niet serieus genomen worden door internist(en)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

niet serieus genomen worden door internist(en)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 04:32

ik loop al sinds oktober 2010 met hele vervelende klachten en het worden er steeds meer.
alles begon met opgezette klieren, heel erg moe, misselijk, geen geluid/muziek om me heen kunnen hebben(dat deed heel zeer in me hoofd maar dan weer geen hoofdpijn, de pijn is eigenlijk niet uit te leggen) en kan niet tegen licht. als ik in de auto zit en er komt een auto tegemoet dan moet ik gewoon wegkijken omdat het hele pijnlijke steken in me hoofd veroorzaakt. ik heb goeie dagen, maar ook hele slechte dagen. dagen dat ik het liefst me bed niet uit kom. naar de wc gaan of wat te eten/drinken pakken is nog te veel moeite.

zo gaat het al 2jaar. van huisarts naar bloed afgeven naar internist. maar niemand kan iets vinden. ik ben eigenlijk op vanalles al getest. ik ben 2x bij een internist hier in het ziekenhuis geweest maar deze mensen keken naar de uitslagen van mijn bloed en niet naar mij zelf.

ik ben 2x op de eerste hulp beland met koorts aanvallen (van 35,voor mij normaal binnen een uur naar 40 en weer terug) daarbij had ik gruwelijk buikpijn en ben door scans gegaan, echo's gemaakt maar niemand kon er wat op vinden, conclusie, ga maar naar huis. gelukkig wonen mijn ouders op 5minuten afstand van het ziekenhuis maar die 5 minuten was haast niet te doen.

nu heb ik weer klachten erbij. ik heb vaak pijn op me borst met steken door me linkerarm. mijn hart gaat dan als een dolle tekeer. dus ik weer naar de huisarts en het uitgelegd. op dit moment heb ik dus weer veel opgezette klieren in mijn hals, oksel en liezen. de huisarts heeft me dus weer door gestuurd naar het ziekenhuis. ik zit te wachten op een ''spoed'' oproep (duurd al 9werkdagen). ik heb al gebeld waar me oproep blijft omdat ik bang ben dat zo weer de klieren weg zijn en dat ze dus weer niks kunnen vinden. maar door de feestdagen kan dit dus niet sneller. ik heb de assistente uitgelegd wat er aan de hand is. ze zou overleggen met een arts en ik moest met een uur terug bellen. ik kreeg het antwoord dat de internist mijn dossier had nagekeken en mijn klachten niet serieus neemt! ondanks dat ik nieuwe en nog vervelendere klachten heb, willen ze me niet helpen. ik heb dus gevraagd welke internist dit gezegt had en daar kreeg ik een naam van. mijn afspraak gaat dus nog wel komen, ergens volgend jaar, bij een andere internist.

ik snap best dat het druk is vanwege de feestdagen en dat er meer mensen ''ziek'' zijn, maar om iemand dus niet te (willen)zien en dan zn uitspraak te doen.....

ik ben verschrikkelijk boos. ik wil mijn leven terug. ik wil weer normaal kunnen stappen, muziek luisteren, auto rijden en me goed voelen.

weet iemand een instantie waar ik nu wel terrecht kan. een klacht indienen over deze internist zou kunnen, maarjah wat levert het mij op. waarschijnlijk helemaal niks....

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:13

Wat vervelend dat ze niet kunnen ontdekken wat er aan de hand is. Zit het probleem misschien dieper? Een allergie? Verschijnselen van een burnout?
Sterkte iig

Veulen84

Re: niet serieus genomen worden door internist(en)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:45

Heb je al met je huisarts gebeld? Hij kan misschien een afspraak voor je regelen in een ander ziekenhuis. Kan hij niks. Probeer het dan eens bij je zorgverzekeraar. Die hebben ook nogal wat touwtjes om aan te trekken. 3 weken wachten voor een spoedoproep is onzinnig.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:47

Zou dit niet iets zijn voor een neuroloog? Is er al getest op Lyme? MRI hersenen gemaakt?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:51

Het zou best eens Lyme kunnen zijn, dat is via het ZH bijna niet te diagnosticeren en als het wel gedaan wordt, laat de behandeling vaak ook nog te wensen over.

Je zou een test kunnen aanvragen in Weert of in Keulen, wordt helaas niet vergoed door de zorgverzekering, maar die uitslagen zijn tenminste betrouwbaar. Ik zou dan de PCR/DNA bloedkweek aanvragen.
Ik vond een soortgelijk verhaal op lymenet:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3453
Let wel: Lyme heeft zoveel verschillende symptomen, dat bijna iedereen die ziek is het wel kan hebben. Je hebt dus echt een bloedkweek nodig (is iets anders als een bloedtest) om vast te stellen dat je Lyme hebt.

Maak ook eens een lijst met echt AL je klachten, ook de kleine die af en toe voorbij komen, maar houdt ook duidelijk welke het meest voorkomend/aanhoudend zijn. Vaak vergeet je een aantal klachten of word je wat je klachtenbeeld betreft onduidelijk.

Verder verschilt het per dokter, maar ook hoe je zelf bent. Als jij hopeloos een potje moet gaan janken in de behandelkamer zodat de internist een keer goed kijkt, dan doe dat maar. Of een keer flink boos worden idem. Laat ze maar weten dat je er écht mee zit en de wanhoop nabij bent.

Heel veel sterkte

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:33

Ben je al getest op pfeiffer? Als dat wordt verwaarloost kan je lichaam ook hele gekke dingen gaan doen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:34

Ik zou een second opinion aanvragen, zit je hier in Apeldoorn bij het Gelre? Daar heb ik namelijk ook geen goede ervaringen mee :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:49

Vraag om een antibioticakuur van minimaal twee weken docicycline, twee keer 100 mg per dag. Word je veel zieker de eerste drie dagen en knap je daarna op dan is het bijna zeker een lymeinfectie.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:52

Wat je ook kunt doen, is contact opnemen met je zorgverzekeraar en hen de situatie uitleggen, ze kunnen je helpen de goeie arts te vinden.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:01

Ik dacht eigenlijk ook direct aan Lyme, als daar nog geen kweek van genomen is zou ik dat zeker laten doen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:09

bigone schreef:
Vraag om een antibioticakuur van minimaal twee weken docicycline, twee keer 100 mg per dag. Word je veel zieker de eerste drie dagen en knap je daarna op dan is het bijna zeker een lymeinfectie.

Ik denk niet dat ze zonder diagnose 2 weken of langer antibiotica gaan geven. Als ze zich op Lyme wilt laten testen zou ze eens naar die link hierboven moeten kijken idd. Maar net als wat een voorganger al zegt zijn de klachten zo divers dat iedereen met wat klachten zich hier al snel in kan herkennen. Ik zou dan ook eerst de uitslagen van de test afwachten.

Ik zou ook het consult bij de andere internist afwachten. Misschien stuurt die je door. Maar als er uit bloeduitslagen, scans en echo's niets uitkomt moet je misschien eens in een andere hoek gaan zoeken. Klinkt misschien raar, maar wie weet heb je baad bij een osteopaat? Heb je veel stress, ben je gespannen?
Ik wil hiermee niet zeggen dat je je klachten verzint, maar soms kun je in een negatieve spiraal belanden. Je bent dan soms zo gefocust op 'nieuwe' symptomen en door je je erop te concentreren kunnen de klachten verergeren. Ik merk dat als ik gespannen ben ik snel hoofdpijn heb en erg gevoelig ben voor meerdere geluiden door elkaar en licht. Ik kan dit dan ook slecht verdragen en ga erg knijpen met mijn ogen. Door even een moment te ontspannen en mijn ogen te ontspannen voel ik me al snel beter. En bijv. door een relatief simpele hyperventilatie kun je je al verschrikkelijk slecht voelen.

Nogmaals, ik twijfel niet aan je verhaal. Het kan zeker zijn dat je klachten veroorzaakt worden door iets medisch, maar probeer je er ook op voor te bereiden dat je te horen kunt krijgen dat je klachten worden veroorzaakt door iets psychisch. Vandaar dat het misschien geen kwaad kan iets verder te kijken naar bijv. een osteopaat bijv.

Succes en ik hoop dat je je snel beter zult voelen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:54

ik had om 1 of andere reden een stipje op het topic geplaatst, waarom weet ik niet, lyme kwam niet meteen bij me op. Mijn moeder heeft namelijk ook lyme en heeft toch heel andere symptomen gehad. Vooral de vermoeidheid was bij mijn moeder vreselijk. Ze was letterlijk op en kon amper trap lopen, dit werd kruipend gedaan. En zelfs toen werd het nog bestempeld als een burn out... De HA vond het niet nodig om op lyme te testen want ze had gewoon een burn out, punt. uiteindelijk na aandringen van mijn pa is er toch een bloedonderzoek gedaan en er kwam dus lyme+pfeiffer uit...

Maar het klopt helemaal dat lyme vele symptomen heeft, ik zou gewoon voor de zekerheid je bloed laten onderzoeken hierop. Mijn moeder ging naar de prive kliniek in Amsterdam

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:23

Ik heb helaas veel ervaring met lyme, bijna een famililid de vernieling in zien gaan. Gelukkig was er na twee jaar toch een arts die antibiotica voorschreef, helemaal hersteld. Geen enkel uitslag positief op lyme behalve uit Weert maar daar word in de zorg niets mee gedaan.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 23:58

toevallig kreeg ik vandaag eindelijk de brief binne. 16 januari mocht ik komen. ik heb dus gebeld en het verhaal uitgelegd, nu mag ik 4 januari toch komen. wel raar, die mevrouw die ik van de week sprak die kon mij er niet tussen plaatsen, nu leg ik het verhaal nog een keer uit en kan het opeens wel.

@sassol: ik ben idd al meerdere keren op Lyme getest, maar dit was elke keer negatief. ik ga zo even je link bekijken, dankje!

@chocobroodje: ik heb pfeifer op mijn 15e (al) gehad

@Jezzie: idd apeldoorn gelre :( ik ben ook een x bij het mcv (als ik het goed heb) bij het station geweest maar ook daar werd me de deur gewezen.

@bigone: oh dat is nog een goeie tip van je. dan maar eerst zieker worden als het daarna op knapt en vooral iets uit komt. ik schrijf het even op. dankje!

@delphi: mijn klachten zijn begonnen 2 weken na een vakantie. je zou zeggen relaxt, ontspannen enz. ze dachten idd ook dat het eerst psygisch was omdat ze niks konden vinden. totdat ik in het ziekenhuis terrecht kwam. mijn huisarts heeft toen ook excusses gemaakt naar mij toe. maar ik naar een osteopaat gaan kan natuurlijk ook een goeie optie zijn. dankje!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:25

Waar ben je geweest op vakantie?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 00:49

Nederland, Texel

(ga regelmatig naar het buitenland. ben ingeint, even uit me hoofd voor hepatitus AenB, gele koort, dolle hond uhm en nog 1 maar dat weet ik zo ff niet

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:03

Hoop dat de internist iets voor je kan betekenen. Ik vind sowieso dat de nederlandse gezondheidszorg soms te wensen over laat. Mocht het je in NL dus niet lukken, heb je in Duitsland misschien meer succes. Die zijn toch verder met een hoop dingen.