half jaar lang last. Nu operatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pinkeltje

half jaar lang last. Nu operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 22:15

Sorry al dit hier niet goed staat...

Een half jaar lang begon alle ''ellende''

Ik was naar Movie park geweest met school het was geweldig 3x in de vrije val geweest !!! niks bijzonders natuurlijk maar waarschijnlijk is de vrije val de oorzaak van al een half jaar lang buikpijn.

De dag na Movie park krijg ik ontiegelijk veel buikpijn. Mijn ouders dachten aan menstruatie buikpijn dus gewoon even iets in nemen en negeren.
Maar begin van de middag had ik opeens urine verlies dus toch maar ff naar de huisarts bellen om te kijken of ik een blaasontsteking had.
Wij dus naar de huisarts met gewoon de gedachte dat we na een uurtje of 2 weer lekker thuis op de bank zaten.
Maar dit liep even anders dan gepland.
Huisarts me nagekeken en maar toen kwam ze opeens met de opmerking : de plek waar je pijn hebt is de plek van de blinde darm dus ik denk dat je een blinde darm ontsteking hebt. Ik stuur je dus door naar de 1 ste hulp.
Wij dus hup naar de 1ste hulp toe.
Daar allemaal testen gedaan maar ze konden geen ontstekings waarde vinden ( zie je in urine ofzo ).
Toen is er een echo gemaakt waar niks op te vinden was.
Nouw dat verhaal werd dus de volgende dag herhaald.
We moesten op de 1ste hulp komen voor controle want misschien was de buikpijn wel weg.
Maar dus hebben we 2 dagen achter elkaar daar heel wat uurtjes doorgebracht.
Maar niks gevonden.

Toen moesten we maar bellen als het echt niet ging. Dan zou ik naar de kinderarts gaan.
3 dagen later weer gebeld en hup gelijk naar de kinderarts.
Dit ging zo 2 maand door.
Afspraak maken met de kinderarts maar ging het niet meer dan moesten we bellen en werden we zo snel mogelijk weer in gepland.

Ik ging toen op kamp met mijn school maar moest voor het kamp naar het ziekenhuis voor weer controle en nakijken enz.
Toen heeft mijn kinderarts gezegd dat ze mij wouden houden dus dat ik sowieso 2 nachten bleef slapen.
Nou daar ging mijn kamp waar ik me al het hele schooljaar op had verheugd maar misschien zouden ze nu de oorzaak vinden van al mijn buikpijn.

Ze hebben echt van alles geprobeerd.

Verstopte darmen en dat ik daar zoveel last van had. geen verschil toen dit verholpen was
Misschien een zenuw die klem zat wat normaal alleen na operaties voor kwam maar ben nog nooit geopereerd. Ze hebben toen 2 keer de zenuw plat gespoten 2de keer hielp iets.
Ze hebben nog veel meer dingen gedaan maar weet het allemaal niet meer haha.

Ik heb totaal 1 week in het ziekenhuis gelegen. Toen hebben hun gezegd dat ze niks meer konden doen dus ik naar huis kon.
Hier werden mij ouders best pissig om.
Al zo lang had ik pijn en dan nu gewoon zeggen ja wij kunnen niks meer doen toedels??
Ik ben toen toch doorgestuurd naar een ander ziekenhuis en heb daar 3 dagen gelegen.
Ben elke dag nagekeken door een fysiotherapeut.
Die heeft toen bevestigd dat ik een gescheurde buikspier had.
Afbeelding waar de streepjes staan die spier. ( spier is 1 cm breed en ik heb hem 1.4 cm gescheurd dus schuin doormidden )

Er is ondertussen een echo gemaakt en er zit ontiegelijk veel littekenweefsel waar ik dus veel last van heb.
Ik heb speciaal tape op mijn buik dat helpt maar ik blijf veel pijn houden.
Nu heb ik vandaag een mri scan gehad en gaat deze week een trauma arts na mij kijken.
Ik word dan geopereerd als de trauma arts denkt dat dit zal helpen. ( mijn 2de kinderarts denkt dat het misschien wel zal helpen)
De spier word dan weer door gesneden en weer aan elkaar gemaakt maar dit word dan een net litteken en zal er minder littekenweefsel komen.

Denkt de trauma arts dat een operatie niks zal uitmaken dan word hij elke keer platgespoten tot dat de spier en alles helemaal is genezen dus ik zonder verdoving weer door het leven kan.
En weer 2/3 keer per week kan schaatsen en vaak kan paardrijden en gewoon niet meer afhankelijk ben door de spier.

Duimen jullie mee op een goede beslissing??

Respect als je het helemaal gelezen hebt!!

sandyjorgen

Re: half jaar lang last. Nu operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:39

fijn dat ze wel hebben gevonden wat het nou is.
ik duim dat het goed voor je uitpakt en je voorspoedig geneest.
:(:) sterkte.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:04

HK -> MW

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:59

Goed dat je aan hebt gehouden en fijn dat je nu weet wat het is. Sterkte ermee.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:26

Hopelijk is dat de oorzaak!
Ik heb soms ook heel veel buikpijn, de pijn schiet soms tot achter in mijn rug waardoor ik gewoon niet meer lopen kan. Bij mij hebben ze PDS geconstateerd.

Helaas is er bij mij niks tegen te doen, maar gelukkig heb ik niet altijd maar wel meerdere malen op een dag.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:23

hopelijk is dat de oorzaak :j
ik hoob dat ze het snel kunnen cerhelpen..
omdat ik weet dat e er soms veel last van hebt :j
sterkte meid xx

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 14:10

Ik krijg eind januarie een pijnstillerprik die mijn hele spier onder spuit met alleen maar pijnstiller. Hierdoor moet ik dan een maand ong geen last hebben.
Hopen hope.