Maagzuur what to do?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Maagzuur what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:24

Pff om gek van te worden , maagzuur -O- . Vannacht werdt ik kotsmisselijk wakker met steken op mijn borst , pijn in mijn buik bij mijn maag en rugpijn -O- . Jippie het is weer zover , ik beneden paracetamol gehaald dat haalde voor de verandering niks uit. Ik tandenborstel gepakt en me laten kotsen , dat luchte op maar toen stak het weer en heb ik nog een keer gedaan. Toen ging de pijn eindelijk over nou veel minder ,v orige keer was vorige maand en elke maand is het raak. Kan dat van koolzuurhoudend spul komen (ik drink het nooit en nu een paar glazen cassis gehad...) of schrok ik teveel? Wordt er zo chagy van want ik voelde me alsof ik de pijp uitging en toch nog leefde :')

Morgen wil ik nog even langs de dokter , heb is nu de 4de maand op rij en dat k u t gevoel ben ik compleet klaar mee -O- . Wil gewoon dat er iets is wat helpt , rennies werken niet...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:27

melk helpt. Ik had letterlijk élke nacht last van maagzuur, werd kermend wakker van de pijn. Ik slik in elk geval nu Omeprazol en heb er nu vrijwel nooit meer last van. Het is wellicht symptoombestrijding maar ik kan weer slapen :P Omeprazol 40mg krijg je enkel op HA advies. slik het nu 2 jaar

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:29

Ja dat kan door koolzuur komen, ook door zuur, kruidig, vet eten en drinken. Kan ook door overgewicht komen.
Paracetamol helpt niet, beste kan je melk (of ander zuivelproduct) als je er last van hebt.
Naar de dokter gaan is sowieso verstandig, misschien is er wel iets anders aan de hand.

Grapjasjes12

Re: Maagzuur what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:34

Het kan door van alles komen, ik heb er zelf de sterkste Omeprazol voor :) Melk helpt voor even, maar uiteindelijk veroorzaakt het een hogere productie van maagzuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:44

Ik ben al 18 kilo afgevallen en voorheen nooit klachten , gister niet veel soeps gegeten (witte bonen in t saus , aardappels en vlees. S'middags bakje snert en tomatensoep , en wat droge worst en paar boterhammen)

Enige reden kan de cassis zijn in mijn ogen... Het is 4 maanden terug zo opeens komen opzetten..

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:45

Rennie nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:46

Die werken totaal niet :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:47

Brandend maagzuur is echt een heel rot gevoel, vooral als je wil slapen.. Heb je al eens geprobeerd om een droog stukje brood te eten? Of op een pepermuntje sabbelen? En anders zou ik eens een afspraak maken met je huisarts. Dat kan nooit kwaad. Sterkte!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:47

Rennies zijn ook zeer slecht voor je nieren heb ik begrepen :)
Moet je niet langdurig slikken.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:52

Toen ik er wel eens last van had nam ik 1 rennie en het was over..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:54

Ladyloe schreef:
Toen ik er wel eens last van had nam ik 1 rennie en het was over..

als je 1 x in de zoveel tijd last hebt van maagzuur zal het inderdaad helpen ja ;) we hebben het nu over een blijvende vorm van brandend maagzuur en dan mag je geen eens rennies slikken. Die zijn op lange termijn onwijs slecht voor je

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:44

Steentje schreef:
Brandend maagzuur is echt een heel rot gevoel, vooral als je wil slapen.. Heb je al eens geprobeerd om een droog stukje brood te eten? Of op een pepermuntje sabbelen? En anders zou ik eens een afspraak maken met je huisarts. Dat kan nooit kwaad. Sterkte!

Droog brood wordt weggegooid en pepermunt? Dat zit toch ook in rennies?

@Flappie28 , volgens die site kan het door koolzuur komen net wat ik dacht! Maar om dat eeuwig niet te drinken , saaie kerst dan -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:52

losecosan (bevat omeprazol)helpt inderdaad heel goed.
kan zijn dat je reageerd op bepaald eten,maar kan ook zijn dat je maagklepje niet helemaal goed sluit.
verstandig om langs de dokter te gaan om te laten kijken wat er aan de hand is :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:57

Nou ook ik heb last van maagzuur.
Slik al jaren te veel pijnstillers. En nu ook al 3 jaar omeprazol. Ondanks dat is het maagzuur nu ongeveer een maand of 4 geleden begonnen.
Kan niet zeggen dat ik er een oorzaak aan kan wijzen.
Soms helpt het dat ik vlak voor het slapen gaan wat eet. Maakt ook niet zo heel veel uit wat ik de dag gegeten heb.
Kan de melk tip wel eens proberen dat heb ik nog niet gedaan.

Overigens slaap ik nu met 2 kussens onder mijn hoofd. Want met 1 kussen heb ik het binnen 10 minuten altijd. Maar die 2 kussens zijn dan weer erg slecht voor mijn rug. Maar anders slaap ik nier!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:02

Mijn vader neemt altijd Rennies.
(Ik weet niet of je het kent maar het werkt goed!)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:11

Rennies heb ik in mijn nachtkastje liggen maar die helpen maar deels

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:28

Ik zou ook idd even langs de huisarts gaan. Ik gebruik zelf na maagproblemen nu Omeprazol en werkt tot nu toe prima. Al is er bij nog wel meer aan de hand wat nu onderzocht wordt. Maar als de rennie enzo niet werken zou ik echt even een afspraak maken, bij mij bleek ik een maagzweer te hebben namelijk!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:30

Ik heb er altijd vaker last van als ik ongesteld moet worden, herkenbaar bij andere?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:00

Kheb ook een tijd maagklachten gehad door beschadiging van de maagwand, en nu nog steeds maar dan in 'mindere' maten. Ik had toen oa:
Sucralfaat, domperidom, metaclopramide en nexium (omeprazol 40) geprobeerd. De sucralfaat werkte het best, alleen het is echt heel onprettig om in te nemen. Het is een dikke suspensie die je op een eetlepel in 1x naar binnen moet krijgen en doorslikken. Daarna mag je niet gelijk wat drinken/eten en de smaak is echt vies. Het ruikt naar handcreme ;), maar het werkte wel :).

Heb je ook dat als je je maagkuiltje aanraakt het gelijk gaat borrelen terwijl je er op dat moment geen last van hebt?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:03

Wat is je maagkuiltje Djerdalover?

Ik had vannacht weer mega last. Helaas het glas melk wat ik heb gedronken heeft niet geholpen. Dus uiteindelijk maar een rennie genomen. Die overigens ook maar een paar uur werkt waarna is dus weer wakker wordt en er weer 1 moet nemen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:09

ik gebruikte gaviscon (bij drogist verkrijgbaar) , dat hielp heel goed.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:11

Voordat je op bed gaat even een beker melk drinken, helpt altijd goed!
Er zijn ook medicijnen voor, maar die zijn alleen op recept verkrijgbaar geloof ik.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:11

ponyparadijs schreef:
Wat is je maagkuiltje Djerdalover?

Ik had vannacht weer mega last. Helaas het glas melk wat ik heb gedronken heeft niet geholpen. Dus uiteindelijk maar een rennie genomen. Die overigens ook maar een paar uur werkt waarna is dus weer wakker wordt en er weer 1 moet nemen.

Je maagkuiltje zit vlak onder je borstbeen, dus waar je ribben eindigen ongeveer. Daar zitten vaak de klachten van maagzuur etc (is mij verteld door de HA).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:14

Daar kan ik niet drukken daar zit mijn maagband reservoir