Crash diet: wie heeft het wel eens gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Crash diet: wie heeft het wel eens gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 12:30

Ik zapte gisteren langs TLC en daar was een programma op getiteld Will my crash diet kill me?
Vond het wel interessant dus ik ben blijven kijken. Het ging over 3 vrouwen die 3 verschillende dieten volgden gedurende 2 weken tot een maand. Koolsoepdieet, cambridge en een ahornsiroop dieet.
Allemaal waren ze na het dieet gemiddeld 10 kilo lichter.

Nu vroeg ik me af of er bokkers zijn die wel eens een dergelijk dieet gevolgd hebben, of ze ermee afgevallen zijn en hoe snel die kilo's er weer aan zaten? :Y)

Dit topic is niet bedoeld om te informeren over hoe slecht deze dieten zijn, ik denk dat de meesten dat wel weten :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:37

Zelf heb ik het nog niet gedaan. Maar of het al dan niet gezond is te noemen, is ook maar afhankelijk van wat het doel van zo'n dieet is natuurlijk. Mijn sportarts (!) heeft het mij ooit zelfs aangeraden. Ik had toen veel last van mijn rug, en woog 6/7kg te veel. En bij rugklachten is elke kilo teveel echt nefast, en dan moeten die er gewoon snel af.....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:38

Ik heb cambridge gedaan, ben 15 kilo afgevallen en uiteindelijk weer 2 kilo aangekomen (maar dat word ook gezegd bij aanvang).

Wat gewichtsverlies en begeleiding betreft was ik wel tevreden maar het sloopt je lijf. Ik had altijd al moeilijke darmen en dat is alleen maar erger geworden en daarna niet meer helemaal goedgekomen.
De valkuil is dat je je eetgewoontes aan moet passen als je klaar bent met je dieet, veel mensen gaan gewoon weer op de oude voet verder en dan zit het er zo weer aan.
Ik heb zeker 2 mensen in mijn omgeving die gelijk met mij cambridge hebben gedaan en nu alweer voor de 2e of 3e keer weer begonnen zijn en ook de consulente neemt regelmatig een 'shake-dag' wat mij absoluut niet gezond lijkt.

sallandval

Re: Crash diet: wie heeft het wel eens gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:43

Ik ben in 2001 30 kilo afgevallen in een half jaar geholpen met een nutricia dieet, vergelijkbaar met weight care nu. Na inmiddels 10 jaar was ik weer 15 daarvan aangekomen en nu ben ik overgestapt op een dieet met minder brood en meer biologische groenten en fruit.

Bij de eerste had ik de eerste twee weken veel honger maar na die tijd ging het best, ik was dus tevreden. Geen nare bijwerkingen, geen snelle gewichtstoename achteraf. Maar ik hield het alleen maar vol omdat ik minder te doen had dan nu. Nu doe ik het dus zonder trek en met gezonder eten; dat voelt toch beter en kan ik de rest van mijn leven volhouden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:51

heb door mijn leven heen heel wat gecrashed, van wekenlang alleen maar een bepaalde soep eten (zelfmaak tomaat met kool en bonen en ander groente er in) of andere über ongezonde "diëten"
viel er een hoop mee af om uiteindelijk in vreetbuien te belanden om op begin punt + extra kg te belanden.
oftewel , been there, done that... and it's an ugly t-shirt

vorig jaar onvrijwillig ene crashdiët gedaan , door stress niet kunnen eten en in een week of 9 30 kg afgevallen.
inmiddels zit daar denk ik 5 kg weer van aan , maar al wel maanden stabiel nu .
nu op naar de volgende/laatste 20 die ik er nog af wil hebben , maar dan op een normale/gezonde manier .

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:06

In het verleden meerder keren gedaan, en elke keer voelde ik me verschrikkelijk door gebrek aan voedingsstoffen en kwam ik er uiteindelijk weer van aan.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:39

Mijn schoonzus is met Bio HCG ooit 20 kg afgevallen. En ze zijn er nu nog steeds af :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:05

Jahoor ben prima afgevallen met een crashdieet maar zodra je oude eetpatroon weer oppakt zit het er zo weer aan. Jojo effect dus. Je zal gewoon je complete eetpatroon voor altijd moeten aanpassen, anders werkt het gewoon niet.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:11

Ik ben op het moment bezig met Cambridge.

Bij ieder dieet moet je nadien je oude eetpatroon veranderen, dat is logisch.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:23

Ik ben nu min of meer bezig met een crashdieet dmv mijn broodmaaltijd en tussen-de-middag lunch vervangen door shakes en 's avonds of rauwkost óf koolhydraatbeperkt brood met mager vleeswaren. (producten van Cereal, suikervrij). Hiermee ben ik nu 9 kg kwijt binnen 4 weken.