Liever jeuk of liever pijn??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liever jeuk of liever pijn?

Liever jeuk!
50 (16%)
Liever pijn!
227 (75%)
Geen idee..
25 (8%)

Totaal aantal stemmen: 302

KikixH

Liever jeuk of liever pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 22:42

Tja, misschien een beetje een rare vraag maar ik had het er vandaag over met iemand of je nou liever jeuk hebt of liever pijn? Mijn reactie was meteen: liever pijn, van jeuk word je gek. Maar ik begon later een beetje te denken en nu wil ik dus wel andere meningen horen.. :) En tuurlijk wil je het eigenlijk allebei niet haha... :+

Dus... Heb je liever jeuk of liever pijn? En waarom?

Alvast bedankt :P

weet niet of het hier goed staat btw?
Laatst bijgewerkt door KikixH op 19-12-12 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KM_Ris

Re: Liever jeuk of liever pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:43

Ligt eraan hoe erg?
maar ik denk ook t liefste pijn, precies om dezelfde reden als jij :+

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:43

Pijn! Ik kan echt niet tegen jeuk ik krab mezelf gewoon open en dan heb ik ook pijn, dus neemmaar direct pijn :D

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:45

Ik roep altijd als ik weer eens niet kan slapen vanwege de jeuk van m'n allergie.. doe mij maar pijn! Maar dan met het idee van; tegen de meeste pijn is wat te doen :P Of misschien pure frustratie op dat moment. En van echte jeuk krijg ik altijd pijn, want ik krab alles tot bloedens toe open :j

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 22:45

Haha ja precies ik dacht ook al, beter pijn... ben benieuwd of iemand jeuk liever wilt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:46

Jeuk, maar het ligt er wel aan wat voor pijn. De pijn die ik nu heb zou ik heel graag willen inruilen voor jeuk. Daar zijn namelijk geen pijnstillers voor, tenminste, die slaan niet aan.

pluisje88

Ik heb zelf eczeem, dus altijd jeuk. En ja ik heb liever pijn. 24 uur per dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar, vanaf je geboorte tot je dood jeuk maakt je gek.

Menden die geen eczeem oid hebben kunnen het zich niet voorstellen maar deze jeuk is niet gewoon maar jeuk. Het zegt op zich genoeg dat je vrijwillig krabt totdat er amper meer huid op zit en alles bloedt. Soms wordt ik gewoon helemaal panisch en zit ik bijna te janken omdat je gewoon echt niet meer weet wat je moet.

Ik kies zeker voor pijn

Chocopasta

Pijn!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:47

Pijn... Als je weet wat echte jeuk is dan denk ik dat het niet zo moeilijk is :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:47

Liever pijn!
Ik heb een mega pijngrens en het zou dus theoretisch gezien wel ver moeten gaan wil het niet meer draagbaar zijn..
Jeuk daarintegen, heb ik direct last van en krab net zolang door tot mijn huid open ligt en lelijk word, weer meer littekens erbij.

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:48

Pijn, sowieso. Ik raak er sneller aan gewend dan aan jeuk en irriteert me een stuk minder. Als ik ergens jeuk heb krab ik het meestal open, over het algemeen wel per ongeluk. Alleen als ik echt geen idee heb waarom ik pijn heb irriteer ik me er aan, voor de rest kan het me bitter weinig schelen.

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 22:48

Ik had deze zomer iets gegeten waar ik blijkbaar allergisch voor was en ook nog zonneallergie.. ik heb echt lopen janken hoor... :P maar het jeukte zo erg dat ik vanzelf ging denken dat het pijn deed... denk dat jeuk toch ook wel met hoe je er over denkt te maken heeft. als je bijvoorbeeld denkt o joh jeuk, boeien! is het heel wat anders dan aaah ik word gek! :+

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:49

Pijn. Ze zeggen niet voor niks jeuk is erger dan pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:49

saskiakefie schreef:
Pijn... Als je weet wat echte jeuk is dan denk ik dat het niet zo moeilijk is :P

Maar ik denk ook dat als je weet wat echte pijn is, dat het dan ook niet zo moeilijk is. :P
Het ligt er dus aan hoe erg de pijn is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:50

pluisje88 schreef:
Ik heb zelf eczeem, dus altijd jeuk. En ja ik heb liever pijn. 24 uur per dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar, vanaf je geboorte tot je dood jeuk maakt je gek.

Menden die geen eczeem oid hebben kunnen het zich niet voorstellen maar deze jeuk is niet gewoon maar jeuk. Het zegt op zich genoeg dat je vrijwillig krabt totdat er amper meer huid op zit en alles bloedt. Soms wordt ik gewoon helemaal panisch en zit ik bijna te janken omdat je gewoon echt niet meer weet wat je moet.

Ik kies zeker voor pijn

ooh dit herken ik zo. heb inmiddels goeie zalf en ben wat volwassener geworden (en door de hormonen minder exceem of zo). maar inderdaad. wat werd ik gek. ik pakte me dan helemaal in zodat ik niet kon jeuken aarggg

wat betreft jeuk of pijn.. ik weet het niet. heb dus ook exceem en wordt wel eens gek van het jeuken. maar pijn als het niet overgaat.. al je migraine of zo hebt en geen pijnstillers die aanslaan.. dan maar jeuk.

verder heb ik hetzelfde wel eens gedacht met buikpijn of hoofdpijn. was vroeger altijd misselijk en buikpijn als ik ongi moest worden.. dacht ik altijd.. bleeghf doe me nou maar hoofdpijn. nu heb ik vaak last van hoofdpijn.. dan denk wat irritant (maar nog wel beter als buikpijn, want als je dan moet overgeven geeft zo´n bende)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:50

Dat weet ik :j haha

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:51

Op een gegeven moment kun je het niet meer ontwijken. Ik denk ook vaak ach boeie maar soms is het zo erg dat alles rood, opgezet en ontstoken is en elke beweging voelt alsof je uit je vel knapt. Daarbij nog de erge jeuk... Tja geloof niet dat er dan nog veel weg te wuiven valt ;)

Joltsje

jeuk is leuk, pijn is fijn :P

Katyatje

Mijn eerste gedacht zegt ook pijn. Al kan ik eigenlijk niet echt zeggen waarom. Misschien omdat jeuk echt zo'n vervelend kriebelend gevoel is.

pluisje88

En bloed is goed! ;)

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 22:51

Joltsje schreef:
jeuk is leuk, pijn is fijn :P

theoretisch gezien :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:52

Pijn denk ik, ik heb last van een blijvend terug komende jeuk tussen mijn kleine teen en die er naast (allebei de kanten). En dat is vreselijk, ik krab me daar ook vrijwillig echt open.... ik mag er dan opsmeren of doen wat ik wil het brand gewoon van de jeuk (vreselijk!!!).

Aan de andere kant is kloppende pijn ook niet bepaald aangenaam.

*mensen post een trager, kreeg amper mijn post er tussen :')
Laatst bijgewerkt door Lori op 19-12-12 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Lastig geval dus :)).

xLauLaUx

KikixH schreef:
Ik had deze zomer iets gegeten waar ik blijkbaar allergisch voor was en ook nog zonneallergie.. ik heb echt lopen janken hoor... :P maar het jeukte zo erg dat ik vanzelf ging denken dat het pijn deed... denk dat jeuk toch ook wel met hoe je er over denkt te maken heeft. als je bijvoorbeeld denkt o joh jeuk, boeien! is het heel wat anders dan aaah ik word gek! :+

Mijn zusje heeft ook zonneallergie, met haar speciale crème en pilletjes is het prima uit te houden, maar voor we wisten wat het was had ze steeds enorme jeuk, wat later omging naar pijn en jeuk tegelijk (kriebels en dan pijnsteken).

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 22:53

daarom poste ik dit topic dus ook, want heel veel mensen weten het eigenlijk wel maar twijfelen dan toch :P