Hart en vaatziekten testen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Hart en vaatziekten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 13:11

Hoi,

Ik wil mezelf binnenkort laten testen op hart en vaatziekten, omdat iedereen (van mijn vader's kant) last heeft van hartproblemen.
M'n vader heeft al een paar keer in het ziekenhuis gelegen met hartritme stoornissen en is zelfs laatst in Zwolle behandelt voor een zware hartinfarct.
Ik maak mij hier best wel druk om, omdat mijn hart soms heel snel begint te kloppen, zonder dat ik iets aan inspanning doe op dat moment en soms lijkt het ook wel alsof mijn hart overslaat. Dit maakt mij soms bang, omdat ik weet dat ik het ook kan krijgen.

Nu ben ik ook eigenlijk benieuwd naar de testen die ze hiervoor allemaal doen.
Wie heeft hier ervaring mee?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:32

Ik heb zelf gehad nadat mijn vader onverwachts is overleden aan acute hartdood en - net als ik - een hartruis had. Ik heb standaard bij elke afspraak een ecg (hartfilmpje) en bloeddrukmeting gehad en verder een fietstest (om te kijken wat je hart doet bij inspanning), een hartecho (voor structurele afwijkingen) en een bloedonderzoek. Mijn hartruis blijkt onschuldig, ik hoef pas over een jaar of 15 weer op controle (of eerder als er iets verandert/ik klachten krijg). Goed dat je je laat onderzoeken, better safe than sorry!

Ramooontje

Re: Hart en vaatziekten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:42

Hoe kan je je laten onderzoeken?