Dokters of assistentes die me gerust kunnen stellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Dokters of assistentes die me gerust kunnen stellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 16:25

Ik heb net een telefoontje van de dokter gekregen met een beetje vervelend nieuws..

Ik ben nu voor de 3e keer in 2 maand tijd ziek, en heb na de 2e keer ziek zijn een vitamineboost gekregen van de apotheek.. En toen ik woensdag de laatste tablet innam werd ik weeeeer ziek..
En ben ik dus gister uiteindelijk maar naar de dokter gegaan.. En mn verhaal verteld..

Hij vond het een beetje vreemd omdat ik eigenlijk nooit ziek ben, dus hij wou graag dat ik even bloed ging prikken. Dus dit heb ik gelijk gedaan. 4 buisjes afgenomen, en ik zou volgende week de uitslag krijgen.
Maar nu belde hij dus net op met het volgende:

Uitslag was al binnen, en hij maakte zich toch een beetje zorgen.. Mn witte bloedlichaampjes waren te hoog.. Veelste hoog.. Zo hoog dat hij het niet helemaal vertrouwde en contact had gezocht met de internist van het ziekenhuis.
Die vond het niet zorgwekkend hoog (gelukkig)
Maar toch vertrouwde de dokter het niet helemaal.. Hij dacht dat ik nu een infectie ergens heb in mn lichaam.. En nu wil hij dat ik over 2 weken opnieuw kom bloedprikken. Want als het idd een infectie is, dan moeten de witte bloedcellen een stuk gedaald zijn.

Hier kwam het eigenlijk op neer.. Maar toch maak ik me ergens zorgen.. Zoals ik zei: Ik heb nooooit wat.. En nu ineens dit... Zou het idd een ontsteking kunnen zijn? En dus eigenlijk een onschuldig iets? Of zou er toch wat anders aan de hand zijn??

Hopenlijk kan iemand me helpen :)

Rindin

Re: Dokters of assistentes die me gerust kunnen stellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:28

Wat je in zo'n geval vooral niet moet doen, is informatie inwinnen via internet. Geruststelling zul je niet vinden en niemand kan via internet zeggen of je je wel of geen zorgen moet maken.

Je staat onder controle, meer dan dat heb je niet nodig. Doe rustig aan, zoek afleiding en laat over 2 weken je bloed weer prikken :) Sterkte!

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:33

Mee eens wat Rindin al zegt.
Witte bloedcellen zijn vaak verhoogd bij een actieve infectie, maar kan ook andere oorzaken hebben. Infectie is meest waarschijnlijk. Huisarts heeft al informatie ingewonnen bij internist, en vervolg is afgesproken. Zou dit rustig afwachten en als je klachten veranderen even vervroegd contact opnemen met je huisarts.
(ben zelf arts, maar heb natuurlijk geen gegevens over jou medische status)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:36

Als je je zoveel zorgen maakt zou ik een afspraak maken bij de huisarts zodat hij je goed alles kan uitleggen. Maar bij een infectie kunnen ze zomaar omhoog schieten, dus probeer rustig af te wachten!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:42

Ga niet teveel zoeken op internet, want vaak kom je daar alleen de slechtste verhalen tegen...

Maar op wat voor manierben je 2x ziek geweest?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 16:50

Op internet zoeken wil ik ook liever niet.. Vandaar dat ik het hier vraag..

Eerste keer was het meer echt heel erg verkouden en hoofdpijn.
Tweede keer een ontzettend zere keel en hierna ook weer verkouden en in de nachten verhoging.
En nu eigenlijk hetzelfde als de tweede keer maar dan net weer een schepje er bij bovenop..

P.s. Heb ook sinds tijdje stress erbij.. Weet niet of dit ook er wat mee te maken kan hebben.

Edit: Spelfout en wat toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Naamloos1 op 21-12-12 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:52

Bij een simpele griep zijn je witte bloedcellen ook al flink verhoogd. Dus het kan prima zijndat dat nog in je lichaam zit omdat je net ziek bent geweest.
Hebben ze naast de hoge witte bloedcellen niets anders gevonden? Zou me iig niet te veel zorgen maken en rustig de 2e keer prikken afwachten.
Wel fijn dat je een HA hebt die door durft te pakken trouwens!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:53

Als je je echt zorgen maakt zou ik contact opnemen met je huisarts. Wij weten je medische gegevens niet, dus kunnen daar ook geen zinnige opmerking over maken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:55

Naamloos1 schreef:
Op internet zoeken wil ik ook liever niet.
P.s. Heb ook sinds tijdje stress erbij.. Weet niet of dit ook er wat mee te maken kan hebben.

Edit: Spelfout en wat toegevoegd.

Dit is het internet ;) .
En ja, stress kan zéker je weerstand verminderen met als gevolg een of andere infectie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:00

Verkoudheid, keelontsteking etc kunnen er makkelijk voor zorgen dat je witte bloedlichaampjes verhoogd zijn.
Maar als je d'r erg over in zit maandag even de ha bellen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:02

Inderdaad, niet te druk maken, momenteel heerst er een hardnekkig griepvirus, ik ken al verschillende mensen die weken af en aan ziek zijn en vooral ook erg moe zijn.
Gewoon gezond eten, elke dag even in de frisse buitenlucht wandelen en goed slapen.
En gewoon tweede bloedonderzoek afwachten ')

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 19:12

Bedankt voor jullie reacties.. Doet me wel een beetje goed!