Haaruitval...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

Haaruitval...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 18:20

Hallo bokkers,

Zoals de titel al zegt heb ik last van haaruitval. Vroeger had ik een hele bos haar, maar sinds 2/3 jaar is het erg aan het uitvallen en is het veel dunner geworden, ik ontdek zelfs kale plekken := De kapper zegt dat het normaal is op mijn leeftijd, maar nu al kale plekken lijkt me niet echt een goed teken.. (ben 16) Nu mijn vraag: wat kan ik er tegen doen? Ik eet gezond, beweeg genoeg, verf mijn haar niet, stijl en het niet en droog het met koude lucht. Als jullie tips hebben wat ik er tegen kan doen dan door ik die graag, maak me best ongerust dat ik straks nauwelijks nog wat over heb...

Schemerdier

Re: Haaruitval...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:21

ben je soms erg vermagerd? want dat kan ook haaruitval veroorzaken.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 18:43

Damned schreef:
ben je soms erg vermagerd? want dat kan ook haaruitval veroorzaken.

Nee, ben zeker niet dunner geworden, ik eet gewoon normaal, honger mezelf niet uit. Ik ben kwa gewicht volgens mij wel gezond, heb maat 36/38 en dat is met mijn lengte 1.66m wel normaal geloof ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:55

Kale plekken hoort zeker niet op jouw leeftijd, ga er eens mee naar je huisarts. Het kan toch een tekort aan bepaalde vitamines , mineralen zijn of een hormonaal probleem. Ook alopecia? behoort tot de opties maar dat is niet te hopen voor je. Gewoon gaan, dit is echt geen vreemde vraag voor een huisarts.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 20:30

bigone schreef:
Kale plekken hoort zeker niet op jouw leeftijd, ga er eens mee naar je huisarts. Het kan toch een tekort aan bepaalde vitamines , mineralen zijn of een hormonaal probleem. Ook alopecia? behoort tot de opties maar dat is niet te hopen voor je. Gewoon gaan, dit is echt geen vreemde vraag voor een huisarts.

O, nee, ik hoop niet dat het alopecia is := Misschien is een bezoek aan de huisarts geen slecht idee, zal het is met mijn ouders bespreken.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:32

Ik heb het ook! Komt door stress zegt m'n kapper/huisarts.