvalt en verzwakt, hoe langer het duurt voordat je er weer bovenop bent.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:11

ik ben het met Nanna eens. Ik heb 6 jaar geleden veel te lang rond gelopen met zulke klachten 5 maanden ong. Werd met spoed opgenomen en bleek ook de ziekte van Crohn te hebben. Nu hoeft dit in jou geval niet zo te zijn maar zou er echt wel even naar laten kijken, bloedonderzoek laten doen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:46

Bedankt voor alle tips en adviezen :)

Ik ben er achter gekomen waar m'n maagpijn vandaan kwam: ik kauwde niet genoeg :') Ik word wel nog steeds naar van vlees en m'n darmproblemen heb ik al jaren, dus die blijven ook.

Wat ik van m'n HA heb begrepen, jaren geleden, is dat ze alleen darmonderzoek doen als er bloed in de stoelgang zit? Of is dat inmiddels veranderd? Hij zei dat ik gewoon een prikkelbare darm heb.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:53

Ik heb precies hetzelfde, maar de trigger was reisziekte in Egypte. Zodoende na diverse probeersels van HA, naar MDLarts gestuurd. Nu al verschillende medicijnen gehad (bacterie/parasiet/weetikveelwat op getest) kwam wel wat uit maar nog steeds problemen. Merk zelf ook dat glutenvrij iets beter gaat.
Eet al ruim een jaar geen brood meer bijv. Daar kreeg ik gelijk last van :+