Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar wellicht herkent iemand iets in mijn verhaal en kan diegene mij wat tips geven. Ik heb sinds kort 's ochtends erge pijn in mijn benen. Ik zou de pijn bijna omschrijven als groeipijn. De pijn zit van halverwege mijn bovenbenen tot over mijn knieën tot halverwege mijn schenen. Vooral vlak boven mijn knieën veel pijn. De pijn is in beide benen precies gelijk. Het is niet elke ochtend en ook niet per definitie wanneer ik de dag daarvoor hardgelopen heb o.i.d. Stil blijven liggen is zo goed als onmogelijk, maar als ik weer in slaap val en ik word een uur later wakker is het weg. Overdag had ik nergens last van, tot vandaag. Vanaf vanmiddag heb ik dezelfde pijn, het is nu nog steeds duidelijk aanwezig. Lopen doet ook zeer.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, voordat ik ermee naar de HA ga?
Ik herken wel iets in je verhaal, mijn moeder heeft vergelijkbare klachten. Bij haar zitten er meerdere zenuwen beklemt en daar is ze jaren voor in therapie geweest, mensendieck en manuele therapie geloof ik. Ze doet nog steeds wat bewegingsoefeningen voor ze uit bed stapt en moet dan echt even op gang komen. Daarna gaat het wel weer en komt ze de dag aardig door, maar zodra ze s'avonds gaat zitten komt de pijn weer tevoorschijn. Ik hoor regelmatig van haar dat ze niet zo lekker heeft geslapen, vanwege ''onrustige'' benen. Maar het kan van alles zijn. Ik vraag me af of je klachten verminderen of verergeren bij weersverandering? Zijn je knieën of enkels dik? Ik zou toch even langs de HA gaan als ik jou was, al is het maar voor de zekerheid Sterkte ermee!
Liesje89
Geplaatst: 19-12-12 00:35
Ik heb dezelfde klachten als jij en ik heb artrose in m'n knieën.. Even naar laten kijken dus.
Wat ook vaak voorkomt bij jonge vrouwen is retropatelaire chondropathie oftewel de meisjesknie. Zoek maar eens op Google.
Ik heb hier ook last van, ik beschrijf het inderdaad ook als groeipijn en ook bij mij zit het rond mijn knieën, de artsen hebben niets kunnen vinden helaas dus daarbij kan ik je niet helpen. Ik heb het vooral als ik erg vermoeid ben, maar eigenlijk is er geen peil op te trekken. Soms word ik ermee wakker en trekt het gaandeweg weg, soms komt het pas later op de dag en duurt tot in naar bed ga. Ik ben hiervoor naar de neuroloog geweest en er is toen een EMG gemaakt. Hier is niets bijzonders uitgekomen dus er zit geen zenuw knel of iets dergelijks.