kilo's gaan te hard eraf na gastric bypass

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

kilo's gaan te hard eraf na gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 09:17

wie o wie kent het?

ik ben 8 weken geleden geopereerd.
had flink overgewicht.
Heb ook een maagband gehad en daar was ik al veel kilo's mee kwijt geraakt.

inmiddels heb ik mijn streefgewicht bereikt.
officieel geen overgewicht meer en een goed bmi.
echter mag ik nu nog 10 kilo kwijt en dan zit ik aan de ondergrens van mijn gewicht.

ik ben natuurlijk trots dat ik geen overgewicht meer heb, maar ondergewicht natuurlijk ook niet.
in januari heb ik mijn afspraak met de dietiste staan..

wie kent hetzelfde probleem?

lightmorebh

Re: kilo's gaan te hard eraf na gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:29

Heb je 8 weken geleden en gb gehad?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 09:32

ja acht a negen weken geleden.
7 oktober was mijn operatiedatum

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:39

En nu op streefgewicht????? Raar mensen doen daar maanden over

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:41

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dan zit je nu al op je streefgewicht?
Hoeveel kilo moest je dan kwijt?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:57

Dat is snel gegaan.. Hoeveel ben je kwijt in die 8 weken? Kan je de band laten verstellen? En advies in winnen bij de behandelende arts lijkt mij ook een slim plan!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:46

In de OP staat dat de TS reeds een maagband had gehad en al heel wat gewicht verloren was :)

Kan je niet bellen om na te gaan of het 'normaal' is dat het zo snel gaat?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:52

Dan vraag ik me serieus af of jij de gb wel nodig had, na 8 weken op je streefgewicht en je daarvoor blijvend inwendig verminken ? Nee, ik ben niet een slanke den die deze mening heeft, ik heb zelf ook een maagband gehad om 50 kg kwijt te raken maar een gb voor de laatste kilo's ? Slechte arts die deze operatie heeft gedaan. Sorry ts, niet wat je wil horen maar vind dit echt een slechte zaak.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:36

Blijvend verminken interesseert me niet..... Wel dat er weer geknoeid is met de verzekering....als men GB gaat doen voor de laatste kilo's vind ik het niet gek dat premies zo duur worden

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:02

Is het misschien een idee om even een reactie van TS af te wachten voor we hier lekker met z'n allen gaan zitten oordelen?
In de OP staat namelijk dat ze een maagband heeft GEHAD, misschien is die 8 weken geleden wel weggehaald.
Beetje jammer dat meteen alle (voor)oordelen uit de kast getrokken worden zonder TS de kans te geven zelf te reageren.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:03

en als je die band er weer uit laat halen ? is dat een optie ?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:47

Heb ik twee jaar voor moeten knokken maar is eruit *\o/* Wordt niet snel gedaan.

Tita, wie zegt dat TS het door haar verzekering heeft laten betalen ? Deze laten de operatie niet zomaar doen en vaak worden deze operatie's uit eigen zak betaald. Ik moest bijv van de zorgverzekeraar eerst nog 12 kg groeien voor ik in aanmerking kwam voor vergoeding, dan kom je op een wachtlijst te staan van een jaar of twee omdat er maar een beperkt aantal artsen deze operatie mogen doen en dan ook nog een gilimiteerd aantal. Ik ben naar Belgie gereden en heb daar op eigen kosten de operatie laten doen, wat zou ik extra gekost hebben als ik nog zwaarder was geworden aan gevolgen van mijn overgewicht als ik het LANGE traject van de zorgverzekeraar had doorlopen ?

Polly, het gaat ook niet over de maagband, het gaat over de Gastric Bypass die na het verwijderen van de maagband is uitgevoerd ! ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:26

misschien handig idd om even een reactie van ts af te wachten ipv van direct te gaan zitten stoken en rellen op basis van aannames...

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:41

ik ben 4 maanden geleden geopereerd en ben nu 32 kilo kwijt. Volgens mij wordt je alleen geopereerd als je extreem zwaar bent of erg ziek . Na 8 weken al alles kwijt vind ik snel hoor. Ik moet nog 32 kilo en heb nog even te gaan!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:59

TS heeft volgens mij 5 jaar geleden een maagband gehad, dus dan zal ze toen wel het meeste al zijn kwijt geraakt :)

Ik ben sowieso niet voor dit soort operaties, maar ieder z'n meug :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:14

Heb er zelf geen ervaring mee TS, maar fijn het je geholpen heeft om af te vallen.

Kun je niet eerder terecht bij de dietiste? Of even contact opnemen met de afdeling waar je geholpen bent.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:17

Ik volg dit toch even.
Mijn vader heeft ruim 3,5 week geleden een Gastric Bypass gehad en is volgens mij in de eerste 2 weken ruim 10 kg. afgevallen.
Hij heeft daarvoor geen maagband oid gehad. Hij was qua gewicht wel de lichtste in zijn groep.

Edit: TS; heb jij niet regelt (groeps)bijeenkomsten en sessies/therapieen, waarbij er ook ruimte is om vragen te stellen?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 15:33

Voor er oordelen geveld worden.
Ik had vijf jaar geleden een maagband laten plaatsen.
Echter door diverse fouten gemaakt door het ziekenhuis kreeg ik
Hier twee jaar geleden veel last van. Ik ben er twee jaar mee bezig
Geweest om deze te laten verwijderen verwijderen(pijn, maagzuur,
Slokdarmverkramping etc). Mijn BMI was toen49. Ik heb in juli de maagband
Laten verwijderen. Mijn BMI was toen nog veel te hoog. Ben maar 1.57.
De arts raadde de gasric bypassoperatie aan. Dat doen ze niet zomaar. Ik woog toen 96 kilo. En
Heb meerdere gezondheids problemen. Door het pre dieet was ik al vee kwijt voor ik
De operatie in ging. Ik weeg nu 61 kilo. Dus ben zeer veel kwijt.
Ik kan helaas niet eerder terecht bij de diëtiste wegens een ziekte daar

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:54

Ik ben erg tegen dit soort operaties.
Heb genoeg clienten van 150 kilo of meer gehad die met voeding en beweging nu in maat 38 passen.

Hoewel TS dit misschien niet wil horen zijn dit soort operaties gewoon onnatuurlijk.
Je lichaam krijgt niet wat het nodig heeft op deze manier en hoewel snel afvallen fijn is brengt het veel nadelen mee.

Loshangend vel, spierpercentage verlies en nog het oorspronkelijke probleem niet opgelost.

Ik zou kijken of je toch weer terug kunt naar een normaal eetpatroon.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:00

@magicmist; zou toch echt contact opnemen met behandeld arts!!
Zeker als je hard af blijft vallen.
Je bent niet de eerste, ze zullen daar vast wel mee kunnen helpen.

Wordt tegenwoordig wel vaker gedaan hoor band eruit, en dan een gastric bypass.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 21:12

ik ga morgen wel bellen met het ziekenhuis. eens kijken of ik eerder terecht kan.

raponsje: ik snap dat je er tegen bent, maar je weet soms niet waardoor mensen dik zijn geworden ( medicatie, etc) en wat mensen al gedaan hebben voor de keuze operatie gemaakt wordt.
Ik begrijp zeker wel dat op eigen kracht beter en gezonder is, maar soms werkt het niet zo.

bij mij bijv. ik ben jaren bezig geweest met afvallen: dietiste, behandeling via ziekenhuis, waaronder een dietiste en fysiotherapeut en arts hoorde.Intensief sporten, medicatie etc etc..
Het was een jarenlang gevecht.
Dit was voor mij( de maagband destijds) de uiterste optie. want het is een ingreep die je leven geheel beinvloed en verandert. Een ook wel overwogen keuze, waar ik zeker een half jaar over nagedacht heb.( misschien nog langer zelfs)

en he blijft nog een gevecht. Het is alleen anders. Het is moeilijk om niet meer te kunnen eten wat andere mensen om je heen wel kunnen en dan heb ik het nog niet eens over iets zoets of vets.

Ik eet nu precies volgens de voorschriften van de dietiste. Netjes de tijden en de producten die ik kan/mag.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:51

magicmist: Ik word betaald om mensen op een gezond gewicht te krijgen.
Ik heb nog nooit een client gehad die niet op normale wijze kon afvallen.

En ik heb honderden clienten gehad, clienten die medicijnen slikken, depressieve emotie eters, trage schildklier clienten, mensen met blessures en vooral heel veel clienten die een operatie gehad hebben in de hoop af te kunnen vallen maar het niet gelukt is.

Daarom ben ik ontzettend tegen dit soort operaties.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:18

Jammer dat je dan hier niet in de buurt aan het werk bent Raponsje, ik heb deze operatie immers ook moeten laten doen ... Omdat geen enkele arts/dietist/sportinstructeur me nog kon helpen ... Als er iemand mij garandeert het te kunnen regelen zonder GBP laat ik ze met alle plezier terugdraaien hoor

Ik word er altijd zo boos over dat mensen zo negatief doen. Ik ben nooit voorstander geweest van deze operatie, helemaal voor mezelf. Maar als je op je 29ste bedlegerig bent, denk aan eten terwijl je op je rug ligt zonder enige steun onder je hoofd ... Dat was alles wat ik nog kon: liggen, helemaal plat, evt in orthopedische houding als iemand mij erin kwam leggen.
De kilo's die mijn rug naar de fillestijnen geholpen hebben, waren trouwens vnl cortisone kg's. +30 op 2 maanden ....

TS: ik zou asap contact opnemen met chirurg/dietiste, ziekte van hun kant uit is jouw probleem niet. Misschien moet je aansluiting toch iet of wat herzet worden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:09

Belsje schreef:
Jammer dat je dan hier niet in de buurt aan het werk bent Raponsje, ik heb deze operatie immers ook moeten laten doen ... Omdat geen enkele arts/dietist/sportinstructeur me nog kon helpen ... Als er iemand mij garandeert het te kunnen regelen zonder GBP laat ik ze met alle plezier terugdraaien hoor

Ik word er altijd zo boos over dat mensen zo negatief doen. Ik ben nooit voorstander geweest van deze operatie, helemaal voor mezelf. Maar als je op je 29ste bedlegerig bent, denk aan eten terwijl je op je rug ligt zonder enige steun onder je hoofd ... Dat was alles wat ik nog kon: liggen, helemaal plat, evt in orthopedische houding als iemand mij erin kwam leggen.
De kilo's die mijn rug naar de fillestijnen geholpen hebben, waren trouwens vnl cortisone kg's. +30 op 2 maanden ....

TS: ik zou asap contact opnemen met chirurg/dietiste, ziekte van hun kant uit is jouw probleem niet. Misschien moet je aansluiting toch iet of wat herzet worden.

Het ligt er niet aan of Raponsje in de buurt woont. Het ligt aan jou met de hulpvraag die je hebt, jij moet het zelf willen en zelf doen. Niet de diëtist of de fysiotherapeut. Maagbanden worden nog niet zo heel lang gezet en wat de werkelijke lange termijn gevolgen zijn van zo'n ding is nog niet eens onderzocht.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:13

Raponsje schreef:
Ik ben erg tegen dit soort operaties.
Heb genoeg clienten van 150 kilo of meer gehad die met voeding en beweging nu in maat 38 passen.

Hoewel TS dit misschien niet wil horen zijn dit soort operaties gewoon onnatuurlijk.
Je lichaam krijgt niet wat het nodig heeft op deze manier en hoewel snel afvallen fijn is brengt het veel nadelen mee.

Loshangend vel, spierpercentage verlies en nog het oorspronkelijke probleem niet opgelost.

Ik zou kijken of je toch weer terug kunt naar een normaal eetpatroon.

Ik woog 155 (waarschijnlijk nog wel iets meer) en pas nu ook in maatje 38, ook zonder operatie.
Het kan echt! Je moet alleen wel veel wilskracht, discipline en doorzettingsvermogen hebben, en een lange adem.
Maar misschien is het wel goed voor mensen die geestelijk niet in staat zijn dit vol te houden?
Ik ben het er verder wel mee eens dat mensen tegenwoordig steeds makkelijker naar dit soort hulpmiddelen grijpen, maar ik wil daar overigens niet mee zeggen dat dat bij TS ook het geval is :) Het lijkt mij in ieder geval heel erg riskant om zo'n operatie te doen en ik ben toch wel blij dat ik het niet heb gedaan, al geloven veel mensen niet dat ik echt geen operatie heb gehad. Krijg je dat gezeur weer :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-12-12 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt