Fissura ani en nu aambeien :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Fissura ani en nu aambeien :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:12

Sinds een maand of 2 heb ik pijn bij de ontlasting, het voelde als scheurtjes en soms zat er helder bloed bij.
Harde ontlasting heb ik zo goed als nooit aangezien ik spastische darm heb. Het is dus 8 van de 10 keer diarree, maar zelfs daarbij kon het nog flink pijn doen en rauw aanvoelen.
Omdat het maar niet vanzelf over wilde gaan toch 2 weken terug maar de HA gebeld. Kreeg lidocaine-vaselinezalf voorgeschreven die ik zowel uitwendig als inwendig moest aanbrengen zodat de scheurtjes konden genezen.
Na en dag of 3 a 4 smeren werd het voor mijn gevoel alleen maar erger (misschien door die zalf??) en ben ik met de zalf gestopt. Het ging daarna al snel weer een stuk beter.
Echter heb ik sinds zaterdagavond een nare pijn net buiten de anus. Net even bekeken en het is een aambei :'( kan dit komen door het smeren met die zalf? Ik pers niet te hard en mijn ontlasting is dus eigenlijk altijd dun of zacht.
Moet ik nu de HA weer bellen, moet ik weer die lidocainezalf gaan smeren of is iets anders beter?
En kunnen ze zonder operatie ook weer weg gaan? Ben verdorie nog maar 27 en dan zit er al zo'n stom ding....

Majolen

Re: Fissura ani en nu aambeien :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:19

Dat is heel vervelend, heb hetzelfde meegemaakt. Hemoclin heeft bij mij goed geholpen, zowel tegen de aambei, pijn als jeuk. Bij de Huisarts ben ik nooit geweest... Ik wilde eerst zelf proberen het weg te krijgen, en dat is gelukt, gelukkig... Ik kom niet graag bij de Huisarts en daarvoor al helemaal niet.

Hemoclin, vind alleen het inbrengen vervelend :\

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:20

Hemoclin heb ik inderdaad al besteld, las al dat dat goed schijnt te helpen.
Hoop zo dat dat ding weer weggaat, het ziet er niet uit!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:06

Oooh meid, wat ontzettend klote. Genant en zo klote probleem.

Ik heb hier ook zoveel problemen mee gehad, met fissuren. Bij mij uitte zich het uiteindelijk in allerlei fistels. Pas toen zijn ze tot de oorzaak gekomen en nu heb ik al tijden geen last meer. Heb echter wel jaar thuisgezeten en 5 operaties gehad (was dus meer achterliggend dan die fissuren). Ik zou ff goed checken of die aambei echt een aambei is of een fistel uitgang (abces).

En even vragen of je isosorbidedinitraatvetcreme mag gaan smeren ipv lidocaine. En dan heeel trouw ieder uur smeren. Wat mij ook hielp was movicolon gaan gebruiken om je ontlasting soepel te houden. Lidocaine deed niks bij me.

Eén ding, loop er niet te lang mee rond! Als ik eerder naar een goede arts was geweest had me dat een hoop ellende bespaard.

Als je meer wilt weten PB me maar :)!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 18:59

Hoe zien fistels er uit dan?
Heb namelijk met de spiegel even gekeken en het ziet er wel echt uit als aambeien.
Mocht de gel die ik gehaald heb met een week nog niets doen ga ik even naar de huisarts. Denk dat het door die diarree komt, soms is het zo erg dat ik het persreflex niet kan stoppen en denk zelf dat het daar van komt.
Naar de wc gaan is nu wel een stuk minder pijnlijk dan er voor

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:12

Ik had ook aambeien , terwijl ik nooit hard perste. Wel moest ik elke dag en soms meerdere keren per dag , hard en zacht dus enigzins begrijpelijk :o . Maar echt super vervelend , de lidocaine kan je wel doorsmeren die kreeg ik er juist voor...