Ik heb alweer keelontsteking, ik heb dit heel vaak in het jaar, soms zelfs midden in de zomer. Word er helemaal moe van! Daarbij ben ik nu ook verkouden... en sliep afgelopen nacht ontzettend slecht (ik slaap normaal ontzettend goed en word nooit wakker).
Wat slikken jullie bij keelpijn/keelontsteking? Ik slik nu Mucoangin, dit is het sterkste wat ze verkopen bij de drogist maar dit werkt niet helemaal zoals het hoort en mijn tong verdoofd ervan, ga denk vanavond strepsils kopen, is wel licht maar beter iets dan niets.
En wat doen jullie nog meer bij slecht slapen en verkoudheid??
Alle tips zijn welkom! Er zijn vast wel tips want volgens mij is half nederland verkouden!!
Bah, rottig, ik heb het ook... Vreselijke keelpijn, opgezette rechter amandel, witte plekken in mn keel... Er is niet zoveel aan te doen. Strepsils etc geloof ik ook niet zo in, ik neem net zo lief een zout dropje om op te zuigen. Thee met honing en veel blijven drinken om de boel goed door te spoelen. Slapen is idd een ramp, al ben ik wel doodop van het ziek zijn
Undefined
Geplaatst: 19-12-12 17:22
Heb je je amandelen nog? Daardoor had ik namelijk vaak keelontsteking en die zijn er toen uitgehaald. Wat ik zelf altijd wel even (tijdelijk) vind werken is een kopje thee! Sowieso ervoor zorgen dat je keel vochtig blijft dus ergens op sabbelen (kan ook gewoon een pepermuntje zijn) doe ik ook.
Ja ik heb mijn amandelen nog... mama zei ook al; misschien moeten ze er wel uit. Maar zit daar eigenlijk ook niet op te wachten...
Ik drink elke avond thee Ik ga wel gewoon naar school, is nog laatste weekje dus dan even goed nog volhouden!
Ik lag gisteravond om 10 uur in bed wou om half 11 gaan slapen en viel pas in slaap om 1 uur!! Ik had het warm maar ook koude rillingen maar las op een site (van A vogel ofzo) dat je in het begin van keelontsteking ook koorts kunt hebben. Heb nu geen last van koorts.
Undefined
Geplaatst: 19-12-12 17:27
Als de dokter zegt dat ze eruit mogen gewoon doen hoor! Heb daarna nooit meer keelontsteking gehad.
Maar het lijkt me zooo pijnlijk en hoorde dat mensen daarna moesten overgeven en daar ben ik heel bang voor haha.
Nu hebben ook een paar mensen die ik ken buikgriep (niet bij mij in huis), dus wil dat ook niet krijgen, heb nu ook wel buikpijn maar dat is iets anders haha.
Ben je al naar de dokter geweest??? Dat scheelt écht een hoop pijn en dan ben je er zo vanaf!
Amandelen eruit laten halen doet even zeer. Gebeurt onder narcorse, na het wakker worden ben je nog helemaal verdoofd en vaak mag je dezelfde dag al weer naar huis. Het kan daarna nog 1/2 dagen gevoelig zijn. Maar slik je een ibu'tje dan is het zo over. Echt een aanrader om te doen, ik had voordat mijn amandelen eruit gingen nóg meer last van mijn keel...
Undefined
Geplaatst: 19-12-12 17:33
Ik zie dat je 17 bent, toen mijn amandelen eruit werden gehaald was ik 16. Het is natuurlijk per persoon verschillend maar het is mij echt 100 procent meegevallen. Toen ik wakker werd uit de narcose voelde het alsof ik weer keelontsteking had, maar niet super pijnlijk. Dagen daarna is het vooral pijnlijk met eten enzo maar het ergste vond ik eigenlijk nog dat ik de dag erna redelijk misselijk was van de narcose, verder viel het me echt heel erg mee! Ik zou zeker even naar de dokter gaan en kijken of hij zegt dat het nodig is.
Mmm... misschien toch maar over na gaan denken... maar ben er wel bang voor...
Undefined
Geplaatst: 19-12-12 17:36
Nouja het is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik vond het echt niet erg die operatie en alles. Ik zou wel echt naar de dokter gaan want als je er echt veel last van hebt kan er ook nog een abces onder zitten, dat had ik toen ook. En met een antibioticakuur gaat het allemaal veel sneller.
Bij mij is het rare, als ik keelontsteking heb dan is het soms even minder en dan weer erger...
marimba
Geplaatst: 19-12-12 17:39
zo vaak keelonsteking was bij mij een teken dat ik het rustiger aan moest gaan doen, vroeger 5 x per jaar niets byzonders tegenwoordig eigenllijk nooit meer keelontstekinng. dus las vaker een pauze in voor jezelf
Vraag eens advies aan je huisarts, ik heb toen ik net zo oud was als jij ook een paar keer flinke Angina gehad. de huisarts zei toen dat het helemaal geen zin had om mijn amandelen eruit te laten halen omdat mijn keel/ nek mijn zwakke plek is, als je de amandelen eruit haalt kunnen die niet meer gaan ontsteken maar het gebied in je keel kan dat nog steeds. De tip van hierboven kun je je dan beter ter harte nemen inderdaad. Doe een stap terug en gun je lichaam wat meer rust.
ik had vorige week ook weer flinke keelpijn, ik heb die nieuwe strepfen gekocht, geloofde er niet zo in maar ach, daar zit een ontstekingsremmende werking in. en ik kan je vertellen, ze verlichten echt en ze werken ook nog eens een aantal uren.
Ik zit me denk ook veelste druk te maken, want een paar mensen hebben buikgriep en ik ben zo bang omdat te krijgen, dat ik mezelf alleen maar 'ziek' zit te praten. Ik ga vanavond toch die strepsils eens kopen...
Ik heb strepfen gekocht en honing voor in de thee en dropkeelpastilles.
De vorige keer mocht ik niet komen van de assistente toen ik keelontsteking had want ze konden er niets aan doen, toen had mama de telefoon overgenomen en toen mocht ik toch komen. Ik kijk het nog een paar dagen aan, mocht het niet overgaan of erger worden dan neem ik contact op met de HA.
Ja sommige assistentes... vertel mij wat. Ik heb er vorig jaar ook veel last van gehad.. was bij mij echt omdat mn weerstand te laag was. Dus aan de vitaminepillen geslagen en over!
als het een virus is kunnen ze er toch niks aan doen, als het ontstoken is kunnen ze antibiotica geven. dus begrijpelijk dat in de virustijd gezegd wordt, ziek maar uit